چگونه کیفیت چاپ را با پرینترهای جوهری بهبود ببخشیم؟ چگونه کیفیت چاپ را با پرینترهای جوهری بهبود ببخشیم؟

چگونه کیفیت چاپ را با پرینترهای جوهری بهبود ببخشیم؟

افزودن به لیست مطالعه
7 ژانویه 2019 | 6.3K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

 افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان

موارد زیادی موجب کاهش کیفیت چاپ با پرینترهای جوهری می‌شود. عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایج بسیاری وجود دارند که یکی از آن‌ها خرابی کارتریج های جوهری است. در این بحث به بررسی افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان خواهیم پرداخت.

انتخاب سرعت چاپ نامناسب و تنظیمات نادرست شفافیت رنگ‌ها از مشکلات رایج کاهش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان است.

تنظیمات پرینتر برای بهبود کیفیت چاپ

۱- سرعت چاپ را باید تنظیم کنید

میانگین استاندارد در تنظیمات سرعت چاپ حدود ۵ تا ۲۰ برگه در هر دقیقه است. برای تنظیم سرعت کیفیت مطلوب باید به منوی تنظیمات سرعت در صفحه‌ی کنترل پرینتر بروید. افزایش سرعت چاپ، تاثیر زیادی در کاهش شفافیت رنگ دارد. با کم کردن سرعت چاپ، تصاویر با شفافیت بیشتری چاپ می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه


۲- افزایش وضوح چاپ در پرینتر و اپلیکیشن کاربردی

این تنظیمات از صفحه کنترل پرینتر قابل دسترس است.

بالاترین رنج dost-per-inch (dpi) را انتخاب کنید. بسته به مشخصات فنی دستگاه، dpi را می‌توان از ۷۲ تا ۲۴۰۰ تغییر داد. تغییر dpi تاثیر چشمگیری در کیفیت وضوح چاپ با پرینترهای جوهرافشان دارد.

 افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان

اقدامات عمومی برای بهبود کیفیت چاپ

۱- از تصاویر با کیفیتی برای چاپ استفاده کنید.

فایلی که قصد چاپ کردن آن را دارید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. وضوح و شفافیت تصویر باید dpi بالایی داشته تا کیفیت تصویر بهبود یابد.

افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان

۲- پرینتر را در وضعیت روشن به حال خود رها نکنید.

در صورتی که از پرینتر استفاده نمی‌شود، آن را خاموش کنید. روشن ماندن پرینتر موجب کثیف و فرسوده شدن هد آن خواهد شد. این امر تاثیر بسیار زیادی روی کاهش کیفیت چاپ می‌شود.

۳- از کاغذهای مناسب استفاده شود

انتخاب نوع کاغذ از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت استفاده نکردن از کاغذهای مناسب برای چاپ با پرینترهای جوهرافشان، کیفیت چاپ کاهش می‌یابد. پس برای اینکه شفافیت تصویر چاپ شده بهبود یابد، از کاغذهایی استفاده کنید که از سوی تولیدکننده پیشنهاد می‌شود.

خرید کارتریج جوهری در پرینت فید
جهت خرید انواع کارتریج جوهری با کیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرینت فید مراجعه کنید. پرینت‌فید با بیش از ۵۰۰ مدل کارتریج اصل و طرح با کیفیت بالا؛ با تضمین بهترین قیمت و اعطای اعتبار خرید، تجربه‌ای لذتبخش برای شما خلق می‌کند. همین حالا خرید کنید.
خرید کارتریج

۴- در انتخاب کارتریج دقت کنید

برای چاپ باید کارتریج جوهری مناسب با دستگاه را انتخاب کنید. گاهی وجود گردوغبار و آسیب‌دیدگی کارتریج موجب می‌شود کیفیت چاپ تا حد زیادی کاهش یابد. توصیه می‌شود از کارتریج‌هایی که از سوی تولیدکننده پرینتر پیشنهاد می‌شوند استفاده کنید.

۵- از پرینتر به‌درستی نگهداری کنید.

برای استفاده و نگهداری صحیح از پرینتر باید طبق راهنمای استفاده‌ای که در داخل جعبه قرار دارد عمل کنید. استفاده نادرست از پرینتر یکی دیگر از دلایل کاهش کیفیت چاپ است.

افزایش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان

۶- هد پرینتر را تمیز کنید.

تمامی پرینترهای جوهرافشان دارای سیستم تمیزکننده اتوماتیک هد هستند. از این‌رو باید گاهی از طریق صفحه کنترل پرینتر به تمیز کردن هد آن اقدام شود.

بروزرسانی نرم‌افزارهای مربوط به پرینتر

۱- فریمور پرینتر باید همیشه بروزرسانی شود

این موضوع را به خاطر بسپارید که باید آخرین نسخه‌ی فریمور روی پرینتر نصب باشد. نصب نسخه‌های اشتباه و یا مقایر با فریمور دستگاه تاثیر زیادی روی کاهش کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان دارد. برای آگاهی از آخرین نسخه‌ی فریمور پرینتر خود به سایت تولیدکننده مراجعه کنید.

۲- حافظه‌ی داخلی دستگاه را بروزرسانی کنید

برخی از دستگاه‌ها دارای قابلیت بروزرسانی حافظه‌ی داخلی هستند. پس در صورت نیاز برای بروزرسانی حافظه‌ی داخلی پرینتر جوهرافشان خود اقدام کنید.

حال که تمام مراحل بالا را انجام دادید ولی همچنان کیفیت چاپ با پرینتر پایین بود، باید با یک تعمیرکار مجرب مشورت کنید.

امروزه برخی از شرکت‌ها با امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، دسترسی به خدمات را آسان کرده‌اند. شما تنها با یک تماس قادر به استفاده از خدمات تعمیر لوازم خود در محل هستید.

آچارباز نیز یکی از همین شرکت‌های خدمات‌رسان است که سامانه‌ای برای اعزام تعمیرکار به محل ارائه کرده است. شما با استفاده از سایت و یا اپلیکیشن قادر به ثبت درخواست خود بوده و در کمترین زمان از خدمات موردنیازتان بهره خواهید برد. 

منبع: wikihow.com

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com