نقد و بررسی پرینتر کانن مدل PIXMA MG2540 نقد و بررسی پرینتر کانن مدل PIXMA MG2540

نقد و بررسی پرینتر کانن مدل PIXMA MG2540

افزودن به لیست مطالعه
9 مارس 2019 | 3.3K بازدید 2 دقیقه زهرا چگینی

پرینتر کانن مدل PIXMA MG2540

در این بحث قصد داریم به بررسی پرینتر چندکاره و اقتصادی کانن بپردازیم. در آخر شما را برای خریداری کاتریج‌های سازگار با این دستگاه راهنمایی خواهیم کرد.

پرینتر PIXMA MG2540 ساخت شرکت کانن بوده که با داشتن ویژگی‌های بسیار مثبت توانسته جزء پرفروش‌ترین محصولاتِ بازارِ دستگاه‌های چاپ باشد.

پرینتر کانن جوهرافشان چندکاره است و در کنار چاپ عکس، قادر هستید از اسناد و عکس‌های خود اسکن گرفته و یا کپی کنید.

در بازار محصولات چاپگر، از این پرینتر با عنوان دستگاهی اقتصادی یاد می‌شود. زیرا با داشتن کیفیت چاپ بسیار خوب، قیمتی ارزان دارد. اگر برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی خود در پی یک دستگاه ایده‌آل با قیمتی مناسب هستید، این پرینتر بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

دستگاه PIXMA MG2540 یک پرینتر جوهر افشان است و از کارتریج‌های جوهری به عنوان منبع رنگ استفاده می‌کند. وضوح تصاویری که با این پرینتر چاپ می‌کنید ۶۰۰×۴۸۰۰ dpi بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.

پیشنهاد مطالعه

حداکثر سایز کاغذی که با این پرینتر چاپ می‌کنید A4 بوده، اما با این دستگاه قادر هستید کاغذهایی از نوع A5، B5، Letter، Legal و پاکت نامه‌هایی با سایز COM10 را نیز چاپ کنید.

سینی این پرینتر ظرفیت قرار دادن حدود ۶۰ برگ کاغذ را دارد و برای چاپ رنگی در هر دقیقه ۴ صفحه را چاپ می‌کند. در صورتی که تمایل به چاپ سیاه و سفید دارید، این مقدار ۲ برابر شده و در هر دقیقه ۸ برگه چاپ خواهید کرد.

متاسفانه این پرینتر دارای ویژگی ADF نیست و شما باید برای اسکن مدارک خود به صورت دستی و تک برگ اقدام کنید. با دستگاه MG2540 امکان پرینت دورو هم برایتان فراهم نیست.

این محصول دارای پورت USB 2.0 بوده و قابلیت Smart Web Printing دارد. ابعاد بسیار کوچک این پرینتر این امکان را به شما می‌دهد که آن را روی میز کار خود جای دهید، زیرا فضای زیادی اشغال نمی‌کند. وزن ۳٫۵ کیلوگرمی این دستگاه از دیگر ویژگی‌های مثبت آن است.

پرینتر مدل MG2540 برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی مناسب است، پس برای چاپ صفحات متنی، استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم. در صورتی که مصرف شما از پرینتر بیشتر برای چاپ صفحات متنی است، پیشنهاد ما برای شما یک پرینتر سیاه و سفید و یا رنگی لیزری است. زیرا سرعت چاپ این دستگاه برای صفحات متنی بسیار پایین و حوصله سربر است.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های دیگر این دستگاه خواهیم پرداخت.

اسکن:

برای اسکن کردن مدارک و عکس‌ها فقط کافی است کاور فوقانی را باز کنید و برگه‌ها را روی صفحه شیشه‌ای قرار دهید. در واقع با این کار یک کپی از صفحات خواهید گرفت.

پرینتر کانن مدل MG2540 دارای صفحه اسکن تخت است که در صورت قرار دادن برگه‌های سایز A4 داخل آن، در مدت ۱۴ ثانیه کار اسکن خاتمه می‌یابد. لازم به ذکر است که بدانید حداکثر سایز اسکن این دستگاه در حدود ۲۹۷ × ۲۱۶ میلی‌متر است.

کپی:

با وجود دستگاه MG2540 در کنار چاپ و اسکن امکان کپی از مدارک هم برای شما فراهم است. با این دستگاه قادر هستید در هر دقیقه ۱٫۶ صفحه را کپی کنید. همچنین حداکثر تعداد کپی با MG2540 در حدود ۱۶ برگ است.

کارتریج‌های مناسب برای این دستگاه:

برای دستگاه MG2540 کارتریج‌های باکیفیتی در بازار موجود است که برایتان معرفی خواهیم کرد.

کارتریج‌های مناسب برای این دستگاه مدل‌های PG-445 و CL-446 هستند. برای تهیه کارتریج‌های سازگار با MG2540 نیاز نیست خیلی به دردسر بیوفتید. سایت پرینت فید انواع کارتریج‌هایی که برای دستگاه شما مناسب هستند به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

کارکرد انواع کارتریج در این پرینتر

حداکثر کارکرد کارتریج پرینتر کانن در هر دو نوع مشکی و رنگی در حدود ۱۸۰ برگ است.

لازم به ذکر است که داخل بسته‌بندی این پرینتر یک عدد کارتریج اضافه رنگی و سیاه و سفید قرار دارد. البته رنگی و سیاه و سفید بودن کارتریج کاملا تصادفی است.

این محصول در کنار نقاط قوت که برای آن بیان شد، دارای نقاط ضعف هم هست. نداشتن صفحه نمایش LCD و شبکه بیسیم Wi-Fi بزرگ‌ترین ضعف این پرینتر است.

بیشتر کسانی که از پرینتر استفاده می‌کنند، دغدغه تهیه کارتریج‌های استاندارد را دارند. کارتریج‌هایی که به دستگاه آسیب نزند و کیفیت چاپ خوبی داشته باشند. پرینت فید شما را از این نگرانی آزاد کرده و با داشتن کارتریج‌های اصل و طرح باکیفیت، به مشکل نیافتن کارتریج مناسب برای دستگاه خاتمه داده است. شما به مراجعه به سایت پرینت فید و جستجوی نام پرینتر، قادر هستید کارتریج‌های سازگار با دستگاه خود را خریداری کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
3/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com