خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج | پرینت فید خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج | پرینت فید

خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج

افزودن به لیست مطالعه
28 ژوئن 2020 | 4.1K بازدید 10 دقیقه زهرا میری

خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج

از اچ پی تا برادر، از اپسون تا کانن فرقی نمی‌کند چه مدل پرینتری را با چه قیمتی انتخاب کرده باشید. در هر صورت این دستگاه‌های اداری، بعد از تعویض و یا شارژ کارتریج با مشکلات بسیار مختلفی روبرو خواهند بود. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با، این خطاها و مشکلات پس از شارژ کردن کارتریج آشنا کنیم.

مشکلات بعد از شارژ کارتریج، نشناختن کارتریج بعد از شارژ

بعد از نعویض و یا شارژ کارتریج، کاربران اغلب از بروز مشکلات کوچک و بزرگی شکایت می‌کنند. مشکلاتی مانند شناسایی نشدن کارتریج در دستگاه و یا پرینت نگرفتن پرینتر. تمامی این مشکلات، به دلایل مختلفی روی می‌دهد که در ادامه قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. بگذارید با مشکل اول، یعنی نشناختن کارتریج بعد از شارژ شروع کنیم.

رخ دادن این مشکل می‌تواند، ریشه در عوامل زیادی داشته باشد. یکی از این عوامل، به بسته بندی کارتریج مربوط می‌شود. اگر روکش پلاستیکی کارتریج را از دستگاه جدا نکنید، پرینتر کارتریج را شناسایی نخواهد کرد. نصب نادرست و کثیف بودن اتصالات نیز، می‌تواند به عدم شناسایی کارتریج پرینتر منجر شود.

نکته دیگری که می‌تواند، باعث چنین مشکلی شود بروز نبودن فریمور و درایور پرینتر است. بیشتر مشکلات پرینتر، به آپدیت نبودن فریمور و درایور مربوط می‌شود. بنابراین باید با مراجعه به سایت اصلی کمپانی سازنده پرینتر، به سرعت برای آپدیت نرم افزار‌های دستگاه اقدام کنید.

نشناختن کارتریج بعد از شارژ
یکی از چالش‌هایی که اغلب کاربران، بعد از شارژ کارتریج با آن مواجه می‌شوند، نشناختن کارتریج بعد از شارژ است

چاپگر سفید چاپ میکند

اگر با مشکل چاپگر سفید چاپ میکند، روبرو شده‌اید باید راهکار‌هایی را برای رفع آن بدانید. زیرا این یک مشکل بسیار رایج، در پرینتر‌های مختلف محسوب می‌شود. در اولین قدم شما باید، کارتریجی سازگار با پرینتر خود انتخاب کرده و سپس بسته بندی و روکش آن را چک کرده و از درستی و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که اگر، نوار دور کارتریج را بر ندارید و آن را همانگونه درون دستگاه قرار دهید، کارتریج قادر به چاپ نخواهد بود.
سپس کارتریج را به درستی درون پرینتر قرار دهید. حالا باید زمانی را برای تمیز کردن هد پرینتر قرار دهید. شما می‌توانید این کار را به صورت دستی با الکل ایزوپروپیل و یا به صورت خودکار توسط نرم افزار‌های چاپگر انجام دهید. حالا دستگاه را کنترل کنید و ببینید که آیا ارور و کد خطایی به شما نشان می‌دهد یا خیر. بعد از این موضوع، فایلی را برای چاپ به پرینتر ارسال کرده و دستگاه را امتحان کنید. اگر توصیه‌های فوق مشکل را برطرف نکرد، بهتر است برای رفع ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه، برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اگر کارتریج مناسبی برای دستگاه انتخاب نکنید پرینتر نمی‌تواند کارتریج جدید را شناسایی کند. بنابراین در انتخاب کارتریج دقت کرده و قبل از خرید آن از متخصصین این زمینه کمک بگیرید.

چاپگر سفید چاپ میکند
برای تمیز کردن هد پرینتر به صورت دستی می‌توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید

مشکلات بعد از شارژ کارتریج hp، کمرنگ چاپ کردن

یکی از مشکلات بعد از شارژ کارتریج hp، که کاربران همواره از آن شکایت می‌کنند کمرنگ چاپ کردن پرینتر است. این اتفاق که منحصر به مدل پرینتر خاصی نیست، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم‌ترین عامل، کیفیت پودری است که درون کارتریج شما قرار می‌گیرد، اگر این پودر از حد لازم کمتر بوده و یا کیفیت آنچنانی نداشته باشد اسناد و متون کمرنگ چاپ خواهند شد. حالا باید نوع کاغذ انتخابی برای پرینتر را بررسی کنید، از کاغذ‌های استاندارد و معمولی بهره ببرید تا، پروسه چاپ را دچار مشکل نکنید.

پیشنهاد مطالعه


تعداد دفعات شارژ کارتریج را به خاطر داشته باشید، زیرا پس از هر بار شارژ، کارتریج حدود بیست درصد از کیفیت خود را از دست می‌دهد، همچنین ظرفیت آن نیز به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین اگر از کمرنگ چاپ کردن پرینتر خسته شده‌اید و کیفیت بالای متون برای شما اهمیت دارد، باید برای خرید کارتریج اورجینال اقدام کنید.

کارتریج اصل توسط کمپانی سازنده پرینتر ساخته شده و قیمت خرید و کیفیت بسیار بالایی دارد. کارتریج طرح از نظر کیفیت با آن برابری کرده اما قیمت پایین‌تری دارد. بنابراین اکثر افراد کارتریج طرح را انتخاب می‌کنند، اما نکته‌ای که در این مورد باید بدانید این است که، کارتریج اصل ۱۵ الی ۳۰ بار قابلیت شارژ دارد، اما این رقم در کارتریج طرح به ۱۲ بار می‌رسد.

مشکلات بعد از شارژ کارتریج
با هر بار شارژ کارتریج، حدود بیست درصد از کیفیت کارتریج کاسته خواهد شد

علت پودر ریزی کارتریج

از مشکلات بسیاری رایجی که، کاربران هنگام شارژ کارتریج با آن روبرو خواهند شد، پودر ریزی کارتریج است. بسیاری از متخصصین این عرصه، به شما توصیه می‌کنند که شارژ کارتریج را به افراد ماهر بسپارید. زیرا افراد ناوارد و آماتور، که تجربه کافی در این زمینه ندارند شارژ کارتریج را به اشتباه و غیر استاندارد انجام می‌دهند. شارژ کارتریج اشتباه و یا استفاده از تونر بی کیفیت، از علت پودر ریزی کارتریج هستند. همچنین گفتیم هر کارتریج دارای دو مخزن است، یک مخزن اصلی که در آن تونر نگهداری می‌شود و دیگری مخزن ضایعات. همزمان با خالی شدن مخزن اصلی، مخزن ضایعات از تونر اضافی پر می‌شود. این فرایند آنقدر ادامه پیدا می‌کند که، باعث پودر ریزی کارتریج از مخزن ضایعات می‌شود.

علت پودر ریزی کارتریج
اگر تجربه‌ای در امر شارژ کارتریج ندارید، هرگز این پروسه را انجام ندهید

علت جوهر پس دادن کارتریج

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که، پرینتر‌های جوهری قابلیت شارژ ندارند. اما کارتریج این پرینتر‌ها نیز، مانند کارتریج لیزری قابلیت شارژ دارد، اما باید برای جلوگیری از هر گونه مشکلی توسط افراد با تجربه صورت بگیرد. متخصصین برای شارژ کارتریج جوهری، از یک سرنگ استفاده کرده و کارتریج را سوراخ می‌کنند و سپس بعد از تزریق جوهر آن را درون پرینتر می‌گذارند. همین پروسه، علت جوهر پس دادن کارتریج جوهری، درون پرینتر جوهر افشان را توضیح می‌دهد.

پیغام used black cartridge in use
به دلیل جوهر پس دادن کارتریج جوهری، درون پرینتر متخصصان هرگز شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان را توصیه نمی‌کنند

پیغام used black cartridge in use

اگر در طول کار با پرینتر، تعویض و یا شارژ کارتریج، با پیغام used black cartridge in use مواجه شدید باید بدانید یک اشکال اساسی در پرینتر شما وجود دارد. اغلب اوقات این خطا نشان دهنده این است که، کارتریج در پرینتر شما به درستی نصب نشده، نو نیست و یا دستگاه در نشناختن کارتریج بعد از شارژ مشکل پیدا کرده است.

بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پرینتر و بالا بردن کیفیت چاپ، خرید کارتریج اصل و طرح را از سایت‌های معتبر انجام دهید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.5/5 - (4 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com