چگونه می توان درایور پرینتر کانن در ویندوز 10 را نصب کرد؟ | وبلاگ پرینت فید چگونه می توان درایور پرینتر کانن در ویندوز 10 را نصب کرد؟ | وبلاگ پرینت فید

چگونگی نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز ۱۰

افزودن به لیست مطالعه
26 نوامبر 2019 | 17.6K بازدید 5 دقیقه زهرا چگینی

نصب درایور پرینتر کانن

کانن یکی از تولیدکنندگان نام‌آشنای ژاپنی تجهیزات دیجیتال و ماشین‌های اداری است که با تولید محصولات باکیفیت، توجه بسیاری از کشورها را به سوی خود جلب کرده‌است. پرینترهای کانن هم از جمله دستگاه‌های پرمصرف داخل سازمان‌ها و ادارات هستند. در اینجا قصد داریم چگونگی نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دهیم.

برای شروع کار ابتدا باید پرینتر کانن خود را به کامپیوتری که ویندوز ۱۰ دارد متصل کرده و درایور پرینتر را هم روی ویندوز نصب کنید. انتخاب درایور مناسب برای این کار از اهمیت بالایی برخوردار است، پس اگر درایور پرینتر همراه آن نبود، از یک سایت معتبر برای دانلود آن اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود که برای دانلود درایور کانن، از سایت رسمی کانن استفاده کنید.

در ادامه مراحل دانلود و نصب آسان درایور پرینتر کانن را برای شما شرح خواهیم داد:

قدم اول:

در اولین قدم برای دانلود درایور پرینتر کانن، ابتدا مدل صحیح پرینتر را به‌همراه برند آن در نوار جستجوی گوگل وارد کنید. در اینجا مراحل را با مثال زدن برای پرینتر کانن مدل MF5630 جلو می‌بریم تا بهتر این موضوع برایتان جا بیوفتد.

نصب درایور پرینتر کانن

قدم دوم:

اولین لینکی که در نتیجه گوگل برای شما به نمایش در خواهد آمد، سایت کانن است که می‌توانید درایور را از آن دانلود کنید. روی لینک کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود درایور شوید.

نصب درایور پرینتر کانن

قدم سوم:

از منوی درایورها (Drivers)، نوع سیستم عامل دستگاه کامپیوتر خود را انتخاب کنید. در اینجا ما ویندوز ۱۰ از نوع ۳۲ بیت را انتخاب می‌کنیم.

نصب درایور پرینتر کانن

قدم چهارم:

با زدن گزینه دانلود، فایل موردنظر برای شما دانلود خواهد شد.

نصب درایور پرینتر کانن

قدم پنجم:

بعد از اتمام دانلود فایل درایور، روی آن دوبار کلیک کنید. پنجره‌ای در مقابل شما باز می‌شود که با جلو بردن آن، درایور نصب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

قدم ششم:

بعد از نصب درایور، حال باید پرینتر را به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود معرفی کنید. در تنظیمات ویندوز گزینه Printers & Scanners را انتخاب کنید.

نصب درایور پرینتر کانن

یا از طریق پنجره Control Panel، گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

نصب درایور پرینتر کانن

در پنجره بعدی هم گزینه Add Printers را انتخاب کنید.

نصب درایور پرینتر کانن

با نمایش دستگاه موردنظر، آن را به لیست پرینترهای خود اضافه کنید.

بهتر است بدانید که انتخاب و نصب درایور پرینتر به بررسی و توجه نیاز دارد. شما قبل از اینکه درایور را دانلود و نصب کنید، باید مواردی را مورد توجه قرار دهید.

۱- توجه به مدل پرینتر

برخلاف سایر قطعات از قبیل مادربورد، کارت گرافیک یا کارت شبکه که داخل کامپیوتر وجود دارد، یافتن مدل پرینتر برای دانلود درایور مناسب با آن کار سختی نیست و به راحتی قادر هستید با کمی دقت، درایور موردنظر خود را نیز دانلود کنید.

۲- انتخاب سیستم عامل سازگار

دومین مورد مهمی که قبل از جستجوی درایور پرینتر باید به آن توجه شود، نوع سیستم عاملی است که می‌خواهید با آن کار کنید. توجه به نوع ویندوز و ورژن آن، در انتخاب درایور به شما کمک می‌کند.

۳- نسخه درست درایور

زمانی که برای دانلود درایور وارد صفحه درایورهای سایت محصول می‌شوید، نسخه‌های زیادی از درایورهای متعدد را مشاهده می‌کنید که ممکن است کمی شما را گیج کند. با توجه به مدل پرینتر و نوع سیستم عاملی که دارید، آن درایوری که مدنظر دارید را به‌راحتی انتخاب خواهید کرد.

در نهایت اگر موفق به انتخاب و نصب درایور پرینتر خود نبودید، پیشنهاد می‌شود که از طریق سامانه آچارباز، درخواست نصب و راه‌اندازی پرینتر را ثبت کنید. کارشناسان ما در هر زمانی که شما بخواهید، حتی روزهای تعطیل، برای نصب پرینتر شما به محلتان اعزام خواهند شد.

شما قادر هستید کارتریج‌های سازگار با این پرینترها را از سایت پرینت فید خریداری کنید.

خرید کارتریج کانن
جهت خرید انواع کارتریج لیزری و جوهری کانن با کیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرینت فید مراجعه کنید. همچنین شما در اولین خرید خود می‌توانید از ۱۵۰۰۰ تومان اعتبار هدیه پرینت‌فید استفاده کنید.
خرید کارتریج کانن

اگر هم پرینتر خرابی در منزل دارید که قادر به استفاده از آن نیستید، می‌توانید برای تعمیر آن در سامانه آچارباز درخواست ثبت کنید تا کارشناسان آچارباز ، پرینتر شما را در محل خودتان تعمیر کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3.7/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com