با تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری آشنا شوید با تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری آشنا شوید

با تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری آشنا شوید

افزودن به لیست مطالعه
16 جولای 2018 | 1.5K بازدید 3 دقیقه ندا ایزدی

تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری

این روزها با پیشرفت و گسترش تکنولوژی در عرصه‌های مختلف، قطعا استفاده از محصولات دیجیتالی در هر جامعه‌ای حرف اول را می‌زند.

پرینتر نیز یکی از همین محصولات است که این روزها از کاربرد بسیار بالایی برخوردار گشته، به طوری که در گذشته برای چاپ یک برگه ساده مجبور بودید وقت و هزینه صرف کنید و به خدمات کامپیوتری یا حتی مراکز تخصصی اینکار مراجعه کنید. اما حال در هر خانه و شرکتی خواهید دید که چقدر این دستگاه کوچک به کمک همگان آمده و کار را برای کاربران آسان کرده است.

یکی از موضوعات مهمی که در زمینه چاپ اسناد و ویژگی یک پرینتر باید بدانیم و هنگام خرید به آن توجه داشته باشیم، بحث کارتریج و مواد مصرفی است. کارتریج‌ها در واقع برای پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهری به دو دسته کارتریج لیزری (تونر) و کارتریج جوهرافشان (جوهری) تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم تفاوت تونر و جوهر را بیان کنیم. در ادامه با پرینت فید همراه باشید:

کارتریج لیزری چیست؟

کارتریج لیزری همانطور که از نامش پیداست در پرینترهای لیزری استفاده می‌شود و از نوع پودری با ذرات فشرده و بسیار ریز است. پودری که در کارتریج‌های لیزری موجود است،  یک ماده جامد بوده که خاصیت مغناطیسی (آهنربایی) دارد. در گذشته جنس پودرهای استفاده شده از اکسید و کربن بود اما حال به منظور افزایش کیفیت در چاپ از نوعی پلیمر استفاده می‌شود. کارتریج‌های تونری از نظر ماندگاری مقاومت بیشتری در مقابل کارتریج‌های جوهری دارند. لازم به ذکر است که رطوبت و دمای زیاد باعث از بین رفتن کارتریج لیزری خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه این پودر در قالب جوهر بر روی کاغذ دیده می‌شود و اسناد را چاپ می‌کند؟

باید گفت که این ذرات برای چسبیده شدن به کاغذ، با استفاده از یک درام الکترواستاتیکی ذوب شده و بر روی کاغذ به وسیله غلطک های حرارتی چاپ می‌شوند.

تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری

کارتریج جوهری چیست؟

ماده ‌ای که در کارتریج‌های جوهری استفاده می‌شود از جنس مایع است و در پرینترهای جوهرافشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه کار این کارتریج‌ها به این گونه است که قطرهای ریزی از جوهر از طریق نازل‌های کوچک، در چاپ یک پرینتر جوهرافشان قرار داده می‌شود و در هنگام چاپ روی صفحه قرار می‌گیرد.

تفاوت‌ کارتریج لیزری و کارتریج جوهری

تفاوت بین کارتریج لیزری و کارتریج جوهرافشان در چیست؟

  • کارتریج‌های لیزری از نظر قیمت به  نسبت گران‌تر از کارتریج‌های جوهری هستند همانطور که از نظر کیفیت نیز در رده بالاتری از کارتریج‌های جوهری قرار دارند.
  • کارتریج جوهرافشان برای کارهای حرفه‌ای مانند عکاسی و چاپ عکس مناسب‌ترند، زیرا تاثیری که کارتریج‌های جوهری بروی کیفیت عکس می‌گذارند خیلی بیشتر از کارتریج‌های لیزری است.
  • ظرفیت کارتریج‌های جوهرافشان نسبت به کارتریج‌های لیزری کمتر است و صفحات محدودتری را چاپ می‌کند. یک کارتریج لیزری قادر است تا ۵ هزار صفحه را پرینت بگیرد.
  • سرعت چاپ کارتریج‌های جوهری کمتر از کارتریج‌های لیزری (تونر) است.

حال با توضیحاتی که داده شد، شما کدام کارتریج را برای مصارف خود انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.5/5 - (4 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com