با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2 با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید ۲

افزودن به لیست مطالعه
29 نوامبر 2017 | 5.0K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2

آگاهی از دانش چاپی در طراحی و گرفتن خروجی هرچه بهتر محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد. به علاوه که شما می‌توانید با دانش چاپی خود به مشتریان، در مورد محصولات چاپی راهنمایی و مشورت بدهید، همچنین لازم است که به‌عنوان فردی که در صنعت چاپ فعالیت دارد، اطلاعات هرچند کوتاهی در مورد این صنعت و انواع کاغذ و کاربرد آن‌ها داشته باشیم. در ادامه قصد داریم شما را با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا کنیم. با بخش دوم معرفی این کاغذها با ما همراه باشید:

 کاغذ چسب (Gummed Peper): این نوع کاغذ با استفاده از چسب‌هایی که در اثر آب فعال می‌شوند، تشکیل شده است و در انواع مختلفی عرضه می‌شود. شامل کاغذهای ام اف (MF)، کاغذ گلاسه، کاغذ کرومو و کاغذ رنگی است و به شکل ورق یا رول در بازار عرضه می‌شود.

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2

کاغذ افست (Offset Printings): از کاغذ چاپ افست برای چاپ لیتوگرافی استفاده می‌شود وکمی سفیدتر از کاغذ کارتریج با ته رنگ کرم است. بهترین نوع کاغذ افست را در ماشین کاغذسازی مجهز به دو توری آبکش، تولید می‌کنند.

کاغذ کرومو (Chromo Paper): کاغذ کرومو با پوشش بسیار زیادی که در یک طرف آن انجام می‌شود، ساخته شده است به طوری که ضخامت روی پوشش آن از کاغذ گلاسه نیز بیشتر است.

کاغذ پوستر (MG Poster): ساختار این نوع کاغذ به صورت سطحی صاف و براق در یک رو و سطح زبر و خشن در طرف دیگر است. کاغذ پوستر انواع مختلفی در بازار دارد که برای مصارف بسته‌بندی و مصارف چاپی از آن استفاده می‌شود.

بر روی سطح براق این کاغذ عملیات چاپ را انجام داده و از طرف زبر و خشن آن به منظور چسباندن پوستر بر روی تابلو استفاده می‌کنند. گرماژ این نوع کاغذ از ۷۰ تا ۱۷۰ گرمی در هر متر مربع متغیر است.

پیشنهاد مطالعه

کاغذ جلد (Cover Paper): به طور معمول این کاغذها ضخیم بوده و قابلیت تا شدن را نیز دارند. کاغذ جلد، به شکل ساده و یا با سطح برجسته تهیه می‌شوند و به نام شمیز نیز در بازار به فروش می‌رسد.

کاغذ سربرگ و چند نسخه ای (Bank and Bonds): از این نوع کاغذ به طور معمول برای مصارف و امور تایپی که نیاز به کاغذ مات دارد، استفاده می‌شود. اما به عنوان کاغذ تحریر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مصارف اداری نیز بسیار مناسب است .

در ساخت انواع مرغوب این کاغذ، از مقداری پارچه استفاده می‌کنند و در مرحله آخر ساخت؛ به آن آب نقش نیز زده می‌شود. همچنین در ساخت نوع معمولی این کاغذ که به نسبت ارزان‌تر است، از خمیر چوب استفاده می‌کنند.

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2

کاغذ سربرگ در رنگ‌های مختلف، از جمله سفید عرضه می‌شود و به عنوان کاغذ کرم رنگ ساده نیز در بازار شهرت دارد.

کاغذ فتوکپی (Duplicators): از این نوع کاغذ، همانطور که از نام آن پیداست برای دستگاه‌های فتوکپی استفاده می‌شود. کاغذ فتوکپی به طور معمول به رنگ سفید است اما در رنگ‌های متنوع دیگری نیز ساخته می‌شود که به شکل ساده و یا با خطوط موازی، به صورت ۷۰ یا ۸۰ گرمی تولید می‌شود.

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2

\

کاغذ کارتریج (Cartridge): از این نوع کاغذ که از نظر ظاهری نیز شبیه کاغذ آنتیک فشرده است، برای چاپ و رسم استفاده می‌شود. کاغذ نسبتا سختی است و از خمیر چوب با الیاف کوتاه ساخته شده و گرماژ آن بین ۶۰ تا ۱۷۰ گرم در هر متر مربع است.

کاغذ لعاب دار (Enamel Paper): این نوع کاغذ تنها از یک طرف پوشش شده است و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، همچنین در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. نوع ارزان کاغذ لعاب دار را برای پوشش جعبه‌های مقوایی، و انواع مرغوب‌تر آن را برای چاپ اتکت استفاده می‌کنند‌.

کاغذ دفاتر حسابداری (Ledger or Account Paper): این کاغذ در دسته‌بندی کاغذ تحریر قرار می‌گیرد و در تهیه دفاتر حسابداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاغذ به طور معمول، به رنگ آبی روشن و بدون پوشش گلاسه تهیه می‌شود. گرماژ این نوع کاغذ بین ۸۵ تا ۱۲۰ گرم در هر متر مربع است.

با انواع کاغذها در صنعت چاپ آشنا شوید 2
خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.3/5 - (7 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.3/5 - (7 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com