بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

افزودن به لیست مطالعه
14 ژانویه 2019 | 2.3K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

برخی عوامل از جمله کیفیت اولیه تصویر، تنظیمات وضوح چاپ، تراکم رنگ، کیفیت کاغذ، سرعت چاپ، گرما و رطوبت می‌توانند تاثیر چشم‌گیری روی کیفیت چاپ تصاویر داشته باشند. در این مقاله به بررسی عوامل موثر در بهبود کیفیت چاپ با پرینترهای لیزری می‌پردازیم.

۱- پرینتر را تمیز کنید

وجود گردوغبار و ذرات ریز روی تونر، کارتریج و هد موجب می‌شود کیفیت چاپ کاهش یابد. با تمیز کردن به موقع قطعات پرینترهای لیزری از بروز مشکل کاهش کیفیت چاپ جلوگیری کنید.

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

۲- کارتریج را در جای صحیح نگهداری کنید.

کارتریج‌ پرینتر را در صورتی که نیاز ندارید باید در بسته‌بندی نگهداری کنید. تونرهای کارتریج خیلی زود دچار آسیب و آلودگی می‌شوند، در صورت نگهداری آن‌ها در جای نامناسب موجب صدمه به آن‌ها شده و این خود یکی از دلایل اصلی کاهش کیفیت چاپ است.

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

۳- از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید.

تصویری که برای چاپ انتخاب می‌کنید باید وضوح و شفافیت بالایی داشته باشد. در اصلاح هرچقدر dpi عکس بیشتر باشد، نتیجه چاپ بیشتر موردقبول خواهد بود.

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

۴- تنظیمات وضوح تصویر در پرینتر و اپلیکیش را در بالاترین سطح قرار دهید

تنظیمات مربوط به وضوح تصویر در منوی Print قرار دارد. Dpi را باید در محدوده ۷۲ تا ۲۴۰۰ تنظیم کنید، زیرا هرچقدر dpi در چاپگر بالاتر باشد، نتیجه‌ی بهتری را در چاپگرهای لیزری دریافت می‌کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

۵- کاغذ مناسب با پرینتر را انتخاب کنید

انتخاب ضخامت و کیفیت و جنس کاغذی که برای چاپ استفاده می‌شود، در نتیجه‌ی چاپ بسیار موثر است. پرینترهای لیزری نسبت به ضخامت کاغذ حساس هستند و رد صورت استفاده از کاغذهای بسیار ضخیم، کیفیت چاپ تا حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد. در صورت کاهش کیفیت چاپ، شفافیت فایل چاپ شده هم کم می‌شود. پس از کاغذهایی استفاده کنید که در راهنمای پرینتر به آن اشاره شده است.

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری
بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

۶- سرعت چاپ را تنظیم کنید.

سرعت چاپ در پرینترهای لیزری بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت انتخاب سرعت نامناسب، شفافیت تصویر کاهش می‌یابد. محدوده‌ی مناسب برای سرعت چاپ باید حدود ۵ تا ۲۰ برگه در هر دقیقه باشد.

در صورتی که شفافیت تصویر در هنگام چاپ زیاد باشد، سرعت چاپ تا حدودی کاهش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه

۷- پرینتر را در جای بسیار گرم قرار ندهید.

پرینتر لیری را از لوازمی که گرمای بالایی تولید می‌کنند دور کنید. گرمای زیاد تاثیر منفی روی کیفیت تصاویری که با پرینتر لیزری چاپ می‌شوند دارد. دقت کنید که پرینتر در کنار مانیتورهای CTR، کیس کامپیوتر و سایر لوازمی که گرما تولید می‌کنند قرار نگیرد.

۸- پرینتر را در جای خشک نگهداری کنید.

بهترین مکان برای نگهداری پرینتر، جایی خشک و خنک است. پرینتر را کنار پنجره و یا هر جایی که احتمال مرطوب شدن دارند قرار ندهید.

بهبود کیفیت چاپ تصویر در پرینترهای لیزری

۹- نرم افزارهای پرینتر را بروزرسانی کنید

همیشه باشد از بروز بودن نسخه‌ی درایور و فریمور پرینتر اطمینان حاصل کنید. بروزرسانی فریمور تاثیر زیادی در افزایش کیفیت چاپ دارد. برای بروزرسانی فریمور پرینتر به سایت تولیدکننده مراجعه کرده و آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید.

منبع: wikihow.com

4.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com