پگونگی نصب و راه اندازی پرینت سرور پگونگی نصب و راه اندازی پرینت سرور

نحوه اتصال پرینتر به پرینت سرور

افزودن به لیست مطالعه
10 آگوست 2020 | 2.9K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

نحوه اتصال پرینتر به پرینت سرور

یکی از راه‌های صرفه جویی هزینه‌ها در ادارات و شرکت‌ها، شبکه کردن پرینتر است تا چندین سیستم را بتوان به یک پرینتر متصل کرد. برای این کار به پرینت سرور نیاز است. در اینجا نحوه اتصال پرینتر به پرینت سرور را بررسی خواهیم کرد و در آخر بهترین فروشگاه آنلاین کارتریج باکیفیت را معرفی خواهیم کرد.

پرینت سرور چیست؟

پرینت سرور دستگاهیست که قادر است یک پرینتر را به چندین کامپیوتر متصل کرده و یک شبکه محلی ایجاد کند. با این کار، شما قادر هستید از طریق تمامی کامپیوترهایی که به پرینتر متصل هستند، فرمان چاپ ارسال کنید.

تفاوتی ندارد که سیستم عامل دستگاه شما ویندوز باشد یا مک، ویندوز سرور با آنها سازگار خواهد بود.

در مدل‌های قدیمی‌تر پرینت سرور، کامپیوترها با استفاده از کابل USB به پرینت سرور متصل می‌شدند. اما این روش محدودیت‌های زیادی داشت و تعداد کابل‌هایی که به دستگاه متصل می‌شد زیاد و ظاهر محیط کار آشفته و بی‌نظم می‌شد. پس شرکت‌های سازنده تصمیم به تولید پرینت سرور وایرلس گرفتند. با وجود این دستگاه‌های جدید، کاربران در هر نقطه از شرکت که باشند، به صورت وایرلس به پرینت سرور متصل خواهند شد.

راه اندازی پرینت سرور
همانطور که می‌بینید، تفاوتی ندارد که سیستم شما لپ تاپ باشد یا دستکتاپ. به راحتی قادر هستید به پرینت سرور متصل شوید.

اگر شما قطعه پرینت سرور نداشته باشید، می‌توانید از یک کامپیوتر به عنوان پرینت سرور استفاده کنید. روال کار به این صورت است که شما پرینتر خود را به کامپیوتری که در شبکه قرار دارد متصل کرده و آن پرینتر را به اشتراک می‌گذارید. سیستم عامل کامپیوتر پرینت سرور می‎تواند ویندوز کلاینتی و یا ویندوز سروری باشد. اگر چگونگی پرینت گرفتن را بدانید، با استفاده از پرینت سرور به راحتی می‌توانید اسناد خود را چاپ کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

مزایای پرینت سرور

  • صرفه جویی در هزینه خرید پرینتر
  • صرفه جویی در فضای اشغال شده
  • محدود کردن سطح دسترسی کاربران پرینتر توسط مدیر سیستم
  • کنترل اطلاعات منتقل شده توسط مدیر سیستم

چطور می‌توان یک پرینتر را به پرینت سرور تبدیل کرد؟

برای اینکه بتوانید پرینتر خود را به پرینت سرور تبدیل کنید، به یک Device Print Server نیاز دارید. این قطعه مانند یک مبدل عمل کرده و از طریق کابل به پرینتر و مودم یا سوئیچ شما متصل می‌شود. این سوئیچ یا مودم هم به کامپیوترهایی که قرار است به پرینتر متصل شوند، وصل می‌شود.

البته قبل از خریدن Device Print Server، توجه کنید که از درایور شما پشتیبانی کند. با مطالعه فترچه راهنمای قطعه، خواهید فهمید که از درایور پرینتر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

با استفاده از Device Print Server، دیگر نیاز نیست که یک سرور و یا یک کامپیوتر دیگر را درگیر کنید. همچنین برای ادارات و شرکت‌هایی که تعداد نفراتی که از پرینتر استفاده می‌کنند زیاد باشد، اگر هر کدام از کاربران بخواهند دستور پرینت ارسال کنند، Load پرینتر بالا رفته و امکان از کار افتادن دستگاه وجود دارد. از طرفی هم خریدن چندین پرینتر مقرون به صرفه نیست. در این شرایط، بهترین کار استفاده از دستگاه Device Print Server است. با این کار شما فقط یک پرینتر دارید، اما گویی چندین پرینتر در حال کار هستند.

اگر در حین پرینت گرفتن با مشکل پیش فرض شدن چاپگر مواجه شوید، می‌توانید مطلب پیش فرض نشدن چاپگر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

کانفیگ پرینت سرور؛ اتصال به پرینت سرور

برای اتصال پرینتر به پرینت سرور، باید مراحلی را انجام دهید تا به آن متصل شوید. برای این کار، از مسیر کنترل پنل کامپیوتر به قسمت Devices and printers رفته و گزینه Add a printers را انتخاب کنید. پنجره‌ای با عنوان The printer that I want isn’t listed برای شما نمایش داده می‌شود . از طرفی که ما قصد ایجاد یک پرینت سرور را داریم، باید حالت Find a printer by other option را انتخاب کنیم. سپس روی گزینه Select a shared by name کلیک کنید.

در فیلد موردنظر باید به صورت \\printserver، نام کامپیوتری که می‌خواهیم پرینت سرور شود را وارد می‌کنیم و با زدن Next، به مرحله بعدی می‌رویم.

راه اندازی پرینت سرور
در پایان با زدن Finish پرینتر سرور آماده است.

می‌دانید که لازمه یک چاپ باکیفیت، مواد مصرفی مرغوب است. استفاده از کارتریج بی‌کیفیت می‌تواند آسیب جدی به پرینتر وارد کند و نتیجه چاپ هم صفحاتی با لکه‌های سیاه و متن کمرنگ باشد. برای خرید کارتریج باکیفیت و مرغوب، به فروشگاه پرینت فید سر بزنید.

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com