چگونه کارتریج پرینترهای کانن را تعویض کنیم؟ | وبلاگ پرینت فید چگونه کارتریج پرینترهای کانن را تعویض کنیم؟ | وبلاگ پرینت فید

چگونه کارتریج پرینترهای کانن را تعویض کنیم؟

افزودن به لیست مطالعه
21 ژانویه 2020 | 4.0K بازدید 6 دقیقه زهرا چگینی

تعویض کارتریج کانن

هر پرینتر با توجه به تکنولوژی، برند و مدلی که دارد، کاربرد و عملکردش متفاوت است. برای تعویض کارتریج، تعمیر پرینتر و یا انتخاب نوع کارتریج پرینترتان، باید به دفترچه راهنمای آن توجه کنید. ما در اینجا بررسی می‌کنیم که چگونه کارتریج پرینترهای کانن را تعویض کنیم؟

کانن، پرینترهای با قابلیت بالا در چاپ تولید کرده که با استفاده از این پرینترها قادر هستید اسناد ساده متنی و طرح‌های پیچیده گرافیکی را چاپ کنید. از طرفی هم عمر کارتریج‌های پرینتر کانن به نوع استفاده شما از پرینتر بستگی دارد. مصرف جوهر و تونر پرینتر، هر زمانی که شما اسناد ساده متنی چاپ می‌کنید، با زمانی که فایل‌های گرافیکی چاپ می‌کنید، متفاوت است.

اما هر زمان که احساس کردید کیفیت چاپ پرینترتان افت کرده و یا قسمت‌هایی از چاپ به‌صورت محو شده است، باید نسبت به تعویض کارتریج پرینتر اقدام کنید.

چگونه کارتریج پرینتر لیزری کانن را تعویض کنیم؟

نحوه جاگذاری کارتریج در پرینترهای لیزری و جوهری، متفاوت است. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه کارتریج پرینتر لیزری کانن را تعویض کنید.

۱-درپوش محفظه کارتریج را باز کنید. این درپوش در اغلب موارد در قسمت جلویی پرینتر قرار دارد.

۲-کارتریج را از محفظه خارج کنید. گیره نگهدارنده کارتریج را باز کرده و کارتریج قدیمی را از جایش خارج کنید. در حین خارج کردن کارتریج، مراقب باشید که آن را به صورت افقی نگهدارید. زیرا در صورتی که کارتریج را عمودی نگه دارید، ممکن است تونر از آن بیرون بریزد.

راهنمای تعویض کاتریج

۳-کارتریج جدید را آماده کنید. کارتریج را از جعبه خارج کرده و بسته‌بندی آن را باز کنید. نوار آب‌بندی را از آن جدا کنید.

تعمیر پرینتر لیزری

۴-کارتریج جدید را نصب کنید. کارتریج جدید را به‌صورت افقی نگه دارید و آن را چند بار تکان دهید. با این کار، تونر داخل مخزن، به‌صورت یکدست توزیع خواهد شد.

حال کارتریج را داخل مخزن قرار دهید. توجه کنید که فلش قرمز رنگ بالای کارتریج با فلش روی پرینتر هم تراز باشند.

سپس درپوش چاپگر را ببندید. پرینتر لیزری شما برای ادامه کار آماده است.

چگونه کارتریج پرینتر جوهری خود را تعویض کنیم؟

تعویض کارتریج پرینتر جوهری هم مانند تعویض کارتریج پرینتر لیزری، خیلی سخت نیست. اما اگر به نکاتی ریز توجه نکنید، ممکن است در حین کار به مشکل برخورد کنید و یا دستگاه آسیب ببیند. باید مراقب باشید تا چیپ‌های کارتریج و پرینتر، در حین تعویض کارتریج کثیف نشوند.

بهتر است بدانید که در پرینترهای جوهرافشان، شما باید به‌صورت روزانه یا یک روز درمیان، یک صفحه پرینت بگیرید. با این کار جوهر پرینتر خشک نمی‌شود. با خشک شدن جوهر در قسمت نازل، دیگر نمی‌توانید از پرینتر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

همچنین اگر تاریخ مصرف کارتریج پرینتر به پایان رسیده، باید آن را تعویض کنید. همچنین تا زمانی که کارتریج جدید در دسترستان نیست، از خارج کردن کارتریج قدیمی خودداری کنید. اگر مجبور به خارج کردن کارتریج قدیمی شدید، بهتر است پرینتر را داخل یک کیسه پلاستیکی نگه دارید تا نازل و هد آن خشک نشود.

۱-کارتریج قدیمی را از پرینتر خارج کنید. برای این کار ابتدا پرینتر را روشن کنید و درپوش پرینتر را باز کرده و با یک فشار کوچک به کارتریج جوهری، آن را از جایگاه خود خارج کنید. مراقب باشید که به نازل‌های پرینتر دست نزنید.

خرید کارتریج باکیفیت

۲- کارتریج جدید را در جای خود قرار دهید. کارتریج جوهری جدید را از بسته‌بندی خارج کرده و پوشش پلاستیکی روی نازل را جدا کنید. تحت هیچ شرایطی نازل کارتریج را با دست لمس نکنید.

سپس کارتریج را براساس رنگ، در جای خود قرار دهید. بهتر است بعد از نصب کارتریج جوهری، حدود ۱ ساعت صبر کنید تا جوهر کارتریج بی حرکت باشد. سپس برای پرینت گرفتن اقدام کنید.

اگر برای تعویض کارتریج به مشکل برخوردید و یا خودتان قادر به تعویض کارتریج پرینتر کانن نبودید، بهتر است این کار را به یک متخصص و یا کارشناس پرینتر بسپارید. سامانه آچارباز، با داشتن متخصصین ماهر در این زمینه، آماده ارائه خدمت برای رفع مشکل پرینتر و یا شارژ کارتریج پرینتر کانن شما خواهد بود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

اگر هم پرینتر خرابی در منزل دارید که قادر به استفاده از آن نیستید، می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست تعمیر پرینتر ثبت کنید تا کارشناسان آچارباز، پرینتر شما را در محل خودتان تعمیر کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3.7/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com