چگونگی برطرف کردن مشکل تکرار پرینت | پرینت فید چگونگی برطرف کردن مشکل تکرار پرینت | پرینت فید

چگونگی برطرف کردن مشکل تکرار پرینت

افزودن به لیست مطالعه
13 ژوئن 2020 | 6.1K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

چگونگی برطرف کردن مشکل تکرار پرینت

گاهی در زمان استفاده از پرینتر، با زدن دکمه پرینت؛ با وجود اینکه شما درخواست یکبار پرینت گرفتن را ارسال کرده‌اید، پرینتر نتیجه را تکرار می‌کند و چندین بار از فایل‌های شما پرینت می‌گیرد. به این مورد؛ مشکل تکرار پرینت می‌گویند. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه این مشکل را برطرف کنید.

چه زمانی مشکل تکرار پرینت ایجاد می‌شود؟

تکرار شدن پرینت دلایل متعددی دارد. برخی از دلایل مربوط به تنظیمات پرینتر و درایور آن می‌شوند. شاید شما از قبل؛ تنظیمات پرینتر را در بخش Advance در کامپیوتر طوری تنظیم کرده باشید که بیش از یکبار پرینت بگیرد و این مورد را فراموش کرده باشید. پس هر زمانی که با مشکل تکرار پرینت روبرو شدید، اول به سراغ تنظیمات پرینت بروید.

در صورت فعال بودن گزینه Keep Printed Document هم ممکن است با پرینت‌های تکراری روبرو شوید.

مورد دیگری که ممکن است موجب بروز مشکل تکرار پرینت شود، پر شدن حافظه کش پرینتر است. اگر شما مدت زیادی است که از پرینتر استفاده می‌کنید، در صورت خالی نکردن حافظه دستگاه، شاهد تکرار پرینت اسنادتان خواهید بود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

رفع مشکل تکرار پرینت

برای اینکه مشکل تکرار پرینت را برطرف کنید، بهترین کار مطالعه دفترچه راهنمای پرینتر است. باید تمام اطلاعات دفترچه را بررسی کنید تا بتوانید بهترین راهکار را برای رفع مشکل انجام دهید.

اولین کاری که می‌کنید بررسی تنظیمات پرینتر است. از مسیر کنترل پنل کامپیوتر، روی نام پرینتر موردنظر کلیک راست کرده و گزینه Printer Properties را انتخاب کنید. به سراغ تنظیمات پرینتر در کامپیوتر بروید و از قسمت Advance بررسی کنید که در مقابل گزینه Copy count چه عددی نوشته شده است. در حالت عادی عدد این گزینه ۱ است.

سپس به سراغ گزینه Keep Printed Document رفته و آن را غیرفعال کنید. زیرا در صورت فعال شدن این گزینه، با پیغام تکرار پرینت مواجه می‌شوید.

آخرین روشی که برای رفع مشکل تکرار پرینت باید انجام دهید، خالی کردن حافظه پرینتر است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه حافظه پرینتر را خالی کنید.

فروشگاه آنلاین کارتریج
اگر دفترچه راهنمای پرینتر را مطالعه نکنید، نمی‌توانید با تمام قابلیت‌های آن آشنا شوید.

پاک کردن حافظه پرینتر

ابتدا باید ببینیم که حافظه پرینتر چه نقشی دارد؟ زمانی که پرینتر شما به چندین سیستم وصل است، از هر کدام از این سیستم‌ها فرمان چاپ برایش ارسال می‌شود. از این رو یک صف چاپ ایجاد می‌شود که پرینتر آن را مدیریت می‌کند. خالی کردن حافظه پرینتر، به معنای پاک کردن این صف است.

پاک کردن حافظه کش پرینتر اصلا سخت نیست. برای این کار فقط کافیست پرینتر را خاموش کرده و کابل برق آن را جدا کنید. با راه اندازی مجدد پرینتر، حافظه آن خالی خواهد شد.

اما روش دیگری هم برای خالی کردن حافظه پرینتر وجود دارد که از طریق اجرای فرمان در ویندوز انجام می‌شود. در ویندوز از مسیر Control Panel، گزینه Devices and printers را انتخاب کنید و روی پرینتر موردنظر کلیک راست کرده و روی گزینه See What’s Printing کلیک کرده و منوی پرینتر را باز کنید.

Cancel all document را انتخاب کنید و سپس گزینه YES را بزنید، لیست پرینت در عرض چند ثانیه پاک خواهد شد. سپس کامپیوتر را ری استارت کنید تا تمامی دستورات چاپ باقیمانده در صف پاک شوند.

پیشنهاد مطالعه

پاک کردن حافظه پرینتر در تنظیمات داخلی چاپگر

برخی از پرینترها تنظیمات پرینتر را در حافظه بلند مدت خود ذخیره می‌کنند و اگر شما دستگاه را از برق هم جدا کنید، باز هم اطلاعات پاک نشده و در حافظه خواهند ماند. برای پاک کردن این تنظیمات، فقط کافی است پرینتر را Cold Reset کنید. با این روش، بیشتر مشکلات پرینتر برطرف خواهد شد.

پاک کردن حافظه دائم پرینتر در هر برند و مدل پرینتر، متفاوت است. برای دستیابی به روش‌های پاک کردن حافظه، باید دفترچه راهنمای پرینترتان را مطالعه کنید.

تمامی مراحل رفع مشکل تکرار پرینت را آموختید، اما آیا کیفیت چاپ هم برایتان مهم است؟

نوع کارتریج، تاثیر زیادی در کیفیت چاپ دارد. اینکه از چه فروشگاهایی و با چه امتیازاتی بتوانید کارتریج خریداری کنید؛ بسیار مهم است. برای خرید کارتریج، باید فروشگاهی را انتخاب کنید که بهترین محصولات را با بهترین پشتیبانی در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

کارتریج طرح باکیفیت
انتخاب کارتریج، نقش مهمی در افزایش کیفیت چاپ دارد.
3/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com