پرینت اسپولر چیست و چگونه می‌توان آن را متوقف کرد؟ پرینت اسپولر چیست و چگونه می‌توان آن را متوقف کرد؟

پرینت اسپولر چیست و چگونه می‌توان آن را متوقف کرد؟

افزودن به لیست مطالعه
13 می 2019 | 4.7K بازدید 8 دقیقه زهرا چگینی

پرینت اسپولر چیست

حتما در زمان پرینت گرفتن از صفحاتی که مدنظر دارید با این مورد برخورد داشتید که تمامی فرمان‌های پرینت لغو شده و پیغام Print Spooler Service نمایش داده می‌شود.

در این شرایط سوالی برای شما بوجود می‌آید که Print Spooler چیست؟

پرینت اسپولر سرویسی برای مدیریت فایل‌هایی است که برای پرینتر و یا پرینت سرور ارسال می‌شود و دسترسی به چاپگرها توسط چندین کاربر را مدیریت می‌کند. این سرویس این امکان را دارد تا فرمان چاپی را حذف، کنسل و یا آن‌ها را اولویت بندی کند. با این سرویس قادر به کنترل بیشتری روی صف چاپ هستید.

پیشنهاد مطالعه

مشکلات پرینت اسپولر:

سرویس پرینت اسپولر گاهی بنا به هر دلیلی دچار مشکل شده و بدرستی کار نمی‌کند و امکان پرینت ندارید. این موارد می‌تواند دلایل متفاوتی اعم از خرابی درایور پرینتر و یا اجرا شدن برنامه‌ای در پس زمینه ویندوز باشد.

حال در صورتی که بخواهید سرویس پرینت اسپولر را متوقف کنید، باید طبق مراحل زیر اقدام کنید.

۱- باید طبق یکی از مراحل زیر اقدام کنید تا پنجره Print Spooler Properties را باز کنید.

روش اول: با زدن دکمه‌های ترکیبی Windows + R باید پنجره Run را اجرا کنید و در این پنجره عبارت msc را تایپ و در آخر Enter را بزنید.

پرینت اسپولر چیست

در پنجره‌ی باز شده عبارت Print Spooler را جستجو کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.

پرینت اسپولر چیست

روش دوم: پنجره Control Panel را باز کرده و وارد پنجره Administrative Tools شده و روی گزینه Services دوبار کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید عبارت Print Spooler را جستجو کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.

پرینت اسپولر چیست

۲- حال باید سرویس Print Spooler را طبق دو روش زیر، یک بار Stop و بار دیگر Start کنید.

روش اول: در سمت راست پنجره Services، ابتدا روی پرینت اسپولر کلیک کرده، سپس در سمت چپ پنجره، ابتدا روی گزینه Stop و سپس روی گزینه Start کلیک کنید.

پرینت اسپولر چیست

روش دوم: در پنجره Print Spooler Properties، در تب General و قسمت Service Status، در ابتدا روی Stop و سپس روی Start کلیک کنید. در پایان کار هم با زدن Apply تغییرات را لحاظ کنید.

پرینت اسپولر چیست

۳- پنجره Print Spooler Properties را نبندید، در تب General آن روی لیست کشویی Startup Type کلیک و حالت Automatic را تنظیم کنید و در نهایت با Apply تنظیمات را اجرا کنید.

پرینت اسپولر چیست

۴- در پنجره Print Spooler Properties، تب Recovery را باز کنید، و تمام موارد را طبق شکل زیر تغییر دهید و در نهایت با Apply تغییرات را ذخیره کنید.

پرینت اسپولر چیست

۵- در همین پنجره در تب LogOn، اگر تیک گزینه Allow interaction with desktop خورده باشد، باید تیک آن را بردارید و در آخر با Apply، تغییرات را ذخیره کنید.

پرینت اسپولر چیست

۶- در آخر پنجره Print Spooler Properties را با OK ببندید و سیستم را Restart کنید. بعد از روشن شدن سیستم، اقدام به گرفتن پرینت کنید.

۷- در صورتی که همچنان برای گرفتن پرینت مشکل داشتید، پنجره Print Spooler Properties را باز کرده و در تب Dependencies در قسمت This service depends on the following نام تعدادی سرویس را مشاهده می‌کنید.

یکی از این سرویس‌ها را در پنجره Services جستجو کرده و آن را Start کنید. سپس با دوبار کلیک روی نام همان سرویس، پنجره‌ای باز می‌شود که در تب General آن، منوی Status type را در حالت Automotic قرار دهید و با OK پنجره را ببندید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.6/5 - (5 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.6/5 - (5 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com