تعیین اندازه مناسب چاپ در پرینتر | وبلاگ پرینت فید تعیین اندازه مناسب چاپ در پرینتر | وبلاگ پرینت فید

تعیین اندازه مناسب چاپ در پرینتر

افزودن به لیست مطالعه
29 دسامبر 2019 | 29.9K بازدید 4 دقیقه زهرا میری

اندازه مناسب چاپ

یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با پرینتر با آن مواجه می‌شویم اندازه نادرست اسناد چاپ شده است، در این مقاله راهکارهایی را برای رفع این مسئله می‌گوییم تا اسناد خود را با هر سایزی که بخواهید چاپ کنید.

داشتن پرینتر یک چیز است و دانستن نحوه استفاده از آن چیز دیگر! بسیاری از صاحبان این چاپگر‌ها هنوز  با قوائد استفاده از این وسیله آشنا نیستند. این عدم آشنایی می‌تواند منجر به چاپ اسناد و فایل‌های بی‌کیفیت شود. اما همیشه برای یادگیری فرصت هست.

یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با پرینتر با آن مواجه می‌شویم، اندازه نامناسب فایل چاپی است. در این مقاله چند راه آسان و موثر را به شما خواهیم گفت تا دیگر هرگز با این مشکل روبرو نشوید.

پرینتر خود را بشناسید

خیلی‌ها پرینتر را تنها یک دستگاه فیزیکی می‌دانند، اما باید بدانید از دید جدید‌ترین سیستم‌های نسخه‌ای ویندوز و سایر مواردی که پس از آن آمده‌اند، پرینتر تنها یک دستگاه چاپ فیزیکی نیست، بلکه یک نرم افزار است که دستورات و اسناد انتخابی رایانه را به‌وسیله دستورالعمل‌هایی خاص روی کاغذ چاپ می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

با تنظیمات چاپگر آشنا شوید

چاپگر در ویندوز از سه قسمت مختلف ساخته شده است، دستگاه فیزیکی چاپگر، درایور پرینتر و spooler. همکاری این سه عامل در ویندوز باعث ایجاد نسخه نرم افزاری چاپگر می‌شود.

دستور چاپ یک سند، به‌طور مستقیم به دستگاه چاپ ارسال نمی‌شود. بعد از دستور چاپ سند، آن فایل انتخاب شده در یکی از سرویس‌های ویندوز  به نامprint spooler  نوشته شده و سپس در صف چاپ اسناد قرار می‌گیرد. سپس این سند برای چاپ به پرینتر ارسال می‌شود، به این فرایندspooling  گفته می‌شود.

همکاری مشترکprint spooler  با درایور پرینتر باعث ایجاد یک زبان مناسب برای عملکرد بهتر دستگاه چاپ می‌شود. این زبان مشترک می‌تواند PostScript، Escape Codes و PCL باشد.

اندازه مناسب چاپ

اسناد خیلی کوچک چاپ می‌شوند

MS Word یاMicrosoft word  یک برنامه پردازش کلمات است که کاربران می‌توانند با آن تایپ کنند. گاهی اوقات بسیاری از اسنادی که از MS Word برای چاپ به پرینتر می‌فرستید، بسیار کوچک‌تر از اندازه درخواستی شما هستند. تنها دلیل منطقی که برای این مشکل وجود دارد، تغییر اندازه صفحه، توسط نفر قبلی است که فایلی را چاپ کرده است. به یاد داشته باشید که اندازه صفحه همیشه قابل تغییر است و مشکلی را برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. خودتان هم می‌توانید تنظیمات پیشفرض اندازه چاپ را تغییر دهید.

اندازه مناسب چاپ

چگونه اندازه کاغذ را در MS Word درست کنم؟

سند MS Word را باز کنید، روی taskbar بروید و Layout را پیدا کنید و در قسمت page setup  گزینه size را بزنید. با انتخاب این گزینه منوی کشویی باز خواهد شد که انتخاب و اندازه‌های زیادی را براساس نیاز شما ارائه می‌کند.

در پایین این منو گزینهmore paper size  وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید طول و عرض و ارتفاع سند را تعیین کنید. سپس رویok  کلیک کنید. سپس سند موردنظر خود را برای اعمال تغییرات جدید ذخیره کنید. حالا به قسمت Print رفته و سند موردنظر خود را چاپ کنید. توجه داشته باشید بسته به نسخه word که استفاده می‌کنید این مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد.

اندازه مناسب چاپ

سخن نهایی

قبل از خرید هر وسیله‌ای که به آن نیاز دارید، سعی کنید کمی درباره آن تحقیق کرده و آموزش‌های ابتدایی درباره آن را ببینید. ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای یادگیری نحوه کار با پرینتر خواندن دفترچه راهنمای آن است. همچنین جستجو در گوگل و دیدن فیلم‌های آموزشی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4/5 - (7 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4/5 - (7 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com