از تاریخچه شرکت کانن چه می‌دانید؟ از تاریخچه شرکت کانن چه می‌دانید؟

از تاریخچه شرکت کانن چه می‌دانید؟

افزودن به لیست مطالعه
26 آگوست 2018 | 1.2K بازدید 2 دقیقه علیرضا بشیرنژاد

تاریخچه شرکت کانن

کانن شرکتی ژاپنی است که محصولاتی از قبیل انواع مختلف دوربین‌ها، چاپگرهای رایانه‌ای و… تولید می‌کند. کلمه کانن مخفف کابوشیکی گایشانیکون است و معنی آن نور خورشید است.

دفتر مرکزی این شرکت بزرگ در توکیو قرار گرفته است. «گورو یوشیدا»، «اوچیدا سابورو»، «ناکیو مایدا» و «تاکاشی میتارایی» در سال ۱۹۳۳ این شرکت را تاسیس کردند. اولین مدیر عامل شرکت آقای یوشیدا بود؛ او تنها کسی بود که در زمینه دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای بود و پس از او دکتر میتارایی (که پزشک زنان زایمان بود) این سمت را بر عهده گرفت. طبق گزارش سازمان محیط زیست کانون در لیست ۵۶ شرکت حامی محیط زیست قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه

یوشیدا شیفته مهندسی بود که شرکت‌های آلمانی در ساخت دوربین‌های خود از آن استفاده می‌کردند اما دلیل قیمت گران آنها را درک نمی‌کرد، او سرانجام یک دوربین آلمانی را باز کرد و فهمید این دوربین‌ها نباید قیمت خیلی زیادی داشته باشند، پس تصمیم به تولید دوربین‌هایی با کیفیت ولی با قیمت بسیار پایین‌تر از نمونه‌های آلمانی گرفت.

کانون اولین دوربین خود را در سال ۱۹۳۴، با نام کوآنن ساخت. این نام از افسانه بودایی گرفته شده و نام الهه‌ای هزار دست است، البته گفتنیست که تنها مدل آزمایشی آن ساخته شد و به بازار راه پیدا نکرد؛ در اواخر همین سال، نام شرکت و محصولات آن به طور رسمی به کانون تغییر کرد. کانون در سال ۱۹۳۵ ثبت شد و فقط پس از یک سال، اولین دوربین خود را که canon Hansa نام داشت را تولید کرد.

تاریخچه شرکت کانن

کانون می‌توانست لنز ۳۵ میلی‌متری این دوربین را تولید کند اما به علت عدم تخصص در این زمینه تصمیم گرفت شرکت نیکون این کار را انجام دهد. پس از مدتی جنگ آسیب‌های فراوانی به کانون وارد کرد و سبب شد بیشتر کارخانه‌های شرکت بسته و بیشتر کارکنان شرکت از کار بیکار شوند؛ از طرف دیگر در ژاپن عده کمی از افراد علاقه‌ای به خرید دوربین داشتند. سربازان آمریکایی به شدت به دوربین‌ها علاقه داشتند پس وقتی وارد ژاپن شدند فروش دوربین‌های کانون افزایش یافت و شرکت از نابودی نجات یافت؛ شرکت که استقبال آمریکایی‌ها را دید در سال ۱۹۵۰ در آمریکا شعبه تاسیس کرد.

همچنین کانون در جریان جنگ جهانی برای هواپیما‌های ژاپنی لنز دوربین تولید می‌کرد.

زندگی‌نامه یاشیدا

یاشیدا از دوران کودکی به دوربین علاقه خاصی داشته است به طوری که پس از اتمام دبیرستان به منظور کار آموزی به توکیو رفت. پس از دوران کارآموزی به کلاسی رفت تا روش ساخت دوربین را بیاموزد. پس از آن با بودجه یکی از دوستان خود ساخت دوربین را آغاز کرد.

در سال ۱۹۳۴ یاشودا به کمک برادر زاده‌هایش اولین آگهی تبلیغاتی شرکت را ساختند؛ مدت کوتاهی پس از انتشار آگهی، یاسودا از شرکت جدا شد، بسیاری دلیل این جدایی را،  اختلاف در مورد آینده شرکت می‌دادند.

با وجود این که پرینترها و دوربین‌های این شرکت بازار مصرف گسترده‌ای دارند ولی بیشتر درآمد این شرکت از دستگاه‌های فتوکپی تامین می‌شود. جالب است بدانید که این شرکت با استفاده از فناوری bubble jet برای اولین بار در جهان پرینترهای جوهر افشان را ساخت و راهی بازار کرد، همچنین شرکت کانون اولین لنز زوم با قابلیت تصبیت کنندگی را در سال ۱۹۹۵ ساخت.

این شرکت بیشتر به علت تولید دوربین‎‌ محبوب است اما پرینترهای این شرکت نیز انتخابی خوبی برای کسانی است که به دنبال پرینتری مقرون به صرفه برای مصارف خانگی و یا مصارف تجاری هستند.

تاریخچه شرکت کانن

ما در پرینت فید انواع کارتریج‌های کانن را با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می‌کنیم. از همین حالا می‌توانید خرید خود را  آغاز کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com