راهکارهایی برای لغو فرمان پرینت در کامپیوتر و موبایل راهکارهایی برای لغو فرمان پرینت در کامپیوتر و موبایل

راهکارهایی برای لغو فرمان پرینت در کامپیوتر و موبایل

افزودن به لیست مطالعه
28 ژانویه 2019 | 1.8K بازدید 3 دقیقه پریسا شمس

لغو فرمان پرینت

در این بحث به بررسی راهکارهایی برای لغو پرینت با استفاده از پرینترهای اچ پی در سیستم عامل ویندوز و مک و همچنین اندروید و IOS خواهیم پرداخت.

هر زمانی که در حال پرینت گرفتن از طریق ویندوز، مک و یا اندروید و IOS هستید، شاید قصد لغو دستور پرینت را داشته باشید. برای این کار چند روش قابل توجه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لغو دستور چاپ از طریق کنترل پنل پرینتر

لغو فرمان پرینت در هر دستگاهی بسته به مدل پرینتر متفاوت است. شاید روی پرینتر شما دکمه‌ای با عنوان Cancel وجود دارد که با زدن آن پرینت گرفتن متوقف می‌شود. یا اینکه صفحه نمایش پرینتر دارای آیکن‌های X، Stop و یا Cancel باشد که با لمس آن‌ها فرمان لغو را صادر کرده‌اید.

لغو کردن پرینت فقط کاری که در حال انجام است را متوقف می‌کند و این کار بقیه فعالیت‌هایی که در صف انجام دارید را لغو نخواهد کرد. اگر چاپگر شما فاقد دکمه لغو است، یا روند پیشرفت کار چاپ نمایش داده نمی‌شود، قادر هستید فرمان چاپ را از طریق کامپیوتر و هر دستگاهی که به پرینتر وصل کرده‌اید، لغو کنید.

پیشنهاد مطالعه

لغو فرمان چاپ ارسال شده از کامپیوتر

  • لغو فرمان چاپ در سیستم عامل ویندوز

هنگامی که دستور چاپ را از کامپیوتر برای پرینتر ارسال می‌کنید، آیکن پرینتر در نوار Taskbar در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش داده می شود. برای لغو دستور چاپ باید روی آن کلیک کنید.

لغو فرمان پرینت در کامپیوتر و موبایل

اگر آیکون پرینتر نمایش داده نمی‌شود، در قسمت جستجوی ویندوز کلمه “Devices” را تایپ کنید و با پیدا شدن نتیجه‌ی جستجو، Devices and Printers را انتخاب کنید. روی پرینتر خود راست کلیک کرده و گزینه‌ی See what’s printing  را برای لغو پرینت انتخاب کنید.

  • لغو فرمان چاپ در سیستم عامل MAC

هنگامی که دستور چاپ را از کامپیوتر مک برای پرینتر ارسال می‌کنید، نماد پرینتر در Dock نمایش داده می‌شود. برای لغو دستور چاپ باید روی آن کلیک کنید.

لغو فرمان پرینت در کامپیوتر و موبایل

اگر آیکون پرینتر نمایش داده نمی‌شود، روی منوی Apple کلیک و روی System Preferences کلیک کنید. بسته به نسخه سیستم عامل، روی Print & Fax, Print & Scan یا Printers & Scanners کلیک کنید. سپس روی نام پرینترتان کلیک و گزینه‌ی Open Print Queue را برای لغو دستور پرینت انتخاب کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

لغو فرمان چاپ ارسال شده از تلفن همراه یا Tablet

  • لغو فرمان چاپ در آیفون اپل و iPads

هنگامی که فرمان چاپ از طریق دسنگاه شما ارسال می‌شود، برنامهPrint Center  در لسیت نرم‌افزارهای دستگاه نمایش داده می‌شود. این برنامه به شما امکان نظارت و لغو کارهای چاپی را می‌دهد. پس از اتمام کار چاپ،Print Center  به طور خودکار بسته می‌شود.

دکمه Home را دو بار فشار دهید، روی نماد Print Center ضربه بزنید، سپس در منوی Print Summary روی Cancel Printing کلیک کنید.

لغو فرمان پرینت
  • لغو فرمان چاپ ارسال شده از تلفن همراه هوشمند و تبلت‌های اندرویدی

مراحل لغو دستور چاپ از دستگاه اندرویدی بستگی به این دارد که شما از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید. HP Print Service  و یا HP ePrint.

  • پرینت گرفتن با استفاده از نرم‌افزار HP Print Service

در صفحه اصلی گوشی موبایل خود، کار چاپی که می‌خواهید لغو کنید را انتخاب، سپس روی لغو کلیک کنید.

لغو فرمان پرینت
  • پرینت گرفتن با استفاده از نرم‌افزار  HP ePrint

در صفحه اصلی دستگاه، روی گزینه‌ی   کلیک کنید، روی X ضربه بزنید، سپس Yes را انتخاب کنید.

لغو فرمان پرینت

منبع: HP.com

4.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com