راهکارهایی برای افزایش سرعت پرینت سرور راهکارهایی برای افزایش سرعت پرینت سرور

راهکارهایی برای افزایش سرعت پرینت سرور

افزودن به لیست مطالعه
19 می 2019 | 861 بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

افزایش سرعت پرینت سرور

برای اینکه پرینتر از طریق شبکه به کلاینت‌ها متصل شوند، از پرینت سرور استفاده می‌کنیم. پرینت سرور، دستورات چاپ را دریافت کرده و آن‌ها را برای پرینتر و یا پرینترها ارسال می‌کند.

دلایل زیادی می‌تواند موجب کند شدن سرعت پرینت سرور شود که اینجا به بررسی راهکارهایی برای افزایش سرعت پرینت سرور می‌پردازیم.

گفتیم که دلایل زیادی می‌تواند موجب کاهش سرعت پرینت سرورها شود که یکی از آن‌ها عملکرد نادرست پرینت سرورهایی است که در حال پردازش کار چاپی هستند. در صورتی که با این مسئله روبرو شدید، باید علت را بررسی کنید. ممکن است به دلیل خطای سخت افزاری این مشکل ایجاد شود، یا اینکه سرویسی در پس زمینه در حال اجراست که موجب کند شدن روند کار می‌شود.

زمانی که کاربران سندی را چاپ می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

یکی از متدها برای بررسی این مشکل استفاده از Windows Task Manager است. از طریق این ابزار می‌توانید بررسی کنید که چه زمانی پرینتر غیرفعال است، چه زمانی کاربر در حال پرینت گرفتن است و یا چه زمانی چند کاربر در آن واحد در حال استفاده از پرینتر هستند. بسته به اینکه چه چیزی باعث کندی سرور می‌شود، می‌توانید از این ابزار برای رفع مشکل پرینتر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

۱- تنظیمات پرینت سرور را پیکربندی کنید.

در ویندوز سرورهای ۲۰۱۲، پیغامی با عنوان Print Spooled Documents First با دو گزینه Yes و NO وجود دارد.

در صورت انتخاب گزینه Yes، این امکان برای چندین کاربر فراهم می‌شود که دستورات چاپی خود را برای پرینت سرور ارسال کنند. اما در صورتی که No را انتخاب کنید، کارهای چاپی به ترتیب وارد Spool شده و چاپ می‌شوند.

۲- استفاده از یک دیسک درایو اختصاصی برای اسپولینگ

زمانی که تعدادی دستور چاپ در یک زمان برای پرینت سرور ارسال شود، دیسک درایو نه تنها اطلاعات را چاپ می‌کند، بلکه حجم زیادی از اطلاعات را هم حذف می‌کند. این مورد محدودیتی در پرینت محسوب می‌شود. برای افزایش کارایی پرینتر سرور، پیشنهاد می‌شود از یک دیسک درایو برای اسپولینگ استفاده کنید. کارشناسانی که در زمینه رفع مشکلات پرینت سرور فعالیت دارند بر این نظرند که، دیسک درایوهایی که فایل‌های پرینت اسپولر را ذخیره می‌کنند، باید متمایز از آن‌هایی باشند که توسط سیستم عامل برای فایل‌ها یا صفحه‌بندی فایل استفاده می‌شوند.

۳- افزایش ظرفیت هارد دیسک پرینت سرور

یکی از دلایل کند شدن سرعت پرینت سرور، مربوط به عدم فضای کافی هارد دیسک در سرور است. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که تعداد کارهای چاپی ارسال شده سمت پرینت سرور افزایش یافته و باید چندین کار چاپی را همزمان انجام دهد. قبل از کار با پرینت سرور، از وجود فضای کافی هارددیسک اطمینان حاصل کنید.

افزایش سرعت پرینت سرور

۴- استفاده از یک پرینت سرورهای اختصاصی

پیشنهاد می‌شود که از یک سرور اختصاصی برای انجام کارهای چاپی استفاده شود. در این صورت در زمان انجام کار چاپ، برای انجام کارهای دیگر با سرور، تداخل ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، در صورتی که از سرور برای انجام کارهای متعدد استفاده شود، موجب کند شدن و فشار به آن می‎شود.

۵- اتصالات باز را ببندید

زمانی که   کاربری به سیستم پرینت سرور متصل می‌شود، برای مدتی طولانی اتصال او فعال باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که اتصالات باز در پرینت سرور، منابع زیادی را اشغال می‌کنند. از طریق Windows Server Management، قادر هستید اتصالات باز را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن‌ها را ببندید. در صورتی که سرور چندین روز اتصالات باز داشته باشد، دلیل عملکرد نادرست آن، ازدیاد اطلاعات مشتری است.

۶- تا حد امکان کمترین درایور پرینتر را روی سیستم عامل نصب کنید

در صورت استفاده از چندین درایور پرینتر در سیستم عامل، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. اولا که بیشتر درایورهای پرینتر، منابع زیادی از سیستم را مورد استفاده قرار می‌دهند. دوما، بعد از Uninstall کردن برخی از درایورهای پرینتر، منابع آن‌ها در سیستم عامل باقی می‌مانند. از این رو از نسخه‌های درایور پرینتر معتبر استفاده کنید.

۷- افزایش سرعت پردازنده

در طول استفاده طولانی از پرینت سرور، پردازنده پرینت سرور بسیار کند خواهد شد. باید از تبدیل EMF به PCL یا PostScript روی سرور و در سیستم عامل‌های کلاینت‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که مشکل کندی پرینت سرور همچنان ادامه دارد، باید از پردازنده‌های قدرتمند استفاده کنید.

راه حل‌های جایگزین برای حل مشکل کندی پرینت سرور

برای سرعت بخشیدن به سرورها به راه‌حل‌های قدرتمندی نیاز دارید، زیرا کارهای چاپی فراوانی برای پرینت سرور ارسال می‌شود. در این شرایط، شما راه‌حل‌های متعددی دارید. می‌توانید تعداد پرینت سرورها را افزایش دهید و یا از سخت افزاری قدرتمند استفاده کنید.

در صورتی که قادر به رفع مشکل خود نیستید، می‌توانید با کارشناسان بخش فنی سرور و شبکه و ماشین‌های اداری در سامانه آچارباز تماس گرفته تا در اولین فرصت در جهت رفع مشکلات، به شما مشاوره لازم را بدهند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com