چگونه کیفیت چاپ عکس را بالا ببریم؟ | وبلاگ آچارباز چگونه کیفیت چاپ عکس را بالا ببریم؟ | وبلاگ آچارباز

بالا بردن کیفیت چاپ عکس

افزودن به لیست مطالعه
18 دسامبر 2019 | 1.7K بازدید 4 دقیقه زهرا میری

بالا بردن کیفیت چاپ عکس

در عصر دیجیتال دیگر کمتر کسی به سراغ چاپ عکس می‌رود، بیشتر افراد تمایل دارند عکس‌های خود را در آلبوم‌های عکس آنلاین نگه دارند. زیرا این روش دردسر کمتری به نسبت چاپ آن دارد، اما باید قبول کرد زیبایی عکس‌ها در نسخه چاپی نمود بیشتری دارد. همچنین یک اشتباه کوچک ممکن است باعث حذف تمامی این عکس‌ها از حافظه دستگاه شما شود.  پس زمانی می‌رسد که می‌خواهید عکس‌های خاطره انگیز خود را چاپ کنید، در ادامه این مقاله به شما چند نکته جالب درباره چگونه بالا بردن کیفیت چاپ عکس خواهیم گفت.

چاپ عکس با کیفیت با پرینتر

اگر حجم بالایی عکس برای چاپ دارید و یا دوست ندارید عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را برای چاپ به عکاسی‌ها بدهید از یک چاپگر خانگی عکس چندکاره بهره ببرید. انتخاب این چاپگر‌ها برای خانه یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز محسوب می‌شود زیرا می‌توانید در بسیاری از کارهای دیگر مانند انجام پروژه‌ها و چاپ جزوات اسکن از این دستگاه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

انتخاب کاغذ مناسب

برای انتخاب کاغذ مناسب چاپ عکس باید چندین فاکتور را در نظر گرفته و سپس انتخاب کنید. به اندازه، ، وزن ،ضخامت و همچنین نوع چاپگر مورد نظر توجه کنید. وزن کاغذ بسیار مهم است، کاغذ‌های سنگین عکس‌های با کیفیت‌تری تولید می‌کنند. اما هر پرینتری قابلیت پشتیبانی از این کاغذ‌ها را ندارد. درصورتیک هاز کاغذ‌های ضخیم برای چاپ عکس استفاده می‌کنید باید تنظمیات پرینتر را بر روی کاغذ ضخیم قرار دهید.

کاغذ‌های چاپ عکس انواع مختلفی دارند، کاغذ مات، کاغذ براق، کاغذ سیلک و کاغذ هنری از جمله این موارد هستند اما مهم‌ترین آن‌ها کاغذ مات و براق بوده که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاغذ مات در مقابل نور انعکاسی نداشته و برای چاپ عکس پرسنلی کاربرد دارد، همچنین این کاغذ کیفیت و ماندگاری بسیاری بالایی دارد.

کاغذ شفاف مقاومت و ماندگاری پایینی دارد و بیشتر برای چاپ عکس‌های رنگی و شاد استفاده می‌شود.

بالا بردن کیفیت چاپ عکس

در هنگام انتخاب کاغذ به مات و براق بودن آن دقت کنید، اگر قصد قاب کردن عکس خود را دارید از کاغذ براق برای چاپ آن استفاده نکنید. زیرا کاغذ براق در پشت شیشه قاب، نور را برگردانده و باعث بد دیده شدن و کاهش کیفیت عکس می‌شود.

کاغذ براق برای عکس‌های درون آلبوم کاربرد بیشتری دارد زیرا عکس‌ها را هنری‌ و زنده نشان می‌دهد و البته کاغذ براق جوهر کمتری برای چاپ عکس می‌برد.

قیمت کاغذ یکی از فاکتور‌های مهم در هنگام انتخاب آن است، کاغذ گران به مراتب تصویری با کیفیت‌تر از کاغذ ارزان به شما ارائه می‌دهد. به یاد داشته باشید که نباید عکس را در نور مستقیم آفتاب یا رطوبت قرار دهید، این عوامل باعث از بین رفتن کیفیت عکس می‌شوند.

کارتریج مناسب انتخاب کنید

کارتریج پرینتر جوهرافشان به دو دسته پیگمنت و دای تقسیم می‌شود و پرینتر شما می‌تواند هر دوی این کارتریج‌ها را پشتیبانی کند. این دو کارتریج با اینکه برای یک پرینتر به کار می‌روند اما از نظر شکل ظاهری بسیار باهم تفاوت دارند.

کارتریج دای مایع می‌باشد و در حدود ۹۵ درصد از عنصر وجودی آن از آب تشکیل شده است، دای به سادگی در آب حل شده و از نظر قیمت بسیار به صرف می‌باشد. عکس‌های چاپ شده با کارتریج دای از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما چون ضخامت نازکی از رنگ را روی کاغذ چاپ می‌کند مقاومت کمی دربرابر نور آفتاب دارد. همچنین تماس یک قطره آب با عکس چاپ شده با کارتریج دای می‌تواند جوهر کل تصویر را پخش کرده و آن را از بین ببرد.

بالا بردن کیفیت چاپ عکس

کارتریج پیگمنت پودری جامد و خشک است و در درون کارتریج با آب مخلوط می‌شود. این جوهر ماندگاری و دوام بالایی در برابر نور و رطوبت دارد و برای چاپ عکس بسیار مناسب است. به یاد داشته باشید که هرکدام از این کارتریج‌ها برای چاپ عکس به نوع خاصی از کاغذ احتیاج دارند، پس قبل از انتخاب کاغذ نوع کارتریج خود را در نظر بگیرید.

در نگاه اول چاپ عکس در خانه ممکن است بسیار سخت به نظر برسد اما با دانستن و در نظر گرفتن این نکات می‌توانید به راحتی عکس‌های مورد علاقه خود را در خانه خود چاپ کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:

blog.inktonerstore.com

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (1 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com