چگونه از خرابی درام کارتریج مطلع شویم؟ چگونه از خرابی درام کارتریج مطلع شویم؟

چگونه از خرابی درام کارتریج مطلع شویم؟

افزودن به لیست مطالعه
26 نوامبر 2018 | 2.2K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

در داخل کارتریج لیزری قطعه مهمی به نام درام وجود دارد که نقش مهمی را در چاپ اسناد ایفاء می‌کند. به طوری که اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد مصرفی نیز در کارتریج خود استفاده کرده باشید، اگر درام خراب باشد، کیفیت چاپ پایین و اسناد شما خراب چاپ می‌شود.

اما چه نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها متوجه خرابی درام خود شوید:

۱- توقف چاپ

پرینترها دارای سنسورهایی هستند که تعداد صفحاتی که توسط درام کارتریج، پرینت می‌شود را محاسبه می‌کند. زمانی که تعداد چاپ صفحات به حد از پیش تعریف شده خود برسد، سنسورها جهت تعویض درام هشدار می‌دهد. در نتیجه اگر بعد از دریافت این هشدار، درام کارتریج خود را تعویض نکنید، پرینتر عملیات چاپ را متوقف می‌کند.

۲- تار و محو بودن پرینت انجام شده

یکی از دلایلی که موجب چاپ شدن با حاشیه‌های تار و خاکستری شدن برخی از قسمت‌هایی که باید مشکی  باشند می‌شود، کم رنگ شدن مرزهایی بین مناطق شارژ شده و شارژ نشده است. این امر به دلیل تجزیه ترکیبات شیمیایی در درام پرینتر است که قدرت آن را برای جذب تونر کم می‌کند. این مورد با گذشت زمان ایجاد می‌شود که دلیل آن شارژ کردن‌های مکرر پرینتر است.

پیشنهاد مطالعه

۳- وجود خطوط اضافی در چاپ

به طور کل تمامی درام‌ها دارای سطحی صاف و تمیز هستند. همچین بیشتر پرینترها دارای وایبر بلید هستند که وظیفه پاک کردن تونرهای اضافه بر روی درام را بر عهده دارند.

حال برخی از درام‎‌ها در طول زمان، ممکن است خراشیده شوند و با رسوبات تونر را به خود جذب کنند. این رسوبات به مرور زمان، خط‌های عمودی نازکی را بر روی صفحات ایجاد می‌کنند. در این مواقع باید به فکر تعویض درام کارتریج خود باشید.

۴- وجود نقاط کوچک در چاپ

گفتنیست در صورتی که درام پرینتر، قدیمی، فرسوده و یا کثیف باشد، برخی از ذرات و گرد و غبار را به خود جذب کرده و باعث ایجاد نقاط سیاه در چاپ می‌شود. در این زمان نیز باید درام کارتریج خود را تعویض کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.8/5 - (6 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.8/5 - (6 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com