تشخیص تمام شدن کارتریج و تونر پرینتر | پرینتفید تشخیص تمام شدن کارتریج و تونر پرینتر | پرینتفید

نشا‎نه های تمام شدن تونر کارتریج لیزری

افزودن به لیست مطالعه
4 ژانویه 2017 | 3.5K بازدید 2 دقیقه زهرا چگینی

تشخیص تمام شدن کارتریج

ظرفیت هر کارتریج لیزری متناسب با نوع و مدل آن، متغیر است. در هر کارتریج، استانداردی برای پرینت در نظر گرفته شده است. کسانی که از کارتریج تونر استفاده می‌کنند، باید روش‌هایی که می‌توان با آنها میزان تونر باقیمانده در مخزن را بدست آورد را بدانند. در اینجا راه‌های تشخیص تمام شدن کارتریج را خواهیم گفت.

میزان پودری که داخل هر کارتریج تونر جای می‌گیرد، به ظرفیت مخزن آن بستگی دارد و نشان‌دهنده تعداد صفحاتی است که می‌توان با آن چاپ کرد. در هر کارتریج، استانداردی برای پرینت در نظر گرفته شده است. این استاندارد ترام ۵ درصد یعنی ۸ خط متنی با فونت B NAZANIN با سایز ۱۲ است، که با این استاندارد، هر کارتریج تعداد مشخصی پرینت می‌گیرد.

در صورتی که پرینت گرفته‌ شده عکس و یا خطوط بیشتر از ۸ خط داشته‌ باشد، کارتریج تعداد کمتری پرینت می‌گیرد. البته این استاندارد تنها برای کارتریج‌های اورجینال است و در صورت شارژ کارتریج، ظرفیت آن ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

تشخیص تمام شدن تونر کارتریج لیزری

  • کارتریج‌هایی که چیپست ۱۰۰ درصد دارند، با تمام شدن تونر، چیپست به ۰ می‌رسد که نشان دهنده‌ی تمام شدن تونر است که در این صورت با ارور مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است در زمان شارژ، بسیاری از کارتریج‌هایی که چیپست آن به ۰ رسیده، نیاز به تعویض چیپست ندارند که این مورد در پرینت هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی ممکن است با ارور مواجه شوید.
  • در هنگام پرینت گرفتن، وسط صفحه به صورت عمودی از بالا تا پایین سفید پرینت بگیرد.
  • با تمام شدن تونر داخل کارتریج، مخزن ضایعات پر می‌شود و تونر ممکن است در وسط صفحه، قسمت راست و یا قسمت چپ کاغذ، پخش شود.

درصورت تمام شدن تونر کارتریج و کار کردن دستگاه با مخزن خالی، دستگاه دچار آسیب جدی خواهد شد.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

از کجا بفهمیم کارتریج لیزری تمام شده‌است؟

به چندین روش می‌توان تشخیص داد، چه میزان از کارتریج پرینتر باقی مانده است که هر کدام از این روش‎ها، بستگی به مدل و برند پرینتر دارد. برخی از پرینترها دارای صفحه نمایش هستند و برخی دیگر فاقد صفحه نمایش‌اند. از این رو، بسته به مدل دستگاه، تشخیص میزان تونر باقیمانده در کارتریج هم متفاوت است.

راه آسان برای تشخیص میزان تونر در پرینترهای رنگی

در نرم افزار Word کامپیوتر خود، چهار مربع کشیده و داخل آنها را به رنگ‌های مشکی، قرمز، آبی و زرد رنگ کنید. سپس فایل را پرینت بگیرید. بعد از پرینت، به کیفیت رنگ‌ها توجه کنید. اگر رنگ‌های مستطیل باکیفیت و واضح بودند، یعنی تونر کارتریج شما در وضعیت خوبی قرار دارد. اما اگر کیفیت هر کدام از رنگ‌ها پایین بود، بدان معناست که تونر آن رنگ، رو به اتمام است.

تشخیص میزان کارتریج در پرینترهای دارای صفحه نمایش

در پرینترهایی که دارای صفحه نمایش هستند، تشخیص میزان تونر بسیار آسان است. برای این کار فقط کافیست، بسته به مدل پرینتر، یکی از دکمه‌های OK، Menu و یا Setting را بزنید و از بین گزینه‌های پیشنهادی Information و یا Reports، یکی را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب Supplies Status، میزان تونر باقیمانده در کارتریج را مشاهده خواهید کرد.

فروش آنلاین کارتریج
در پرینترهایی که دارای صفحه نمایش هستند، به راحتی می‌توان میزان تونر را سنجید.
پیشنهاد مطالعه

تشخیص میزان کارتریج در پرینترهای فاقد صفحه نمایش

برخی از پرینترهای لیزری فاقد صفحه نمایش هستند و برای تشخیص میزان تونر باقیمانده در کارتریج باید روش‌های دیگری را به کار برد. در این نوع پرینترها، برای مدت چند ثانیه دکمه سبز رنگ پرینتر را بفشارید. این کار را تا زمانی که چراغ چشمک زن روی دستگاه روشن شود ادامه دهید. به محض روشن شدن چراغ، یک گزارش از میزان تونر موجود در کارتریج را دریافت خواهید کرد.

کارتریج باکیفیت پرینتر
برای تهیه گزارش از میزان تونر پرینتر، نیازی به وجود صفحه نمایش پرینتر نیست.

روش دیگری که می‌توان با آن، میزان تونر باقیمانده در کارتریج لیزری، پرینترهای بدون صفحه نمایش را تشخیص داد، استفاده از کامپیوتر است. در این روش، پرینتر شما باید به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل باشد. از مسیر Control Panel، ابتدا گزینه Device & Printers و سپس گزینه Printing Preferences را انتخاب کنید. در قسمت Services، تب print information pages، گزینه supply status page را انتخاب کنید. با این روش می‌توانید میزان تونر کارتریج را مشاهده کنید.

فروش آنلاین کارتریج
از طریق کامپیوتر، قادر هستید میزان تونر باقیمانده را مشاهده کنید.

نکته قابل توجه بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج در پرینترهای لیزری این است که گاهی شما کارتریج پرینتر را تعویض می‌کنید، اما همچنان با ارور used supply in use، مواجه می‌شوید و درصدی از تونر کارتریج را به شما نشان نمی‌دهد. این در صورتی است که شما کارتریج را تعویض کرده، اما چیپست را تعویض نکرده‌اید. در صورت مشاهده این ارور، شما بدون مشکل قادر هستید پرینت بگیرید و با زدن دکمه OK، مشکل برطرف می‌شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.3/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com