راهکارهایی برای رفع مشکل پرینت گرفتن از فایل‌های PDF راهکارهایی برای رفع مشکل پرینت گرفتن از فایل‌های PDF

راهکارهایی برای رفع مشکل پرینت گرفتن از فایل‌های PDF

افزودن به لیست مطالعه
30 ژوئن 2019 | 57.8K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

کسانی که در طول روز بارها از پرینتر استفاده می‌کنند، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند که در این شرایط برای رفع خطا، باید به تمامی راه‌حل‌ها آگاهی داشته باشند. ما در اینجا قصد داریم به بررسی راهکارهایی برای رفع مشکل پرینت گرفتن از فایل‌های PDF بپردازیم.

اولین چیزی که در صورت بروز مشکل برای پرینت گرفتن از فایل‌های PDF رخ می‌دهد، بررسی اتصالات دستگاه است. تمامی اتصالات پرینتر و دستگاهی که فرمان چاپ را برای پرینتر ارسال می‌کند بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز به‌خوبی کار می‌کند.

این اتصالات شامل کابل‌های USB و کابل برق و حتی اتصال به شبکه می‌شود. پس ابتدا کابل USB را از پرینتر و کامپیوتر جدا کرده و دوباره متصل کنید. سپس پرینتر را خاموش کرده و یا آن را ری استارت کنید. بعد از ۳۰ ثانیه مجدد فرمان پرینت را ارسال کنید.

در مرحله بعدی از به‌روز بودن نسخه درایور پرینتر و نرم افزار Adobe مطمئن شوید. در صورتی که این دو نسخه به‌روز نبودند، آخرین نسخه را از سایت‌های مربوطه دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس پرینتر را ری استارت کرده و درخواست پرینت را ارسال کنید.

حال اگر باز هم قادر به پرینت گرفتن از فایل‌های خود نبودید، مراحلی که در ادامه بیان می‌شود را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

پرینت گرفتن از طریق Print as Image

گاهی ممکن است در صورت تبدیل هر فایلی به فرمت PDF، فایل دچار مشکل شود. مشکلاتی از قبیل خرابی فونت‌ها و یا تصاویر، که Acrobat قادر به شناسایی و خواندن آنها نباشد. این مشکل را می‌توانید از طریق ارسال دستور چاپ به روش فرمان Print as Image حل کنید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

۱- فایل PDF را انتخاب کرده، آن را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنید. روی فایل کلیک راست کرده و ابتدا گزینه Print و سپس دکمه Advanced را انتخاب کنید.

مشکل پرینت گرفتن از فایل‌های PDF

۲- بعد از باز شدن پنجره Advanced Print Setup، در پایین صفحه، تیک گزینه فرمان Print as Image را بزنید. گاهی ممکن است این گزینه را در انتهای Setting و در بالای بخش Advanced Print Setup مشاهده کنید.

۳- درنهایت با انتخاب OK تمام تنظیمات را ذخیره کرده و دستور پرینت را ارسال کنید.

ایجاد فایل PDF جدید

اگر با انجام روش بالا، قادر به پرینت گرفتن از فایل PDF نبودید، سعی کنید مجدد فایل PDF را ایجاد کنید.

  • فایل اصلی خود را باز کنید. این فایل ممکن است در قالب یک فایل Word و یا page layout باشد.
  • از Toolbar یا menu bar، گزینه File را انتخاب کرده و فایل را در قالب PDF ذخیره کنید.
  • حال فایل PDF که ایجاد شده را باز کرده و دوباره فرمان پرینت را ارسال کنید.

درنهایت اگر با انجام مراحل بالا، بازهم برای پرینت گرفتن از فایل‌های PDF خود دچار مشکل شدید، می‌توانید مشکل ایجاد شده را با کارشناسان آچارباز مطرح کنید تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:
howtofixprinterissues.com

3.4/5 - (5 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3.4/5 - (5 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com