بهترین راهنمای خرید پلاتر؛ چگونه یک پلاتر خوب بخریم؟ | پرینت فید بهترین راهنمای خرید پلاتر؛ چگونه یک پلاتر خوب بخریم؟ | پرینت فید

راهنمای خرید دستگاه پلاتر

افزودن به لیست مطالعه
20 آگوست 2020 | 1.3K بازدید 4 دقیقه بنفشه اسمعیل زاده

راهنمای خرید دستگاه پلاتر

همانطور که می‌دانید پلاتر در واقع همان پرینتر در سایز و ابعاد بزرگتر است. اگر قصد چاپ تصاویری با سایز بالا را دارید و یک مهندس نقشه‌کش و یا گرافیست هستید و یا در کار خود به طور مداوم نیاز به چاپ با اندازه بزرگ را پیدا می‌کنید، به شما خرید یک دستگاه پلاتر خوب پیشنهاد می‌شود. با این حال قبل از تصمیم به خرید پلاتر، می‌توانید برای اطمینان بیشتر مقاله ۵ تفاوت بین پلاتر و پرینتر را بخوانید.

با پرینت‌ فید در این مقاله همراه باشید تا راهنمایی کاملی برای خرید دستگاه پلاتر را در اختیارتان قرار دهیم.

انواع پلاتر

اگر برای خرید دستگاه پلاتر به بازار مراجعه کنید و یا تصمیم به خرید اینترنتی پلاتر بگیرید، بعد از جستجوی خود به دو نوع پلاتر که بیشتر مرسوم هستند، بر می‌خورید:

پلاترهای لیزری

این پلاترها مانند پرینترهای لیزری هستند، سرعت چاپ در این پلاترها بالا است. اما اگر تصمیم به چاپ تصاویر گرافیکی خود دارید، پلاتر لیزری پیشنهاد نمی‌شوند، زیرا نسبت به پلاترهای جوهر افشان در چاپ رنگی از کیفیت پایین‌تری برخوردارند. اما اگر تصمیم به چاپ متون و نقشه دارید گزینه بسیار مناسبی است.

پلاترهای جوهر افشان

این نوع از دستگاه نیز همانند همپای کوچک‌تر خود، پرینتر جوهر افشان، عمل می‌کند. تراکم رنگ و رزولوشن در این پلاترها بالاتر است برای چاپ تصاویر با تراکم رنگی بالا پیشنهاد می‌شوند. اگر گرافیست هستید و نیاز به چاپ طرح‌های خود در اندازه بزرگ دارید در خرید پلاتر جوهرافشان شک نکنید.

در دستگاه پلاتر جوهر افشان از چهار رنگ اصلی (آبی، قرمز، زرد، مشکی) استفاده می‌شود و باقی رنگ‌ها از ترکیب این چهار رنگ به وجود می‌آیند.

فروشگاه آنلاین کارتریج
تراکم رنگ و رزولوشن در این پلاترهای جوهر افشان بالا است.

بهترین کمپانی های سازنده دستگاه پلاتر

اگر کیفیت دستگاه برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌شود از برندهایی پلاتر خود را تهیه کنید که تولید کنندگان مطرح در این صنعت هستند و خدمات پس از فروش خوبی را نیز ارائه می‌کنند.

شرکت‌های اچ پی (HP)، اپسون (EPSON) و کانن (Canon) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های پلاتر در جهان محسوب می‌شوند.

فروشگاه آنلاین کارتریج
شرکت HP از بهترین سازندگان دستگاه پلاتر است.
خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

مواد مصرفی پلاتر

هنگام خرید دستگاه پلاتر فقط به قیمت تمام شده دستگاه در هنگام خرید توجه نکنید، لازم است که شما برای مدیریت هزینه‌های خود دید بلند مدتی داشته باشید و قبل از انتخاب نوع و مدل پلاتر از قیمت مواد مصرفی آن دستگاه اطلاعات کسب کنید.

ممکن است گاهی هزینه مواد مصرفی دستگاه پلاتر، بسیار بیشتر از بودجه‌ای که در نظر داشتید تمام شود.

راهنمای انتخاب پلاتر
قبل از خرید پلاتر به قیمت قطعات دستگاه توجه کنید.

جوهر پلاتر

قیمت جوهر پلاتر در بازار کمی بالاتر از قیمت جوهر پرینتر است. خرید جوهر نامرغوب باعث آسیب به هد دستگاه می‌شود و هزینه تعمیر را نیز به هزینه‌های شما اضافه می‌کند.

در خرید جوهر باید به ماندگاری رنگ، قیمت و کیفیت چاپ خروجی حاصل از آن توجه کنید.

قطعات پلاتر

در هر پلاتر، قطعات بسیار زیادی به کار رفته است، هنگام خرید توجه کنید که آیا قطعات مدل پلاتر انتخابی، همیشه در دسترس خواهند بود؟

هزینه تعمیر آنها چقدر است، آیا تعمیر این قطعات امکان پذیر است؟ در صورت استفاده صحیح این قطعات چند سال عمر می‌کنند؟

این اطلاعات به شما کمک می‌کند، انتخاب بهتری داشته باشید.

تعمیر دستگاه پلاتر
قطعات به کار رفته در پلاتر

قیمت پلاتر

پلاترها به علت کارایی و هزینه‌های تولیدشان قیمت بالایی دارند. این دستگاه‌ها را می‌توانید با قیمت ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان از بازار تهیه کنید. اما اگر این میزان هزینه برای شما زیاد است، می‌توانید متناسب با نیاز خود، یک پلاتر دست دوم خریداری کنید.

قیمت دستگاه پلاتر دست دوم

قیمت پلاترهای دست دوم بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی دستگاه است. زیرا که این دستگاه در یک بازه زمانی مصرف شده و ممکن است تاریخ خدمات گارانتی آن تمام شده باشد.

قیمت پلاتر دست دوم با توجه به نوع و اندازه آن از ۶ میلیون تا ۳۰ میلیون متغیر است.

هنگام خرید پلاتر دست دوم حتما به برند و سالم بودن قطعات دستگاه توجه کنید. زیرا برخی از برندها به علت کیفیت بالای محصول تولیدی خود، در دراز مدت دستگاه دچار مشکل بزرگی نمی‌شود و گاهی هزینه تعمیر و خرید قطعات بالاتر از بودجه در نظر گرفته شده در می‌آید.

پیشنهاد مطالعه

بهترین پلاتر برای چاپ عکس

در چاپ عکس کیفیت چاپ و ماندگاری رنگ بسیار پراهمیت است. همانطور که پیش‌تر هم در این بحث گفتیم، پلاترهای جوهر افشان برای چاپ عکس مناسب‌تر هستند زیرا که قدرت ترکیب رنگ بالاتری دارند و رنگ‌ها با شفافیت و رزولوشن بالا روی کاغذ چاپ می‌شوند.

اما اگر تصویر شما سیاه و سفید است، می‌توانید از پلاترهای لیزری استفاده کنید.

تعمیرکار پلاتر
استفاده از پلاترهای جوهرافشان برای چاپ عکس توصیه می‌شود.

پلاتر سابلیمیشن

از پلاتر سابیلیمیشن برای چاپ روی کاغذ سابلیمیشن، لباس و یا پارچه استفاده می‌شود. این دستگاه برای چاپ در سایز بزرگ استفاده می‌شود. عمل چاپ با این دستگاه با جوهر دای و سابلیمیشن انجام می‌گیرد.

فرایند چاپ به این ترتیب است که ابتدا طرح اولیه روی کاغذ سابلیمیشن و سپس روی پارچه، لیوان، بشقاب، ساعت، کیف پول و … پیاده می‌شود یا اینکه این چاپ را به صورت مستقیم به وسیله پلاتر سابلیمیشن روی پارچه با الیاف مصنوعی (مانند ساتن یا ریون) انجام می‌دهند.

البته این کارایی، وابسته به نوع جوهر استفاده شده در دستگاه است.

راهنمای خرید پلاتر
پلاتر سابلیمیشن برای چاپ روی لباس و یا پارچه.

اگر تصمیم به خرید یک پلاتر سابلیمیشن دارید، در خرید خود باید به چهار فاکتور زیر توجه کنید:

  • برند پلاتر سابلیمیشن

کیفیت کار دستگاه را تا حدود زیادی می‌توان باتوجه به برند تولید کننده پلاتر سابلیمیشن متوجه شد، برندهای معروف همچنین این پلاترها را در مدل‌های مختلف عرضه می‌کنند که هر کدام ویژگی‌ها و کارایی خاص خود را دارد. پس قبل از اقدام به خرید، حتما بدانید دقیقا چه نیاز و انتظاراتی از پلاتر سابلیمیشن خود دارید.

  • تعداد هد دستگاه

تعداد هدهای دستگاه پلاتر سابلیمیشن موجود در بازار از ۲ تا ۵ هد متفاوت است. تعداد هد روی کیفیت و تعداد رنگ استفاده شده در دستگاه تاثیر دارد. هر چه تعداد هدها بیشتر باشد، کارایی آن نیز بالا خواهد رفت.

  • ابعاد پلاتر سابلیمیشن

برای انتخاب ابعاد دستگاه باید توجه داشته باشید که ابعاد پلاتر سابلیمیشن در کارایی آن تاثیرگذار است. همچنین میزان فضایی را که می‌توانید در کارگاه یا مکانی موردنظر خود، به آن اختصاص دهید را مشخص کنید. پلاترهای سابلیمیشن با عرض ۱۱۲، ۱۹۰ و ۱۵۰ سانتی‌متر در بازار موجود هستند.

  • قیمت دستگاه پلاتر سابلیمیشن

قیمت پلاتر سابلیمیشن به اندازه دستگاه، تعداد هد، تعداد رنگ، برند و سایر مشخصات فنی آن بستگی دارد.

معمولا قیمت پلاترهای سابلیمیشن از ۳۵ میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است.

بهترین نوع پلاتر
سابلیمیشن برای چاپ روی کاغذ سابلیمیشن استفاده می‌شود.

بهترین کارتریج پلاتر

کاتریج در دسته‌ی قطعات مصرفی در پلاترها به حساب می‌آیند، وظیفه کاتریج که به صورت یک مخزن تولید می‌شود، نگهداری از جوهر یا پور رنگ است.

با توجه به نوع پلاتر جوهرافشان و یا ‌پلاتر لیزری، از کارتریج جوهری و یا کارتریج تونر استفاده می‌شود.

طول عمر کاتریج پلاتر جوهرافشان کمتر از کاتریج پلاتر لیزری است.

کاتریج‌ها در دو دسته اصل و طرح در بازار موجود هستند، کاتریج‌های اصل ساخت شرکت تولید کننده پلاتر است و قیمتش نسبت به کاتریج طرح بالا‌تر است، اما هردو از نظر کیفیت با هم برابر هستند. فقط تعداد دفعات شارژ کاتریج اصل تقریبا دو برابر کاتریج طرح است.

بهترین نوع پلاتر
کارتریج پلاترهای لیزری.
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com