با تاریخچه شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شوید با تاریخچه شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شوید

با تاریخچه شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شوید

افزودن به لیست مطالعه
5 آگوست 2018 | 1.5K بازدید 2 دقیقه علیرضا بشیرنژاد

تاریخچه شرکت سامسونگ

شرکت کره‌ایی سامسونگ الکترونیک یکی از شاخه‌های شرکت بزرگ سامسونگ است که در زمینه فناوری اطلاعات و الکترونیک فعالیت دارد. در سال ۱۹۳۸ بود که لی یونگ چول سامسونگ را تاسیس کرد. معنی کلمه سامسونگ سه ستاره است. این شرکت بزرگ خوشه‌ای در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد و تعداد زیادی زیر مجموعه دارد، یکی از این زیر مجموعه‌ها شرکتی به نام سامسونگ الکتریز است.

ابتدا سامسونگ در زمینه صادرات غذا فعالیت داشت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود که سامسونگ وارد فعالیت‌های اقتصادی دیگر مثل بیمه شد؛ سامسونگ الکتریکز از سال ۱۹۶۹ کار خود را آغاز کرد و اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ که مدل ۳۲۰۲P بود، در سال ۱۹۷۰ فروخته شد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۰ سامسونگ بیش از ۱۰۰میلیون تلویزیون رنگی فروخت و یک رکورد به نام خود ثبت کرد.

پیشنهاد مطالعه

دهه ۷۰ اتفاقات بزرگی در سامسونگ افتاد. تولید انواع یخچال، ماکروویو و ماشین ظرف شویی را آغاز کرد. همچنین در این دهه سامسونگ فعالیتش را در بخش پتروشیمی نیز آغاز کرد، و در سال ۱۹۷۵ سومین تلویزیونی که در جهان از فناوری نصب سریع بهره می‌برد را ساخت.

در حال حاضر بخش سامسونگ الکتریکس در بیش ۱۰۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

در دهه ۱۹۸۰ بود که سامسونگ تمرکز بیشتری بر روی بخش الکترونیک قرار داد و تولید بسیاری از محصولات را شروع کرد، در اولین سال این دهه سامسونگ الکتونیک شروع به ساخت کولر گازی کرد، و در سال ۱۹۸۳ ساخت کامپیوترهای شخصی (PC) را در دستور کار خود قرار داد.

جالب است بدانید، کوچکترین و سبک‌ترین دستگاه ضبط ویدئو جهان را که تنها ۴ میلی متر ضخامت داشت درسال ۱۹۸۶، توسط سامسونگ ساخته شد.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود که سامسونگ شروع به تولید هارد دیسک و حافظه برای کامپیوتر های شخصی و همین طور تلفن همراه کرد، که حالا بخش  بزرگی از تجارت سامسونگ را شامل می‌شوند. در سال ۱۹۹۸ این شرکت تلویزیونی کاملا مسطح ساخت و در همان سال سامسونگ به عنوان شریک المپیک زمستانی ناگاتو انتخاب شد.

تاریخچه شرکت سامسونگ

سامسونگ اولین گوشی خود را که قابلیت اتصال به اینترنت  را داشت در سال ۱۹۹۹ ساخت. در اوایل قرن جدید سامسونگ به پیشرفت شگفت‌انگیز خود ادامه داد و توانست حافظه فلش ۵۱۲ مگابایتی را به تولید انبوه برساند. در سال ۲۰۰۵ سامسونگ حامی رسمی باشگاه فوتبال چلسی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۰ بود که اولین پرچم‌دار سامسونگ با سیستم عامل اندروید معرفی شد و این شروع سری گلکسی S بود. در این سال این شرکت رتبه اول فروش را در بین شرکت‌های الکترورنیکی را بدست آورد.

در سال ۲۰۱۲ سامسونگ رتبه ۹ را در بین ۱۰۰ شرکت برتر دنیا بدست آورد. در سال ۲۰۱۶ سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد شرکت HARMAN را بخرد که این خرید را در سال ۲۰۱۷ تکمیل کرد. اگر بخواهیم از دیگر رکوردهای سامسونگ نام ببریم، می‌توانیم به حفظ جایگاه اول، در بازار تلویزیون به مدت ۱۰ سال مداوم نام برد.

البته سامسونگ در زمینه پرینتر هم محصولات خوبی را تولید کرده است ولی به تازگی اعلام شده اچ پی بخش پرینتر سامسونگ را به قیمت ۵/۱ میلیارد دلار خریداری کرده است؛ به نظر می‌رسد اچ پی با این خرید قصد ورود بیشتر به بازار آسیا را دارد.

تاریخچه شرکت سامسونگ

گفتنیست که کارتریج‌های سامسونگ نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر از فروشگاه فالنیک خریداری کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.9/5 - (8 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com