کارتریج‌ های اصل و طرح فابریک چندبار قابلیت شارژ دارند؟ کارتریج‌ های اصل و طرح فابریک چندبار قابلیت شارژ دارند؟

کارتریج‌ های اصل و طرح فابریک چندبار قابلیت شارژ دارند؟

افزودن به لیست مطالعه
18 آگوست 2019 | 3.7K بازدید 5 دقیقه امیر حسین لاسانی

خرید یا شارژ کارتریج از موضوعات بحث برانگیز در بین کاربران چاپگرهای حرفه‌ای و یا خانگی است. یکی از پرسش‌های متداول افرادی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند در رابطه با شارژ کارتریج بوده که اصلی‌ترین قطعه چاپگرها است.

سوالاتی مانند این که:

  • شارژ کارتریج چه تفاوتی با تعویض آن دارد؟
  • آیا کیفیت چاپ بعد از شارژ کارتریج کاهش می‌یابد؟
  • آیا شارژ کردن کارتریج تاثیری در مستهلک شدن چاپگر دارد؟

و سوالات بسیاری از این دست باعث شد تا بحثی را به خرید و یا شارژ کارتریج دستگاه‌های چاپگر اختصاص دهیم.

قبل از هرچیزی باید بدانید که امکان شارژ فقط برای کارتریج پرینترهای لیزری امکان‌پذیر است. پس بحث امروز ما شامل این دسته از پرینترها می‌شود.

پرینترهای اچ پی، اپسون، سامسونگ، کانن، برادر و زیراکس از مارک‌های موجود در بازار چاپگر هستند که در بین آن‌ها اچ پی، اپسون و کانن از محبوبیت‌ بیشتری در بین مصرف‌کنندگان ماشین های اداری برخوردارند.

پیشنهاد مطالعه

نظرات فروشندگان چاپگر:

افرادی که در زمینه‌ی شارژ کارتریج در بازار مشغول هستند معتقدند که کارتریج های لیزری موجود را می‌توان شارژ و مجدد استفاده کرد.

البته براساس تحقیقی که صورت گرفته، شارژ کارتریج های اچ پی بسیار آسان‌تر از سایر برندها است.

از طرفی به‌دلیل اینکه قیمت کارتریج‌های اچ پی در بازار، نسبت به سایر برندها بیشتر است، پس پیشنهاد می‌شود که کاربران، کارتریج‌هایشان را شارژ و مجدد از آن‌ها استفاده کنند.

هد کارتریج‌هایی که بیشتر از حد مجاز شارژ می‌شوند، با گذشت زمان، دیگر قابل استفاده نیست و باعث می‌شود که شاهد افت بسیار شدیدی در چاپ خواهید بود.

بعد از اتمام کارتریج چه کنیم؟

بعد از اتمام کارتریج چاپگر، دو راه دارید. می‌توانید کارتریج را تعویض کنید و یا به فکر شارژ آن باشید. البته تعویض کارتریج هم هزینه‌ی بالایی دارد که برای آن نیز راه‌هایی وجود دارد.

۱- تعویض کارتریج:

در بازار دو نوع کارتریج داریم. کارتریج اصل و کارتریج طرح یا همان کارتریج طرح فابریک.

گاهی ممکن است تمایلی به شارژ کارتریج نداشته باشید و کیفیت چاپ برایتان بسیار مهم باشد، در این صورت ترجیح می‌دهید کارتریج را تعویض کنید.

برای تعویض کارتریج شما دو راه دارید. یا از کارتریج اصل استفاده کنید و یا کارتریج طرح فابریک.

اگر قیمت کارتریج‌ برایتان مهم نیست، پس کارتریج اصل را انتخاب کنید. اما اگر هزینه خریدن کارتریج برای شما مهم است و به‌دنبال محصولی با کیفیت که قیمتی مناسب دارد هستید، بهتر است از نوع کارتریج طرح فابریک استفاده کنید.

البته برای خرید کارتریج طرح و اصل باید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که محصولاتی معتبر و باکیفیت به فروش می‌رسانند. چون درصورت استفاده از کارتریج‌ غیراستاندارد آسیب جدی به دستگاه خود وارد خواهید کرد.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

۲- شارژ کارتریج:

بعد از اتمام کارتریج، اگر کیفیت چاپ بالایی مانند روز اول را نمی‌خواهید و هزینه‌ای که برای آن درنظر دارید هم محدود است، پیشنهاد می‌شود آن را شارژ کنید، زیرا از نظر اقتصادی برایتان مقرون به‌صرفه‌تر است. فقط این نکته را درنظر بگیرید که اگر این کار توسط مراکز نامعتبر انجام شود، خرابی شدیدی برای دستگاه بار خواهد آورد.

نکته‌ای که در رابطه با کارتریج های طرح و اصل باید بدانید این است که کارتریج اصل را حداکثر تا ۸ بار و کارتریج طرح را حداکثر تا ۳ بار می‌توان شارژ کرد. تنها فرق کارتریج اصل و کارتریج طرح فابریک در دفعات شارژ آن‌ها است و از نظر کیفیت تفاوت جزئی حدود ۳ درصدی دارند.

شارژ کارتریج، کیفیت چاپ را کمی می‌دهد. از طرفی هم بیشتر از ۲ یا ۳ بار شارژ کردن کارتریج، نه تنها باعث افت کیفیت می‌شود، بلکه مستهلک شدن دستگاه را نیز افزایش می‌دهد. پیشنهاد ما به شما مشتریان و کاربران عزیز این است که می‌توانند از محصولات طرح پرینت فید کارتریج های طرح پرینت فید که با اصل کارتریج اصل هیچ تفاوتی ندارد و از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند استفاده کنید که با ۶ ماه ضمانت به شما مشتریان عرضه می‌شود.

5/5 - (4 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (4 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com