۸ مشکل بزرگ پرینترها و چگونگی برطرف کردن آنها ۸ مشکل بزرگ پرینترها و چگونگی برطرف کردن آنها

۸ مشکل بزرگ پرینترها و چگونگی برطرف کردن آنها

افزودن به لیست مطالعه
4 فوریه 2018 | 17.4K بازدید مهرانه میری

پرینترها گاهی اوقات مشکلات عجیبی از خود نشان می‌دهند و آنقدر ما را کلافه می‌کنند که فکر می‌کنیم شاید بهتر است همین الان از پنجره اتاق به خیابان پرتشان کنیم.

البته یک راه عاقلانه‌تری هم وجود دارد: خونسردی خود را حفظ کنیم و با یک مرکز پشتیبانی معتبر تماس بگیریم تا با کمک آنها عیب دستگاه خود را برطرف کنیم. حال ما در این مقاله ۸ مورد از بزرگترین مشکل‌های پرینتر را فهرست کرده‌ایم. با پرینت فید همراه باشید:

مشکل اول: عملیات پرینت خیلی کند انجام می‌شود.

راه‌حل: در این مواقع، با پایین آوردن کیفیت چاپ، سرعت پرینتر خود را بالا ببرید و در مصرف جوهر هم صرفه‌جویی کنید. با اینکه تنظیمات چاپ مدل‌های مختلف پرینترها با یکدیگر متفاوت است، اما در بیشتر موارد این تنظیمات به هم شبیه هستند.

در اینجا چگونگی تغییر حالت کیفیت چاپ به “پیش نویس” را برای پرینتر HP Photosmart 8450 نشان داده‌ایم. ابتدا Print and Properties  را انتخاب کنید، سپس به دنبال تنظیماتی که کیفیت چاپ را پایین بیاورد بگردید. برای مثال، پیش فرض تنظیمات کیفیت چاپ را از Normal به Fast Draft تغییر دهید.

پیشنهادهای دیگر برای افزایش سرعت پرینت:

صفحات را بدون گرافیک از وبسایت‌ها چاپ کنید و اگر از روی صفحه های یک سایت می خواهید پرینت بگیرید، تصاویر و اجزای گرافیکی را حذف کنید. همچنین در صورتی که پرینترتان قابلیت افزودن RAM دارد، آن را ارتقا دهید.

مشکل دوم: قیمت تونر یا جوهرخیلی بالاست

راه‌حل: براساس تحقیقات و تجربیات ما، کارتریج‌های جوهری شارژ شده با اینکه ارزان هستند اما به خاطر غیراستاندارد بودن به پرینتر شما صدمه زده و باعث تحمیل هزینه‌های بیشتری به شما می‌شوند. اما کارتریج‌های لیزری طرحِ با کیفیت یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه‌های چاپ شما هستند. هزینه این کارتریج‌ها یک ششم نمونه اصل هستند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

راهکار دیگری که می توانید برای کاهش قیمت چاپ به کار ببرید، استفاده از کارتریج‌های با ظرفیت بالاست. این کارتریج‌ها مقرون به صرفه ترند.

مشکل سوم: ویندوز دستور پرینت را به پرینتر دیگری میفرستد.

راه‌حل: ممکن است ویندوز به دلایل مرموزی! پرینتر دیگری را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب کند. برای حل کردن این مسئله در ویندوز۷‌، بر Start واقع در نمایشگر ویندوز در سمت چپ پایین صفحه کلیک کرده، Devices and Printers را انتخاب کنید. زیر پرینترها و فکس‌ها، روی پرینتری که به عنوان پیش‌فرض می‌خواهید کلیک راست کرده و Set as default printer را انتخاب کنید. برای تنظیم در ویندوز ۸ و ۱۰ نیز می‌توانید این مقاله را بخوانید.

مشکل چهارم: پرینت‌های من کمرنگ، دارای لکه یا خطوط افقی هستند

راه‌حل: ممکن است هد پرینتر شما مسدود شده باشد. این مشکل اغلب در پرینترهای جوهرافشان رخ می‌دهد. برنامه پرینتر شما می‌تواند جوهر خشک شده را پاک کند و یک پرینت تستی برای بررسی صحت پرینت، چاپ کند. پرینترهای متفاوت دستورالعمل‌های متفاوتی دارند. در ویندوز ۷‌، از منوی Start روی Devices and Printers یاPanel   Controlکلیک کنید و به دنبال برنامه پرینتر خود بگردید.

اگر با این اقدامات مشکل چاپ شما حل نشود، احتمالا گرفتگی نازل جوهر پرینترتان در حدی است که باید توسط کارشناس متخصص و فنی، سرویس شود.

پیشنهاد مطالعه

مشکل پنجم: پرینتر بی‌سیم من خیلی کند است.

راه‌حل: استفاده از پرینتر بی‌سیم درخانه و اداره راحت‌تر است اما محدودیت‌هایی نیز دارد. بخاطر اینکه افزایش فاصله باعث کند شدن سرعت wifi می‌شود، پرینتر بی‌سیم خود را تا حد امکان نزدیک به روتر بگذارید.

مشکل ششم: زمانی‌که از کارتریج ریفیل (شارژ شده) استفاده می‌کنم چاپ‌های من کیفیت خیلی پایینی دارند.

راه‌حل: ما استفاده از جوهر یا تونر اصلی کمپانی سازنده یا کارتریج‌های طرح با کیفیت را پیشنهاد می‌کنیم. کارتریج اصل نسبت به طرح، کیفیت چاپ بالاتری دارد اما به همین نسبت قیمت بیشتری هم دارد.

بنابراین بهتر است از کارتریج‌های ریفیل و شارژ شده استفاده نکنید. یا تا جایی که امکان دارد، برای مصارفی از آنها استفاده کنید که کیفیت چاپ در آنها اهمیت چندانی ندارد. همچنین بسیار مهم است که کارتریج‌های خود را در مراکز معتبر و طبق استاندارد شارژ کنید.

مشکل هفتم: نمی‌دانم که چگونه متن بیشتری را در یک صفحه جا دهم. چگونه این کار را انجام دهم؟

راه‌حل: شما می‌توانید اندازه فونت و فاصله حاشیه کاغذ را کم کنید. این کار باعث مصرف کمتر کاغذ و جوهر و در نتیجه کاهش هزینه‌های چاپ شما می شود. همچنین سرعت پرینت را افزایش می‌دهد. برای انجام اقدامات بیشتر و کاهش هزینه‌های چاپ خود، روش‌های کاهش هزینه‌ها را بخوانید.

مشکل هشتم: مادربزرگم تماس گرفت و از من خواست تا پرینترش را درست کنم! من تخصصی در زمینه تعمیر پرینتر ندارم! چه‌کار باید بکنم؟

راه‌حل: شما همیشه می‌توانید وانمود کنید که در دسترس نیستید اما این عکس العمل منجر به مشکلات بزرگتری برایتان می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مادربزرگ خود کمک کنید زیرا مشکلات فنی پرینتر معمولا به راحتی حل می‌شوند.

ابتدا او را راهنمایی کنید که چک کند پرینتر به منبع برق وصل شده است یا نه.

دوم مطمئن شود که کاغذ در سینی پرینتر وجود دارد.

سوم اینکه کابلی که پرینتر را به PC یا روتر وصل می‌کند را چک کند که حتما به آن متصل باشد.

در صورتی که نیاز به تعمیر پرینتر خود نیز داشتید، می‌توانید درخواست تعمیر خود را در سامانه آنلاین آچارباز، اعزام تعمیرکار به محل ثبت کنید.

4.8/5 - (13 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.8/5 - (13 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com