تفاوت های قطعه بلید و داکتر بلید در کارتریج لیزری تفاوت های قطعه بلید و داکتر بلید در کارتریج لیزری

تفاوت های قطعه بلید و داکتر بلید در کارتریج لیزری

افزودن به لیست مطالعه
22 آوریل 2019 | 2.6K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

یکی از قطعات مهمی که در همه کارتریج‌های لیزری دستگاه پرینتر و کپی وجود دارد، قطعه بلید و داکتر بلید است.

این قطعات نیز در صورتی که دچار خرابی شوند، حتما باید تعویض شوند. به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردارند. شاید از خودتان بپرسید که این دو قطعه که از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند، چه وظیفه‌ای را در روند کارکرد کارتریج بر عهده دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت این دو قطعه را بیان کنیم.

آشنایی با قطعه بلید در کارتریج

قطعه بلید از نظر ظاهری، به شکل لاستیکی شفاف است که به یک قطعه فلزی دیگری متصل شده است. قطعه داکتر بلید نیز به همین شکل ولی کمی نازکتر است.

وظیفه‌ای که بلید بر عهده دارد این است که پس از اینکه روند چاپ به پایان رسید، تونری که بر روی سطح درام قرار گرفته است را پاک می‌کند. اما چرا؟

پس از هربار پرینت، مقداری تونر بر روی درام میچسبد، برای اینکه در پرینت‎‌های بعدی، این تونر بر روی کاغذ ریخته نشود، قطعه بلید بلافاصله، سطح درام را تمیز می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

سپس این تونرهای اضافی در مخزنی که در کارتریج قرار دارد، منتقل می‌شوند. حال برای جلوگیری از پر شدن این مخزن بهتر است هرچند وقت یک بار داخل آن تخلیه شود.

گفتنیست در صورتی که قطعه بلید آسیب ببیند کل صفحه پرینت شده را به صورت کاملا سیاه خواهید دید و یا اینکه خطوطی از بالا تا پایین صفحه چاپ می‌شود، چرا که بلید قادر به پاکسازی تونر از درام نبوده است.

تفاوت های قطعه بلید و داکتر بلید

کارکرد قطعه داکتر بلید در کارتریج

با توجه به اینکه با قطعه بلید آشنایی پیدا کردید، اکنون قطعه داکتر بلید را به شما معرفی می‌کنیم.

قطعه داکتر بلید کمی مشابه قطعه بلید عمل می‌کند. با این تفاوت که بلید وظیفه تونر را از سطح درام تمیز می‌کرد، اما داکتر بلید وظیفه تمیز کردن تونر از روی مگنت رولر را بر عهده دارد که در صورت خرابی، یا تنظیم نبودن آن، شاهد کمرنگی و یا پر رنگی چاپ و ایجاد خطوط عمودی روی چاپ خواهید بود.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که قطعه مگنت رولر چیست؟ این قطعه تونر موجود در کارتریج را بر روی سطح درام هدایت می‌کند و باعث پخش شدن جوهر بر روی درام می‌شود.

تفاوت های قطعه بلید و داکتر بلید

گفتنیست که وارد شدن هرگونه ضربه و ایجاد شدن خراش بر روی آن، باعث کاهش کیفیت چاپ می‌شود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
3.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3.5/5 - (4 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com