آشنایی با تاریخچه پاناسونیک آشنایی با تاریخچه پاناسونیک

آشنایی با تاریخچه پاناسونیک

افزودن به لیست مطالعه
24 سپتامبر 2018 | 1.1K بازدید 2 دقیقه علیرضا بشیرنژاد

آشنایی با تاریخچه پاناسونیک

شرکت ژاپنی پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ وبه دست مردی به نام کونوسوکی ماتسوشیا تاسیس شد. این شرکت به تولید لوازم برقی و الکترونیکی مشغول است. شرکت بزرگ پاناسونیک کار خود را با سرمایه یک دلار و از یک آپارتمان دو خوابه در شهر اوکازا کار خود را آغاز کرد.

اولین محصول پانسونیک یک چراغ‌قوه بود؛ شرکت در سال ۱۹۲۰ به ساخت محصول دوم، که یک چراغ دوچرخه بود پرداخت این محصول که در سال ۱۹۲۰ ساخته شد اولین چراغ دوچرخه‌ای بود که تا آن زمان تولید شده بود و تا قبل از آن مردم برای سواری در شب از وسایلی همچون فانوس استفاده می‌کردند که البته علاوه بر خطرناک بودن مدت زمان زیادی روشن نمی‌ماندند.

در ابتدا فروشندگان از این محصولی هیچ استقبالی نکردند، زیرا می‌ترسیدند این محصول جدبد  به فروش نرود؛ ماتسوشیتا تصمیم گرفت چراغ‌ها را بدون دریافت پول به فروشندگان بدهد و هنگامی که چراغ‌ها به فروش رفتند پول چراغ‌ها را از آنها را بگیرد، این عمل سبب شد که این چراغ‌ها موفقیت چشم‌گیری پیدا کنند.

جمله «ایده پردازی برای زندگی» شعار پاناسونیک است. هنگامی در سال ۱۹۲۰ کسب و کار ماتسوشیتا رونق گرفت او یک ساختمانی به ساختمان اصلی شرکتش اضافه کرد، او دفتری در توکیو باز کرد و مسئولیت تبلیغات و فروش محصولات را در توکیو بر عهده برادر همسرش گذاشت.

سرمایه اولیه پاناسونیک برای شروع کار ۱ دلار بوده است.

در سال ۱۹۳۰ شرکت اولین رادیو خود را تولید کرد که جایزه بهترین محصول سال را گرفت. اولین شرکتی که در ژاپن مشغول تولید تلویزیون شد، پاناسونیک بود و این کار را از سال ۱۹۳۸ شروع کرد. در جریان جنگ جهانی دوم، پاناسونیک برای ارتش ژاپن ابزار جنگی تولید می‌کرد و حتی در سال ۱۹۴۳ به دستور دولت ژاپن شرکت، ساخت کشتی را آغاز کرد.

پیشنهاد مطالعه

جنگ جهانی آسیب‌های فراوانی نیز مثل از دست دادن یازده هزار نفر از کارکنان و ۵ کارخانه شرکت که به منظور غرامت جنگی به دولت واگزار شده بود، به پاناسونیک وارد کرد و کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که پاناسونیک بتواند این خصارات را جبران کند؛ ولی ماتسوشیا با مدریت درست، مشورت‌ زیاد و آموزش کارکنان خصارات وارده را جبران کرد.

در سال ۱۹۵۱ ماتسوشیتا به اروپا و آمریکا سفر کرد؛ هدف او از این سفر تولید و فروش محصولات در خارج از ژاپن بود، او سرانجام  بخش‌هایی برای تولید و فروش تلویزیون و رادیو در اروپا و آمریکا به راه انداخت و موفقیت خوبی هم به دست آورد. در سال ۱۹۵۶ شرکت گسترش یافت و به تولید محصولاتی از جمله بلندگو، استریو، محصولات دیجیتال و… پرداخت. کونیکو ناکامورا در سال ۲۰۰۰ مدیر عامل شرکت شد و به پیشنهاد خانواده آقای ماتسوشیتا نام شرکت را به پاناسونیک تغییر داد و در انگلستان و ایرلند فروشگاه زنجیره‌ای ساخت.

نکاتی در مورد زندگی کنوسوکی ماتسوشیتا

پاناسونیک موفقیت امروزه خویش را مدیون سبک مدیریتی، مدیر کبیر خود یعنی ماتسوشیتا است این مرد بزرگ در سال ۱۸۹۴ و در خانواده‌ای پرجمعیت که پدری کشاورز آن را اداره می‌کرده به دنیا آمده است. او سه برادرش را در اثر فقر از دست داد. وضعیت مالی خانواده کنوسوکی جوان را مجبور کرد در سن بسیار کم درس را رها کرده و در شهر اوکازا مشغول به کار شود؛ او در کودکی دچار بیماری ریوی شد و این بیماری تا روز آخر نیز همراه او بود ولی نتوانست او را از زندگی نا امید کند ولی سرانجام این بیماری ماتسوشیتا را مجبور کرد در سن ۶۵ سالگی ریاست شرکت را کنار بگزارد و داماد او مسئولیت اداره شرکت را برعهده گرفت. مرد بزرگ پاناسونیک سرانجام در ۹۴ سالگی درگذشت؛ امروزه محصولات پاناسونیک یاد و خاطر او را در ذهن‌ها زنده نگه می‌دارند.

پاناسونیک هیچ پرینتر تک کاره‌ای تا به حال نساخته، بلکه دستگاه‌های چندکاره و یا فکس تولید کرده است که شما می‌توانید کارتریج‌های آن را با شرایط ویژه‌ای مثل گارانتی ۶ ماهه از پرینت فید خریداری کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com