چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم | پرینت فید چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم | پرینت فید

چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم؟

افزودن به لیست مطالعه
21 ژوئن 2020 | 1.5K بازدید 10 دقیقه زهرا میری

 چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم

حتی با وجود سالم بودن تمامی قطعات پرینتر جوهرافشان، کارتریج‌های خشک شده در این دستگاه می‌توانند فرایند چاپ را دچار اختلال کرده و آن را متوقف کنند. اگر بعد از تعویض کارتریج گران قیمت جوهری، برای مدتی طولانی از دستگاه خود استفاده نکرده‌اید با کارتریج خشک شده مواجه خواهید شد. اما چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم؟ در ادامه مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است؟

قبل از اینکه به چگونگی تعمیر کارتریج خشک شده بپردازیم، ابتدا باید بگوئیم چه عاملی باعث خشک شدن جوهر کارتریج می‌شود. اگر بعد از تعویض کارتریج، به ندرت از پرینتر جوهری خود استفاده می‌کنید باید بدانید کارتریج شما به مرور زمان خشک خواهد شد. این از ویژگی‌های بارز مواد مصرفی، پرینتر‌های جوهری است.

اما از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است؟ پاسخ این پرسش را، در کیفیت پرینت چاپگر‌های جوهری خود جستجو کنید. اگر خطوط افقی سفید رنگی روی کاغذ می‌بینید، نوشته‌ها بسیار کمرنگ هستند و یا بعد از فرایند چاپ با کاغذ سفید مواجه می‌شوید، باید بدانید کارتریج خشک شده است.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده
به یاد داشته باشید، در صورت عدم استفاده طولانی از پرینتر، کارتریج خشک خواهد شد

کارتریج‌های پرینتر جوهری، مانند اغلب وسایل دارای تاریخ انقضا هستند و استفاده از آن‌ها پس از این تاریخ می‌تواند باعث بروز مشکل در فرایند چاپ شود. به طور کلی افراد متخصص در این زمینه می‌گویند، بعد از خرید کارتریج زاپاس جوهری، نباید آن را بیش از ۱۲ ماه نگه دارید. همچنین باید کارتریج جوهری را در مناطق خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. متخصصان به هیچ عنوان، شارژ کارتریج جوهری را توصیه نمی‌کنند. اما اگر شما طرفدار این پروسه هستید، باید بدانید اگر اشتباهی در حین این کار انجام شود می‌تواند منجر به ورود هوا در داخل کارتریج، خشک شدن جوهر و در نهایت گرفتگی سر نازل پرینتر شود.

همچنین باید به مکان قرار گیری پرینتر نیز توجه کنید، دستگاه را در مکانی با دمای مناسب و پایدار قرار دهید. از گذاشتن دستگاه در کنار رادیاتور یا بخاری بپرهیزید، زیرا گرما و دمای بالا می‌تواند بر عملکرد پرینتر و کارتریج شما تاثیر بگذارد. در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت، چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم.

بازیابی کارتریج خشک شده
بهتر است برای جلوگیری از خرابی کارتریج پرینتر جوهری، آن را دور از نور آفتاب نگه دارید

روش تعمیر کارتریج خشک شده

اکنون قصد داریم به شما، روش تعمیر کارتریج خشک شده را بگوئیم. در اولین قدم بهتر است، به سراغ هد پرینتر جوهرافشان بروید. هد پرینتر جوهری، پاشیدن قطرات ریز جوهر روی کاغذ را، به وسیله سوزن‌های نازل انجام می‌دهد. خشک شدن جوهر روی سوزن‌های نازل، باعث گرفتگی آن‌ها و در نهایت پایین آمدن کیفیت چاپ می‌شود.

شما می‌توانید برای رفع این مشکل، تمیز کردن هد پرینتر را انجام دهید. می‌توان این پروسه را به صورت دستی و یا خودکار، انجام داد. برای تمیز کردن هد پرینتر به صورت خودکار، باید این پروسه را ۴ الی ۵ بار انجام دهید. قبل از انجام این پروسه، ابتدا با خواندن دفترچه راهنما از داشتن این ویژگی، در پرینتر خود اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن هد پرینتر به صورت دستی، نیاز به آب، کمی الکل و یک کاسه گود دارید.

روش تعمیر کارتریج خشک شده
یکی از روش‌های تعمیر کارتریج خشک شده، تمیز کردن هد پرینتر است
پیشنهاد مطالعه

بازیابی کارتریج خشک شده با آب

قبل از هر کاری، ابتدا اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما به برق وصل بوده و روشن است و درایور پرینتر نیز درست نصب شده است. اکنون محفظه پرینتر را باز کرده، تا بتوانید کارتریج‌ها را ببینید. بازیابی کارتریج خشک شده با آب، روشی است که برای کارتریج‌های مشکی به کار می‌رود. پس کارتریج مشکی را، از دستگاه بیرون بیاورید.

برای جلوگیری از کثیفی محیط، مقداری دستمال کاغذی یا روزنامه تهیه کنید و کارتریج را به صورت مورب روی آن‌ها بگذارید. به یاد داشته باشید نباید کارتریج را، از قسمتی که جوهر از آن خارج می‌شود روی روزنامه‌ها بگذارید.

بازیابی کارتریج خشک شده
شما می‌توانید با مقداری آب داغ، به راحتی به تعمیر کارتریج خشک شده بپردازید

حالا یک کاسه پلاستیکی گود و بزرگ بردارید و درون آن را با آب داغ پر کنید. اکنون باید کارتریج را، از قسمتی که جوهر از آن خارج می‌شود، درون آب داغ قرار دهید. اگر کارتریج خشک نشده باشد، جوهر به سرعت درون آب داغ پخش می‌شود. اما اگر کارتریج مسدود شده باشد، حدود بیست دقیقه طول خواهد کشید تا آب جوهری شود.

اکنون باید کارتریج را با روزنامه و یا دستمال، با آرامش و با دقت خشک کرده و درون دستگاه قرار دهید. اکنون نوبت این رسیده است که، کارتریج و پرینتر را امتحان کنید. دستگاه را روشن کرده و یک برگه پرینت بگیرید، اگر مشکل کارتریج رفع شد، شما می‌توانید این پروسه را برای دیگر کارتریج‌ها نیز تکرار کنید.

بازیابی کارتریج خشک شده
بعد از تعمیر کارتریج خشک شده، دستگاه را روشن کرد و یک برگه پرینت بگیرید

روش تعمیر کارتریج خشک شده با مکش

روش تعمیر کارتریج خشک شده با مکش، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای بازیابی کارتریج است. برای رسیدن به این هدف در اولین قدم باید، جاروبرقی را روشن کرده و قدرت مکش آن را در کمترین حالت بگذارید. کارتریج را از دستگاه بیرون آورده و آن را روبروی سری جاروبرقی قرار دهید. نازل کارتریج را در حالت عمودی و پایین قرار دهید و آرام آرام قدرت جاروبرقی را بالا ببرید. این پروسه را تا زمانیکه، جوهر از روی نازل کارتریج پاک شود انجام دهید. جوهر خارج شده از کارتریج را، با استفاده از یک دستمال کاغذی پاک کرده و آن را درون پرینتر بگذارید. اگر بعد از انجام تمام مراحل گفته شده، هنوز با مشکل کارتریج خشک شده روبرو هستید بهتر است برای رفع این مشکل و جلوگیری از آسیب به دستگاه، از یک متخصص کمک بگیرید، تا دیگر نیازی به تعمیر پرینتر نداشته باشید.

3/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com