درباره تاریخچه اچ پی بیشتر بدانید درباره تاریخچه اچ پی بیشتر بدانید

درباره تاریخچه اچ پی بیشتر بدانید

افزودن به لیست مطالعه
23 جولای 2018 | 1.2K بازدید 2 دقیقه علیرضا بشیرنژاد

تاریخچه اچ پی

هر روز اسم بسیاری از شرکت هایی راکه در حوضه‌ی تکنولوژی فعایت دارند را می‌شنویم البته یکی برجسته ترین این اسم ها اچ پی است؛ این شرکت امروزه محصولاتی مانند انواع پرینتر، سرور، لپ تاپ ، رایانه های شخصی و… را تولید می‌کند ولی شاید کمتر کسی بداند که تولد  این غول بزرگ تکنولوژی حاصل تلاش و رویا پردازی دو دانشجوی دانشگاه  آستنفورد به نام های ویلیام هیولت و دیوید پکارد بوده است. این دو جوان دوستی طولانی مدت خود را در سال های آخر دانشگاه آغاز کردند، دوستی که نتیجه آن امپراطوری اچ پی شد؛ شاید آن موقع کمتر کسی فکر می‌کرد که سرمایه اولیه ۵۳۸ دلاری ویلیام (بیل) و دیوید امروزه تبدیل به یک امپراتوری ۹۰ میلیارد دلاری شود.

پیشنهاد مطالعه

دیوید و بیل هر دو دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه  آستنفورد بودند. این دو دوست که در سال های پایانی دانشگاه با هم آشنا شده بودند اولین فعالیت مشترکشان را در همان دانشگاه و در قالب یک پروژه دانشگاهی و با سرپرستی پروفسور ترمن (از استادان دانشگاه) انجام شد و بعد از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۳۴ از یکدیکر جدا شدند. پکارد مجبور شد  که به  جنرال الکتریک برود و هیولت از دانشگاه MIT مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفت. ولی این دو دوست چند سال بعد دوباره به هم پیوستند و به تشویق پروفسور ترمن شرکت خود، یعنی اچ پی را در سال ۱۹۳۹ تاسیس کردند.

اچ پی همواره یک شرکت نوآور بوده و اختراعات بزرگی کرده است همانند اولین پرینتر لیزری دنیا در سال ۱۹۷۴ و اولین ماشین حساب مهندسی جهان که آن را با کمک ژاپنی‌ها و در سال ۱۹۶۸ ساخت

نماد دره‌ی سیلسیکون گاراژی است که هیولت و پکارد اولین محصول شرکت خود را در آن ساختند؛ زیرا اچ پی اولین شرکتی در کالیفرنیا بود که در صنعت الکترونیک فعالیت می‌کرد و زمینه‌ ساز تاسیس صد ها  شرکت از این قبیل شد.

تاریخچه اچ پی

این دو دوست پیوندی بسیار عمیقی با یکدیگر داشتند به طوری که در تمام عمر شرکت با وجود این که یک بار به دلیل دعوت از پکارد، برای معاونت در وزارت دفاع او مشغول به کار در این وزارت شد شد ویک بار هم هیولت سالها مشغول خدمت در ارتش و از شرکت دور شد ولی شرکت از مسیر پیشرفت و ترقی دور نشد. معمولا هیولت بر عمور فناوری و فنی مهندسی نظارت داشت و معمولا این پکارد بود که کار های  مربوط به مدیریت و نیروی انسانی را انجام می‌داد.

بیل و دیوید سبک مدیریتی خاصی داشتند که باعث شد افراد تاثیر گذار در آینده‌ی حوضه تکنولوزی خود زمانی برای اچ پی کار کرده باشند مثل استیو وزنیاک موسس شرکت اپل. این سبک مدیریت تبدیل به الگویی برای بسیاری از شرکت های دره‎‏ی سیلیکون شد.

به نظر شما چه چیز باعث رشد اچ پی شد؟

خرید کارتریج اچ پی
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج اچ پی
5/5 - (8 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (8 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com