پرینتر، پلاتر و فکس

مشکلات پرینترهای جوهر افشان و راهکار برطرف کردن آنها

بهترین پرینترهای جوهر افشان

پرینترهایی که اساس کار چاپ در آنها بر پایه جوهر است، پرینترهای جوهرافشان نام دارند. این پرینترها بیشتر برای چاپ عکس استفاده می‌شوند و مناسب برای چاپ متن و نوشته نیستند. در اینجا قصد مشکلات پرینترهای جوهر افشان را بررسی کنیم.

کسانی که با پرینتر سروکار دارند، باید مشکلات رایج پرینتر را بشناسند و قادر باشند آنها را برطرف کنند. ما در ادامه مشکلاتی که ممکن است با پرینتر جوهر افشان خود داشته باشید و راهکار برطرف کردن آنها را بیان می‌کنیم.

علت خط انداختن چاپگر جوهر افشان

گاهی در زمان چاپ عکس و تصاویر گرافیکی، شاهد خطوط رنگی و یا بی رنگ روی تصویر هستید. خط افتادن روی عکس چاپ شده، بدترین اتفاقی است که بعد از پرینت عکس می‌افتد. پس باید به دنبال راهی برای رفع این مشکل باشید.

دلیل خط انداختن چاپگر جوهر افشان به هد پرینتر برمی‌گردد. پیشنهاد می‌شود که برای ۳ بار فرایند تمیز کردن هد را از طریق نرم افزار انجام دهید تا مطمئن شوید که هد پرینتر تمیز شده است. بعد از تمیز کردن هد پرینتر، یکبار دیگر با پرینتر، صفحه‌ای را چاپ کنید و نتیجه را ببینید. اگر همچنان تصویر چاپ شده دارای خطوط رنگی و بی رنگ بود، باید به صورت دستی برای تمیز کردن هد پرینتر اقدام کنید. در مقاله تمیز کردن هد پرینتر به شما خواهیم گفت که چگونه هد پرینترتان را تمیز کنید.

مشکلات پرینترهای جوهری

تمیز کردن هد، یکی از راه‌های برطرف کردن خطوط در چاپ است.

مشکل سفید پرینت گرفتن جوهر افشان

در پرینترهای جوهر افشان مشکل سفید پرینت گرفتن می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

تمام شدن کارتریج

اولین دلیل سفید پرینت گرفتن پرینتر جوهری به تمام شدن یکی از مخزن‌های کارتریج برمی‌گردد. ممکن است یکی از رنگ‌های کارتریج پرینتر به اتمام برسد که در نهایت نتیجه چاپ صفحه‌ای سفید است. پس در صورت مشاهده صفحه چاپ شده سفید، اولین کاری که می‌کنید، بررسی کارتریج‌ها است. در صورت اتمام کارتریج پرینتر، باید برای خریدن کارتریج باکیفیت اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

خشک شدن جوهر کارتریج

مشکل دوم در سفید پرینت گرفتن چاپگر، خشک شدن جوهر است. اگر شما برای مدتی از پرینتر جوهری خود استفاده نکرده باشید، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، جوهر آن خشک خواهد شد. در این شرایط هم باید پرینتر را تمیز و کارتریج را تعویض کنید.

خشک شدن نازل کارتریج

دلیل دیگری که موجب سفید پرینت گرفتن چاپگر می‌شود، خشک شدن نازل کارتریج است. این مورد هم به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت از پرینتر ایجاد می‌شود که باید نسبت به تمیز کردن نازل اقدام کنید.

گرفتگی هد پرینتر

گرفتگی هد پرینتر از دیگر دلایل سفید پرینت گرفتن پرینتر جوهر افشان است. تمیز کردن هد پرینتر کار سختی نیست و به راحتی قادر هستید این کار را انجام دهید. اما اگر با تمیز کردن هد، مشکل پرینت سفید برطرف نشد، باید هد را تعویض کنید.

مشکلات چاپ پرینترهای جوهر افشان

استفاده نکردن از پرینتر جوهری، موجب خشک شدن هد و کارتریج می‌شود.

مشکلات هد چاپگر جوهر افشان

یکی از قطعات ثابت پرینترهای جوهر افشان، هد آنها است که وظیفه آن انتقال جوهر به کاغذ است. هد پرینتر داری قطعه کوچکی به نام نازل است که جوهر را به بیرون اسپری کرده و فرایند چاپ انجام می‌شود.

اما همین قطعه کوچک ممکن است دچار مشکلات و خرابی شود و درنتیجه چیزی که چاپ می‌شود دور از تصور شما باشد.

گرفتگی هد، از مشکلات رایج پرینترهای جوهری است. استفاده نکردن از پرینتر برای مدت زمان طولانی، موجب خشک شدن و گرفتگی هد می‌شود. برای رفع این مشکل باید هد را تمیز کنید. شاید آسان‌ترین روش برای تمیز کردن هد، قرار دادن آن داخل آب داغ باشد. فقط کافی است هد را برای مدت ۵ دقیقه داخل آب داغ قرار دهید و سپس با دستمال پنبه‌ای خشک کنید. با این کار مشکلات هد چاپگر جوهر افشان برطرف خواهد شد.

هد پرینتر جوهری

در حین تمیز کردن هد، مراقب باشید به نازل آسیب وارد نکنید.

چه کسی تعمیر پرینترهای جوهر افشان را انجام می‌دهد؟

یک متخصص در زمینه تعمیر ماشین‌های اداری، قادر است پرینتر جوهر افشان شما را انجام دهد. این فرد با تخصص کافی که در زمینه تعمیرات پرینتر دارد، کمک می‌کند تا دستگاه شما مانند روز اول کار کند. اما چگونه یک تعمیرکار ماهر بیابید؟

آچارباز، یک سامانه ارائه خدمت است که با داشتن متخصصان ماهر و کارآمد، قادر است پرینتر شما را در محل خودتان و بدون اتلاف وقت تعمیر کند. فقط کافیست شما درخواست تعمیر پرینتر در آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان آچارباز با شما تماس گرفته و در کمترین زمان ممکن، متخصص تعمیر پرینتر به محلتان اعزام شود.

رایج‌ترین مشکل پرینترهای کانن

از رایج‌ترین مشکلات پرینترهای کانن می‌توان به گیر کردن کاغذ داخل پرینتر اشاره کرد. ممکن است زمانی که کاغذکش، کاغذ را به داخل می‌کشد، تکه‌ای کاغذ داخل آن گیر کند و یا کاغذ داخل پرینتر جمع شود. برای رفع این مشکل باید پرینتر را از پنل پشتی باز کنید و با احتیاط کامل، تکه‌های کاغذ را از پرینتر خارج کنید. اگر این مشکل به دفعات تکرار می‌شود، باید پرینتر را تعمیر کنید. ممکن است بخش کاغذکش دچار مشکل شده باشد.

بهترین پرینترهای کانن

جمع کردن کاغذ از مشکلات رایج پرینترهای کانن است.

مشکل پرینترهای سامسونگ

از مشکلات رایج پرینترهای سامسونگ می‌توان به کاهش سرعت پرینت و افت کیفیت چاپ اشاره کرد.

برای رفع مشکل کاهش سرعت چاپ می‌توان به تنظیمات پرینتر را کمی دستکاری کرد. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌شود که تنظیمات پرینتر را از حالت چاپ دورو خارج کنید و صفحات را به صورت تک رو چاپ کنید. با این کار سرعت لود درایور هم افزایش یافته و صفحات با سرعت بیشتری چاپ می‌شوند.

مشکل افت کیفیت چاپ در بیشتر مواقع به کارتریج دستگاه برمی‌گردد. اگر کارتریج از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نباشد و یا حتی زمانی که کارتریج روبه اتمام است، شما با افت کیفیت چاپ در پرینتر روبرو می‌شود.

مشکلات رایج پرینترهای سامسونگ

افت سرعت در حین چاپ، از مشکلات پرینترهای سامسونگ است.

تنظیمات چاپگر اپسون را چگونه انجام دهیم؟

تمامی پرینترهایی که در بازار موجودند، دارای دفترچه راهنمای استفاده هستند و شما با توجه به آن می‌توانید به راحتی دستگاه را راه اندازی کنید. اما مانند تمام پرینترهای دیگر، روش راه اندازی پرینتر اپسون هم مانند سایر دستگاه‌ها آسان است.

برای راه اندازی پرینتر، ابتدا دستگاه را به برق متصل کنید و با استفاده از کابل USB، پرینتر را به کامپیوتر متصل کنید. سی دی درایو را داخل کامپیوتر قرار داده و روی سیستم عامل نصب کنید.

از وجود کارتریج داخل پرینتر مطمئن شده و در نهایت بعد از اتصال کامل پرینتر و کامیپوتر، اقدام به پرینت گرفتن کنید.

مشکلات رایج پرینترهای اپسون

برای نصب پرینتر، باید دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
3.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫37 دیدگاه ها

  1. پرینتر برادر جوهر افشان دارم که بدلیل خشک شدن جوهر پرینتر ،رنگ قرمز هم کار نمی کنه هد رو هم تمیز کردند اما فایده ای نداشت آیا چاره ای دیگری هست؟

    1. سلام؛
      ساختار پرینترهای جوهرافشان به این صورت است که اگر مدتی استفاده نشوند، کارتریج و هد خشک می‌شود. از این روز شاید تمیز کردن هد هم راهکار مشکل نباشد. لطفا هد و کارتریج را تعویض کنید.

  2. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم
    پرینتر hp 6700 فقط با کارتریج مشکی کار میکند؟ چون رنگیش رو لازم ندارم

    1. سلام
      دستگاه شما باید بررسی شود. برخی از پرینترها این قابلیت را دارند و برخی خیر. باید دید که در صورت خالی بودن کارتریج رنگی، دستگاه ارور می‌دهد یا خیر.

    2. اگر از کارتریج رنگی استفاده نمیکنید هر سه مخزن کارتریج رنگی رو رنگ مشکی بریز البته دیگه نمیتونی ازش بعنوان رنگی استفاده کنی مگر اینکه کارتریج رو تعویض کنید

    1. سلام
      دوست عزیز ممکن است یکی از رنگ‌های پرینتر شما به حداقل رسیده و یا تمام شده که این مشکل ایجاد می‌شود. لطفا وضعیت کارتریج‌های پرینتر را بررسی کنید.

  3. سلام پرینتر اپسون ۳۵۲/۳۵۵ دارم
    و الان که میخوام باهاش پرینت سیاه سفید بگیرم ،انجام نمیده و میگه جوهر های رنگی تمام شده ،در صورتی که میخوام سیاه سفید پرینت کنم ، باید حتما رنگی ها باشه ؟؟؟

  4. سلام خسته نباشید کارتریج مشکی پرینتر mg2540 رو شارژ کردم بعد شارژ به صورت خط های سیاه و سفید پرینت میگیره مشکل از چیه؟

    1. سلام
      هد پرینتر را تمیز کرده‌اید؟
      احتمالا کارتریج شما به درستی شارژ نشده است یا اینکه نازل آن آسیب دیده است.

  5. درود و وقت بخیر. دستگاهg1400 canon نیاز به پروگرم داره.(eeprom)
    ممنون میشم راهنمایی کنید. در واقع دستگاه no service شده و باید آی سی فلش بخوره.
    آیا مرکز شما انجام میده؟ و زمان و هزینه رو هم اعلام کنید. ممنون.
    ۰۹۳۵۴۵۵۷۱۴۰

    1. سلام
      براز تعمیر پرینتر می‌توانید با سامانه آچارباز تماس بگیرید تا دستگاه شما در محل خودتان تعمیر شود. همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  6. پرینتر ما چاپ نمیکنه و وقتی میخوایم پرینت بگیریم ما رو به سمت جوهر دستگاه هدایت میکنه که جوهر هم داره لطف میفرمایید کمک کنید این مشکل حل شود سپای

  7. سلام پرینترم مدل کانن هنوز یک سال نشده که گرفتمش ولی نمیدونم چرا جدیدا عکسای رنگی سبز میگیره یا روش یه خط و خطوط رنگین کمونی میفته باید چیکار کنم ؟؟؟😭😭

    1. پرینتر اپسون ۱۵۰۰wکاتریج ها رنگ دارن تست رنگ که می گیرم رنگ قرمز پررنگ به مقدار خیلی کم تستش مثل بقیه رنگ ها درست چاپ نمی شه(هد کلین هم انجام دادم )افاقه نکرد

  8. سلام من پرینتر رنگی سامسونگ clp 320 دارم چند روزی میشه که پرینت تکراری می زنه
    لطفا راهنمایی کنید

  9. با سلام. پرینتر کانن mx300 مدت زیادی هست که استفاده نشده، و کارتریج هاش خشک شده، البته کارتریج ها رو از همان اول از روی دستگاه برداشتم. برای راه اندازی دوباره کار خاصی لازم هست یا فقط کارتریج نیاز داره؟ متشکرم

    1. درود بر شما
      قرمز شدن رنگ عکس در پرینتر جوهری، خبر از کمبود میزان کارتریج می‌دهد.
      موفق باشید

  10. سلام من پرینتر جوهر افشان دارم قبلا فقط رنگ مشکی داخلش بود پرینت میگرفت اما بعضی جاهاش خاکستری بود بعد کارتریج های رنگیش رو گذاشتم الان دوصفحه چاپ میکنه از صفحه سوم شروع میکنه به نصفه چاپ کردن دلیلش چی میتونه باشه

    1. درود بر شما
      اغلب اوقات مشکل نصفه چاپ کردن صفحات، به دلیل کم بودن میزان جوهر درون کارتریج است. با استفاده از نرم افزار‌های مخصوص پرینتر، از میزان جوهر درون کارتریج گزارش بگیرید.
      موفق باشید

  11. با سلام پرینتر l3050 دارم که رروی پرینت تصاویر سیاه وفید خط مشکی می اندازد علت چیست

    1. درود بر شما
      افتادن خطوط سیاه روی صفحات چاپی خبر از، کثیفی و گرفتگی هد پرینتر می‌دهد. اگر پرینتر از قابلیت تمیز کردن به صورت خودکار پشتیبانی می‌کند، بهتر است تمیز کردن هد پرینتر را به صورت خودکار انجام دهید. در غیر اینصورت می‌توانید برای تمیز کردن هد به صورت دستی و با الکل ایزوپروپیل اقدام کنید.
      موفق باشید

  12. سلام
    من اپسون ۱۴۱۰ دارم مدتیه متن و کم رنگ چاپ می کرد امروز الایمنتش و دستکاری کردم حالا متون و خطوط افقی و دوتایی چاپ میکنه.لطفا راهنماییم کنین خیلی کارم گیره. خیلی ممنون

    1. درود بر شما
      علی عزیز، دستگاه باید توسط سرویسکار تنظیم شود
      موفق باشید

  13. درود بر شما چاپگر رنگی اپسون L130 تمام مراحل چاپ را انجام میده اما برگه سفید بیرون میده
    میزان جوهر و پرکردن جوهر و تمیز کردن هد و بررسی نازل و… تمام اینکارها انجام شده

    1. درود بر شما
      محمدرضا عزیز، احتمالا هد ایراد دارد و باید بررسی شود.
      موفق باشید

  14. باسلام
    ایا می توان فقط یک قسمت مثل فقط سیاه را پر کرد و دستگاه برای ما سیاه و سفید چاپ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا