چگونه دوام جوهرهای پرینتر را افزایش دهیم؟ چگونه دوام جوهرهای پرینتر را افزایش دهیم؟

چگونه دوام جوهرهای پرینتر را افزایش دهیم؟

افزودن به لیست مطالعه
27 می 2018 | 3.6K بازدید 5 دقیقه تحریریه پرینت فید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام چاپ سندی مهم، به ناگهان جوهر کارتریجتان تمام شده باشد و هیچ راه دیگری جز خرید دوباره کارتریج نداشته باشید. البته نگران نباشید، فروشگاه فالنیک نحوه خرید کارتریج را آسان کرده و شما در هرجایی که هستید می‌توانید با چند کلیک ساده، سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت سفارش شما تحویل داده شود. اما این تنها راه حل ممکن نیست، چرا که روش‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در صورت استفاده از کارتریج‌های جوهری دیگر، بتوانید با صرف هزینه کمتر، به چاپ اسناد خود بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های دوام جوهر پرینتر را برای شما توضیح دهیم:

۱- تغییر اندازه فونت

آیا می‌دانید که اندازه فونت در هنگاچ چاپ اسناد، تاثیر به سزایی در مصرف جوهر پرینتر دارد؟ هرچه فونت فایل شما کوچک‌تر باشد در مصرف جوهر نیز صرفه‌جویی می‌شود. البته ناگفته نماند که برخی فونت‌ها جوهر بیشتری استفاده می‌کنند، حتی وقتی اندازه آن یکسان است. برای درک بیشتر این مطلب، می‌توانید اینفوگرافیک زیر را مشاهده کنید:

استفاده از فونت‎های  Century Gothic، Ecofont  یا Times New Roman توصیه می‎شود تا بتوانید جوهر کارتریج خود را به مدت بیشتری نگه دارید و کامل‌تر از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

۲- تغییر تنظیمات پرینتر

در هنگام چاپ اسناد بهتر است که آن‌ها را دو طرفه چاپ کنید و عرض حاشیه‌های اطراف فایل خود را کوچک‌تر کنید تا متن بیشتری بر روی صفحه جای بگیرد و همچنین در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شود.

۳- تمام یک صفحه وب را چاپ نکنید

اگر برای چاپ صفحه وب، ازPrint Preview  استفاده می‌کنید، حتما خواهید دید که برخی المان‌های صفحه وب که نیازی به چاپ آن‌ها نیست را نشان می‌دهد. برای اینکه بتوان این المان‌های اضافی را حذف کرد، می‌توانید از برنامه HP Smart Print استفاده کنید. این اپلیکیشن با استفاده از حذف سرصفحه، پاورقی‌ها و تبلیغات از صفحات وب، مصرف کاغذ و جوهر را کاهش می‌دهد و تنها محتوای مورد نظر شما را چاپ می‌کند.

۴- پرینت سیاه و سفید

بهتر است اسناد و مدارکی که نیاز به چاپ رنگی ندارند را با تغییر تنظیمات پیش فرض خود به حالت Black And White Only تنظیم کرده تا کارتریج‌های جوهری نیز عمر بیشتری داشته باشد.

۵- پرینت پیش نویس برای اسناد عادی

در صورتی که قصد دارید اسنادی عادی و پیش پا افتاده چاپ کنید و کیفیت این اسناد چندان برایتان مهم نیست، بهتر است از روش پیش نویس برای چاپ آنها استفاده کنید. این کار باعث افزایش دوام جوهر پرینتر شده و حتی اسناد را با سرعت بیشتری چاپ می‌کند. اسناد چاپ شده در این وضعیت، کیفیت چندانی ندارند و کمی کمرنگ‌تر چاپ می‎شوند. برای اطمینان از انتخاب این حالت یا عدم انتخاب آن توصیه می شود یک نمونه برگ را پرینت بگیرید.

۶- استفاده از پرینت N-up

در درایور پرینتر از پرینت N-up استفاده کنید. استفاده از این وضعیت زمانی توصیه می شود که لازم نیست هر صفحه به طور جداگانه در یک صفحه چاپ شود و یا کوچک بودن سایز برای کاربر آزاردهنده نباشد. پرینت N-up این امکان را می‌دهد تا چندین صفحه را بر روی یک ورق کاغذ چاپ کنید و بتوانید هم کاغذ و هم جوهر خود را ذخیره کنید.

با تمامی این گفته‌ها، بهتر است که از کارتریج های لیزری برای چاپ اسناد استفاده کنید چرا که بسیار بهتر و به‌صرفه‌تر از کارتریج‌های جوهرافشان عمل می‌کنند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (1 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com