مبانی عیب یابی پرینتر مبانی عیب یابی پرینتر

مبانی عیب یابی پرینتر

افزودن به لیست مطالعه
5 فوریه 2018 | 21.4K بازدید مهرانه میری

گرفتن پرینت در سیستم عامل MAC یکی از راحت‌ترین کارهاست. کافی است روی File کلیک کرده و سپس Print را انتخاب کنید. حال اگر پرینتر شما پرینت نکرد، کاغذ را دوباره در سینی پرینتر جایگذاری کنید، اغلب اوقات با این کار مشکل حل می‌شود. اما اگر مشکل حل نشد، موارد زیر را بررسی کنید:

۱- دکمه پاور (روشن/خاموش) و اتصال به برق پرینتر را چک کنید

مطمئن شوید که پرینتر شما روشن شده و برق داشته باشد.

۲- کاغذ را بررسی کنید

مطمئن شوید که کاغذ در سینی موجود باشد. معمولا اگر کاغذی نباشد، شما هشداری در صفحه نمایش خود یا صفحه LCD پرینتر مشاهده خواهید کرد. در صورتی که پیغام خطا در صفحه نمایش ظاهر نشد، پرینتر را بررسی کنید.

۳- اتصالات را بررسی کنید

کابل usb متصل کننده پرینتر به کامپیوتر یا روتر را چک کنید که به درستی و به پورت صحیح وصل شده باشد.

پیشنهاد مطالعه

۴- بررسی کنید که پرینتر مورد نظر انتخاب شده باشد

در صورتی که بیش از یک پرینتر به کامپیوتر شما متصل شده است، مطمئن شوید که پرینتر درست را از منو انتخاب کرده باشید. برای مثال اگر پرینتری را که خاموش است انتخاب کنید اتفاقی نخواهد افتاد.

عیب یابی پرینتر

نکته: احتمالا در این حالت پرینتر شما بر روی صفحه نمایش کامپیوترتان پیغام برگشت خوردن پرینت را می‌دهد و شما برای حل این مسئله باید به قسمت تنظیمات پرینت و فکس سیستم (Print & Fax system preference) رفته و از منوی انتخاب پرینتر پیش فرض (Default Printer pop-up menu)، پرینتر مورد نظر را انتخاب کنید. می‌توانید برای آموزش دقیق‌تر، نحوه انتخاب پرینتر پیش فرض در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ (Default Printer) را بخوانید.

۵- جوهر یا تونر را بررسی کنید

اگر جوهر یا تونر پرینتر تمام شده است، آن را تعویض کنید.

در پرینترهای جوهر افشان، خطای کمبود جوهر بیشتر رخ می‌دهد، چرا که اگر حتی یکی از کارتریج‌های جوهری در این پرینترها خالی باشد، عمل پرینت انجام نمی‌شود. به عبارت دیگر اگر جوهر زرد پرینتر شما تمام شده است، شما قادر به پرینت سیاه و سفید نخواهید بود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

زمانی که جوهر پرینتر احتیاج به تعویض دارد، پیام هشداری بر روی صفحه نمایش کامپیوتر و پرینتر مشاهده خواهید کرد. اما اگر متوجه این مشکل در پرینتر خود شدید و چنین پیغامی را دریافت نکردید، پرینتر مورد نظر را در قسمت تنظیمات پرینت و فکس سیستم (Print & Fax system preference) انتخاب کنید و روی Options & Supplies کلیک کرده و سپس روی نوار Supply Levels برای دریافت اطلاعات کلیک کنید.

ممکن است که با پیغام “Information not available” (اطلاعات موجود نیست) مواجه شوید. در این مورد، به دنبال فایل Utility پرینتر خود بگردید. (به عنوان مثال من در سیستم عامل Mac خود Canon (برند پرینتر من) را سرچ کردم و فایل Utility آن را در /Library/Printers/Canon/BJPrinter/Utilities پیدا کردم.) فایل مذکور را دوباره کلیک و اجرا کنید، احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

حتما به یاد داشته باشید که Utility پرینتر در صورتی که پرینتر توسط شبکه به Mac شما متصل شده باشد، کار نخواهد کرد. برای حل این مسئله پرینترتان را مستقیم به یکی از پورت‌های usb  دستگاه Mac خود وصل کنید.

نکته: ممکن است پیغامی که مربوط به تمام شدن جوهر دریافت می‌کنید، نادرست باشد. به خصوص اگر پرینتر شما جوهری باشد و برای مدتی از پرینترتان استفاده نکرده باشید. این مشکل ممکن است به دلیل خشک شدن جوهر و مسدود شدن Nozzle های هد پرینتر اتفاق افتاده باشد. برای رفع این مسئله در صورت بروز، باید Nozzle ها را با استفاده از دستور مرتبطی که در نرم افزار پرینتر (Utility) موجود است، پاک کنید. در صورتی که این اقدام مشکل را برطرف نکرد باید با مرکز فنی معتبر تعمیر پرینتر تماس بگیرید.

جهت تعمیر انواع خرابی پرینتر و ماشین‌های اداری خود، می‌توانید در سامانه آچارباز – اعزام تعمیرکار به محل درخواست خود را ثبت کرده و منتظر تماس کارشناسان جهت رفع ایراد دستگاه باشید.

منبع: pcworld.com

4.6/5 - (13 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.6/5 - (13 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com