نحوه تمیز کردن کارتریج جوهری نحوه تمیز کردن کارتریج جوهری

نحوه تمیز کردن کارتریج جوهری

افزودن به لیست مطالعه
27 آگوست 2019 | 2.9K بازدید 8 دقیقه زهرا چگینی

نحوه تمیز کردن کارتریج جوهری

گاهی اوقات پرینتر جوهری شما به‌درستی کار نمی‌کند و این می‌تواند در کار شما خلل ایجاد کند. مشکلات پرینتر‌ها ممکن است به دلیل تمام شدن و یا گیر کردن کاغذ داخل دستگاه، تمام شدن کارتریج و وجود مشکل در آن ایجاد شود. پس تمیز کردن کارتریج می‌تواند برخی از مشکلات پرینتر را برطرف کند. در اینجا خواهیم آموخت که چگونه کارتریج جوهری را تمیز کنیم؟

۱- دستکش پلاستیکی به دست کنید.

به‌دلیل حساسیت بالای چیپست‌های کارتریج جوهری، بهتر است قبل از شروع کار دستکش پلاستیکی به دست کنید. از طرفی هم اگر اطراف کارتریج به جوهر آغشته باشد، ممکن است دستان شما هم به آن آغشته شده و تمیز کردن جوهر از دستتان سخت شود. پیشنهاد می‌شود دولایه دستکش به دست کنید، تا در صورت کثیف شدن لایه رویی، سریع آن را از دست خارج کنید. برای هردو دست از دستکش استفاده کنید.

تمیز کردن کارتریج جوهری
بدون دستکش مناسب به کارتریج‌ها دست نزنید زیرا چربی طبیعی موجود در دستان شما کارتریج را خراب خواهد کرد

۲- پرینتر را از برق خارج کنید.

هر اقدامی که روی پرینتر انجام می‌دهید، بهتر است در شرایطی باشد که دستگاه خاموش است و دوشاخه آن به پریز برق متصل نیست. اما درمورد برخی از پرینترها، فقط درصورتی که دوشاخه آنها به پریز متصل باشد می‌توانید کارتریجشان را خارج کنید. اگر پرینتر شماهم جزء این دسته است، پیشنهاد می‌شود ابتدا درپوش کارتریج را باز کرده، کارتریج را خارج کنید و سپس دوشاخه را از پریز جدا کنید.

نکته: تحت هیچ شرایطی، درصورتی که دوشاخه از به پریز متصل نیست و کارتریج‌ها از پرینتر جدا نشدند، با فشار اقدام به خارج کردن آنها نکنید. زیرا به پرینتر آسیب وارد خواهد شد.

تمیز کردن کارتریج جوهری
قبل از هر کاری ابتدا باید پرینتر را از برق کشیده و آن را خاموش کنید

۳- درپوش پرینتر را باز کنید.

برای اینکه بتوانید کارتریج‌ها را خارج کنید، باید ابتدا درپوش پرینتر را باز کنید. کارتریج‌های جوهری در نزدیکی درپوش پرینتر قرار دارند. همین که درپوش پرینتر را باز کنید، کاغذها و کارتریج را مشاهده خواهید کرد. کارتریج در بالای کاغذ قرار دارد. باز کردن این درپوش نیازی به فشار ندارد. بدون مشکل قادر هستید درپوش پرینتر را باز کنید.

پیشنهاد مطالعه
تمیز کردن کارتریج جوهری
برای بیرون آوردن کارتریج کافیست فشار کمی به محفظه پرینتر وارد کنید تا باز شود

۴- کارتریج‌ها را یکی یکی خارج کنید.

برای خارج کردن کارتریج‌ها فقط کافی است آنها را کمی به پایین فشار دهید و به‌آرامی از جایگاه خود بیرون بکشید. در این مرحله شاید نیاز باشد کمی کارتریج را تکان دهید تا از جای خود خارج شود. مراقب باشید که با فشار زیاد، به کارتریج و پرینتر آسیب وارد نشود.

نکته: تحت هیچ شرایطی قسمت‌های فلزی کارتریج را با دست بدون محافظ لمس نکنید. چربی که به‌صورت طبیعی روی پوست دست شما وجود دارد، به کارتریج آسیب وارد کرده و ممکن است موجب شود تا نتوانید پرینت تمیزی داشته باشید.

تمیز کردن کارتریج جوهری
لازم نیست برای خارج کردن کارتریج فشار زیادی به آن‌ها وارد کنید

۵- کارتریج را با دستمال تمیز کنید.

تمام سطح بیرونی کارتریج را با دستمال نرم حوله‌ای تمیز کنید. برای این کار، حوله را به کمی الکل آغشته کنید و تمام قسمت کارتریج را به‌خوبی تمیز کنید تا هیچ اثری از جوهر روی بدنه نماند.

چگونه کارتریج را تمیز کنیم
با استفاده از الکل ایزوپروپیل، تمام سطح کارتریج را تمیز کنید

۶- هد پرینت را تمیز کنید.

هد پرینت، قسمتی است که جوهر کارتریج را پوشش می‌دهد. با یک گوش پاک کن پنبه‌ای که به کمی آب آغشته شده، هد پرینت را به آرامی تمیز کنید. این کار را به دفعات و با دقت انجام دهید. اگر از آب مقطر برای تمیز کردن هد استفاده کنید، دیگر نگران املاح موجود در آب نخواهید بود که به هد پرینت آسیب وارد کنند.

چگونه کارتریج را تمیز کنیم
برای تمیز کردن هد پرینتر می‌توانید به صورت دستی و یا خودکار اقدام کنید

نوار قسمت پشتی کارتریج را نیز با گوش پاک کن و با ظرافت تمیز کنید. تمیز کردن نوار نوار و هد پرینت را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که کامل تمیز شده است.

۷- صبر کنید تا کارتریج خشک شود.

با یک دستمال پنبه‌ای خشک، تمام قسمت‌های کارتریج را خوب خشک کنید. سپس آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی دستمال خشک قرار دهید تا خشک شود.

اگر کارتریج خشک نشود، به پرینتر آسیب وارد خواهد کرد.

تمیز کردن کارتریج جوهری
تمام بدنه کارتریج را با دقت خشک کنید

۸- کارتریج را در جایگاه خود قرار دهید.

کارتریج را در جای خود کمی به پایین کشیده و سپس در جایگاه خود فشار دهید. برای اینکه مطمئن شوید کارتریج به‌درستی جا افتاده، یک صدای تق از آن به‌گوش خواهد رسید.

حال با انگشت خود کارتریج را تست کنید که در جای خود لق و یا شل نباشد. تمام این مراحل جایگذاری کارتریج باید با دستکش انجام شود.

تمیز کردن کارتریج جوهری
بعد از قرار دادن کارتریج درون پرینتر، آن را به آن دست زده و بررسی کنید در جای خود محکم است یا خیر

۹- درپوش را ببندید و دوشاخه برق را به پریز متصل کنید.

حال باید درپوش پرینتر را ببندید و دوشاخه برق را به پریز متصل کنید. پرینتر را روشن کنید و چند ثانیه صبر کنید تا شروع به کار کند.

چگونه کارتریج را تمیز کنیم
دوباره محفظه را بسته و بعد از مدتی پرینتر را به برق بزنید

۱۰- پرینتر را تست کنید.

با پرینتر، یک بار پرینت سیاه و سفید و بار دیگر پرینت رنگی بگیرید. و از کیفیت پرینت مطمئن شوید که دیگر مشکلات قبلی را مشاهده نکنید.

با روشی که در این بحث ذکر کردیم، مشکلات چاپ پرینتر برطرف خواهد شد. فقط باید تمام مراحل را با دقت و به‌آرامی انجام دهید.

انداختن خط سیاه هنگام پرینت گرفتن

سطل آشغال کارتریج کجاست؟

اکنون باید به پاسخ پرسش، سطل آشغال کارتریج کجاست بپردازیم. کارتریج به عنوان مخزن تامین رنگ پرینتر شناخته می‌شود. کارتریج خود دارای دو مخزن، به نام مخزن اصلی و مخزن ضایعات است. درون مخزن اصلی، تونر قرار می‌گیرد. در مخزن دیگر، که به نام مخزن ضایعات شناخته می‌شود، تونر‌های اضافی قرار دارند.

تونر‌های اضافی درون این مخزن، هنگامی که کارتریج تمام می‌شود پر می‌شوند. یکی از علائم پر شدن سطل آشغال کارتریج، ریختن تونر از کارتریج و یا افتادن خط سیاه روی سند است.

چگونه سطل آشغال کارتریج را خالی کنیم؟

خالی کردن سطل آشغال کارتریج، باید توسط متخصص انجام بگیرد. زیرا اینکار نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد و باید، به طور کامل کارتریج را باز کرد تا بتوان تونر اضافی را از آن تخلیه کرد. علاوه بر این ممکن است، کل محیطی که در آن قرار دارید را کثیف و تونری کند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:
wikihow.com

5/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com