بررسی مشکلات پرینترهای سامسونگ | پرینت فید بررسی مشکلات پرینترهای سامسونگ | پرینت فید

بررسی مشکلات پرینترهای سامسونگ

افزودن به لیست مطالعه
10 ژوئن 2020 | 4.8K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

مشکلات پرینترهای سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدهای لوازم الکترونیکی است که با تنوع بالایی که در محصولاتش دارد، سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص داده‌است. پرینترهای سامسونگ هم با توجه به قیمت مناسبی که دارند، مورد توجه مصارف خانگی و اداری هستند. اما مانند هر دستگاه الکترونیکی، پرینترهای سامسونگ هم ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در اینجا قصد داریم در رابطه با مشکلات پرینترهای سامسونگ صحبت کنیم.

ابتدا باید مشکلاتی که برای پرینترهای سامسونگ ایجاد می‌شوند را بررسی کنیم.

پرینت نگرفتن پرینتر سامسونگ

عدم اتصال درست پرینتر با کامپیوتر و WiFi، به‌روز نبودن درایور پرینتر، اتمام کارتریج، نبودن کاغذ داخل سینی ورودی و وجود اتصالی در سیستم برق‌رسانی از مواردی هستند باید در صورت پرینت نگرفتن دستگاه باید بررسی شوند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

تصاویر با کیفیت پایین چاپ می‌شوند

پایین بودن کیفیت چاپ تصاویر به رزولوشن آنها برمی‌گردد. اگر سایز عکس را با استفاده از فتوشاپ افزایش دهید، کیفیت آن کاهش خواهد یافت. برای بالا بردن کیفیت چاپ عکس، از تصاویر واضح و باکیفیت استفاده کنید.

کند شدن سرعت چاپ

کند شدن سرعت چاپ در پرینتر و اینکه بخواهید زمان زیادی برای چاپ متون خود صرف کنید، بسیار آزاردهنده است. برای رفع مشکل کند شدن سرعت چاپ، اولین راهی که می‌توان پیشنهاد کرد، کاهش کیفیت چاپ است که این به معنای کاهش مصرف تونر و جوهر خواهد بود. برای این کار باید در زمان پرینت گرفتن از فایل، از بخش Properties، کیفیت چاپ را کم کنید.

پرینتر صفحه را سیاه چاپ می‌کند

سیاه شدن صفحات چاپ شده به دلیل کثیفی هد اتفاق می‌افتد.اگر پرینتر سرویس و نظافت نشود، بعد از گذشت زمانی کوتاه، با کثیف شدن هد، شاهد صفحات چاپ شده سیاه رنگ خواهید بود.

کیفیت بد کارتریج، پر شدن زباله‌دان کارتریج، خرابی واشرهای سر مگنت کارتریج و … از دیگر دلایل سیاه شدن نتیجه چاپ است.

تعمیرات تخصصی پرینتر
سرویس دوره‌ای پرینتر کمک می‌کند که کیفیت چاپ دستگاه کاهش پیدا نکند.

سفید بودن صفحات چاپ شده

خالی شدن مخزن کارتریج، خشک شدن جوهر در پرینترهای جوهری، خشک شدن نازل‌های پرینتر جوهری، خرابی کنترلر و بورد پرینتر، خرابی سنسور پرینتر، وجود مشکل در لیزر و درست قرار نگرفتن کارتریج در جایگاه خود از جمله مواردی هستند که منجر به سفید شدن نتیجه چاپ خواهند شد. در صورتی که مخزن کارتریج پرینتر خالی شد، با مراجعه به فروشگاه آنلاین پرینت فید، کارتریج مناسب برای پرینترتان را خواهید یافت.

بوی بدی از پرینتر خارج می‌شود

اگر حس کردید که در هنگام استفاده از پرینتر، بوی بدی از آن ساطع شد، نگران نباشید. گاهی به دلیل استفاده طولانی مدت از پرینتر در یک نوبت چاپ، روغنی که برای حفاظت از Fuser استفاده می‌شود، بخار می‌شود.این امر موقتی است و برطرف خواهد شد.

وجود خط روی صفحات چاپ شده با پرینتر

یکی از دلایل ایجاد خط روی صفحات چاپ شده، آسیب دیدن درام است.گاهی به دلیل لمس درام یا وجود منگنه و سوزن روی کاغذ، درام کارتریج آسیب خواهد دید. پس قبل از قرار دادن کاغذ داخل پرینتر، منگنه و سوزن را از آن جدا کنید و درام را با دست لمس نکنید.

کاغذ بعد از چاپ با پرینتر سامسونگ، فر می‌شود

گاهی بعد از چاپ، کاغذ رول شده فر می‌خورد.این مشکل به دلیل ناسازگاری تنظیمات کاغذ با سایز واقعی کاغذ رخ می‌دهد. برای تنظیم اندازه مناسب چاپ در پرینتر و تنظیم سایز کاغذ، به قسمت Printing Preferences رفته و از تب کاغذ، حالت آن را به Thick تغییر دهید.

فروشگاه آنلاین کارتریج
قبل از انتخاب کاغذ برای پرینتر، از دفترچه راهنما، کاغذ مناسب با دستگاه خود را شناسایی کنید.

با پرینتر سامسونگ نمی‌توان از فایل‌های PDF پرینت گرفت

یکی از مشکلاتی که ممکن است با پرینتر سامسونگ خود داشته باشید، در حین چاپ فایل‌های PDF رخ می‌دهد. در زمان پرینت گرفتن از فایل PDF، برای اینکه تصاویر و متن‌ها به‌خوبی چاپ شوند، بهتر است فایل را به صورت عکس چاپ کنید. برای اینکار هم باید گزینه Print As Image را روشن کنید.

ارور چاپگر سامسونگ

تمام مشکلات پرینترهای سامسونگ با واسطه نشانه‌هایی که از سوی دستگاه نمایش داده می‌شوند. هر ارور چاپگر سامسونگ این هشدار را به شما می‌دهد که باید به وضعیت دستگاه رسیدگی کنید.

اما برای اینکه بتوانید ارورهای چاپگر سامسونگ را شناسایی کنید، نرم افزار Easy Printer Manager کار را برایتان آسان کرده است. همانطور که می‌دانید برخی از پرینترهای سامسونگ فاقد صفحه نمایش کامل هستند و از این رو ارورهای دستگاه برای کاربر قابل نمایش نیست. پس برای استفاده از این نرم افزار، فقط کافیست آن را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از نصب نرم افزار، تمامی ارورهای چاپگر را در صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه

دلیل چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر سامسونگ چیست؟

روی برخی از مدل‌های پرینتر سامسونگ، تعدادی چراغ وجود دارد که تقریبا نقش صفحه نمایش را ایفا می‌کنند. روشن شدن هر کدام از این چراغ‌ها، معنا و مفهوم خاصی دارد. اما روشن شدن چراغ همیشه به معنای وجود مشکل نیست. رنگ سبز چراغ به معنای عملکرد درست پرینتر است، اما درصورت چشمک زدن چراغ قرمز در چاپگر سامسونگ، به وجود مشکل در آن پی خواهید برد. چشمک زدن چراغ قرمز در پرینتر، دلایلی از جمله:

  • تمام شدن کارتریج پرینتر
  • عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر
  • بروز خطا در زمان ارسال اطلاعات
  • نبودن کاغذ داخل سینی ورودی پرینتر
  • گیر کردن کاغذ داخل پرینتر
  • قرار نگرفتن کاغذ در جای درست
  • و …

اما در صورت مطالعه کامل دفترچه راهنمای پرینتر سامسونگ، قادر هستید تمام ارورهای چاپگرتان را شناسایی کنید.

مشکل نصفه پرینت گرفتن چاپگر سامسونگ

مشکل نصفه چاپ شدن در پرینترهای سامسونگ و حتی دیگر برندهای پرینتر به یکسان نبودن سایز کاغذ با تنظیمات دستگاه مربوط است. قبل از اینکه فرمان چاپ را ارسال کنید، با توجه به نوع کاغذی که دارید، پرینتر را تنظیم کنید تا تصاویر و متون، کامل چاپ شوند.

4/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com