روش کاهش مصرف جوهر در پرینترهای لیزری | وبلاگ پرینت فید روش کاهش مصرف جوهر در پرینترهای لیزری | وبلاگ پرینت فید

چگونه مصرف جوهر را در پرینترهای لیزری کاهش دهیم؟

افزودن به لیست مطالعه
24 سپتامبر 2019 | 4.0K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

کاهش مصرف جوهر در پرینترهای لیزری

یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های چاپ، اصلاح روش‌های استفاده از پرینتر است. با استفاده بهینه از پرینتر قادر هستید مصرف جوهر را کم کنید.

در اینجا روش کاهش مصرف جوهر در پرینترهای لیزری را خواهیم آموخت.

اغلب اوقات، با روش‌های اشتباه برای چاپ، مقدار زیادی از تونر کارتریج پرینتر لیزری را هدر می‌دهید و باید کارتریج را تعویض کنید که این خود هزینه‌های بالایی دربردارد. پس یاد بگیریم با رعایت چند نکته، مصرف جوهر کارتریج را کاهش دهیم.

  • به پیغام‌های مربوط به میزان تونر توجه کنید.

هر زمان که پرینتر پیغامی مبنی بر کم شدن میزان جوهر را نمایش داد، زمان آن شده که کارتریج را تعویض و یا شارژ کنید. اما این پیغام‌ها زمانی نمایش داده می‌شوند که حداقل ۲۵ درصد از تونر باقی مانده که با این مقدار از تونر می‌توانید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ صفحه را چاپ کنید. بهتر است بعد از نمایش پیغام کم شدن میزان تونر، یک کارتریج زاپاس داشته باشید که در صورت اتمام تونر، آن را با کارتریج قدیمی جایگزین کنید.

  • رزولوشن خروجی پرینتر را کاهش دهید.

هر پرینتر دارای تنظیمات Resolution و یا همان وضوح تصویر است که شما را قادر می‌سازد تا آن را طبق نیاز خود تغییر دهید. زمانی که تنظیمات رزولوشن در پایین‌ترین سطح باشد، از کمترین میزان تونر برای چاپ استفاده می‌شود. درنتیجه خروجی چاپ ممکن است خیلی پررنگ نباشد. اگر تنظیمات رزولوشن پرینتر در محدوده ۶۰۰ یا ۱۲۰۰ Dpi قرار دارد، بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف جوهر، آن را تا ۳۰۰ Dpi کاهش دهید. این کار تنها برای کاهش مصرف تونر نیست، بلکه کمک می‌کند تا سرعت پرینتر افزایش یابد.

پیشنهاد مطالعه
  • گزینه EcoPrint یا Black & White را برای چاپ انتخاب کنید.

زمانی که شما با استفاده از یک پرینتر رنگی، صفحه‌ای سیاه و سفید چاپ می‌کنید، شاید تصور کنید که فقط از جوهر سیاه برای چاپ استفاده شده است. اما اینگونه نیست. تا زمانی که شما از پرینتر نخواهید که فقط از جوهر سیاه استفاده کند، پرینتر از تمامی رنگ‌های تونر برای ساختن رنگ سیاه استفاده می‌کند. برای صرفه جویی در مصرف تونر، بهتر است گزینه EcoPrint یا Black & White را انتخاب کنید.

  • وضعیت Toner Save Mode را روشن کنید.

اکثر پرینترهای لیزری دارای ویژگی کاهش اتوماتیک میزان تونر هستند. خاصیت Toner Save Mode در مقدار مصرف تونر کارتریج صرفه‌جویی کرده، اما کیفیت چاپ را حفظ می‌کند.

کاهش مصرف جوهر در پرینترهای لیزری
  • تصاویر را کمرنگ‌تر چاپ کنید.

در پرینترهای همه کاره شما قادر هستید زمانی که از صفحات کپی می‌گیرید، میزان مصرف تونر را کاهش دهید. با حداقل کردن میزان مصرف تونر، فقط نتیجه چاپ کمی کمرنگ خواهد شد. در پرینترهای لیزری تنظیمات چگالی تونر در دسترس است و قادر به استفاده از آن هستید.

  • کارهای چاپی را پشت سر هم انجام دهید.

پرینترهای لیزری بعد از هرباری که فرمان چاپ را به آنها می‌فرستید، متوقف می‌شوند و در فرمان چاپ بعدی، دوباره شروع به کار می‌کنند. این موجب می‌شود تا مقداری از تونر در هر بار توقف و شروع به کار پرینتر به هدر رود. برای جلوگیری از این امر بهتر است کارهای چاپی با تعداد بالا را به صورت صف انجام دهید و شروع به کار برای چاپ جدید، بعد از اتمام کار چاپ قبلی باشد.

  • قبل از ارسال فرمان چاپ، از پیش نمایش چاپ استفاده کنید.

همیشه سعی کنید در زمان چاپ صفحات، عجله نداشته و قبل از اینکه فرمان چاپ را ارسال کنید، از نتیجه کار پیش نمایش بگیرید. با این کار از چاپ مطالب اضافی و بدون استفاده جلوگیری می‌شود. علی الخصوص زمانی که از صفحاj وب پرینت می‌گیرید که به این نکته بیشتر توجه کنید.

  • تصاویر را سیاه و سفید چاپ کنید.

پرینت رنگی مقداری زیادی جوهر نیاز دارد. تا حد امکان سعی کنید صفحات خود را سیاه و سفید چاپ کنید. با این کار مصرف جوهر را تا حد قابل توجهی کاهش داده‌اید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:
cartridgeworld.com

5/5 - (4 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (4 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com