بررسی تمام مشکلات پرینترهای اپسون و راهکارهایی برای رفع آنها | پرینت فید بررسی تمام مشکلات پرینترهای اپسون و راهکارهایی برای رفع آنها | پرینت فید

مشکلات پرینترهای اپسون و راهکارهایی برای رفع آنها

افزودن به لیست مطالعه
4 می 2020 | 5.7K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

پرینتر اپسون

پرینترهای اپسون هم مانند سایر برندهای تولیدکننده ماشین‌های اداری دچار خرابی و مشکل می‌شوند. فقط نوع مشکلاتی که برای این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود بستگی به نحوه استفاده شما از آن دارد. در اینجا قصد داریم مشکلات پرینترهای اپسون را بررسی کنیم تا بتوانید دلایل خرابی آنها را شناخته و در صورت امکان خودتان این مشکلات را برطرف کنید.

نشناختن کارتریج بعد از شارژ

گاهی بعد از اینکه کارتریج پرینتر اپسون را شارژ می‌کنید و دوباره آن را داخل دستگاه قرار می‌دهید، با مشکل نشناختن کارتریج مواجه خواهید شد. تمامی کارتریج‌های جوهری امکان شارژ ندارند و برای شارژ برخی از آنها باید حفره‌ای روی بدنه کارتریج ایجاد کنید. این خود ممکن است عملکرد درست کارتریج را دچار مشکل کند.

اگر بعد از اینکه کارتریج شارژ شده را داخل پرینتر اپسون قرار دادید و پرینتر کارتریج را نشناخت، ابتدا کارتریج‌ها را خارج کرده و دستگاه را از طریق دکمه پاور خاموش کنید. سپس دوشاخه پرینتر را از پریز برق جدا کنید. این کار گاهی موجب ریست شدن پرینتر شده و مشکلات آن را برطرف می‌کند. سپس کارتریج‌ها را یکی یکی داخل پرینتر قرار داده و پرینتر را روشن کنید.

اگر باز هم مشکل شناخته نشدن کارتریج‌ها برطرف نشد، باید آنها را تکی بررسی کنید. برای این کار ابتدا کارتریج‌ها را خارج کرده و دستگاه را روشن کنید. سپس کارتریج‌ها را به ترتیب از کاتریج سالم داخل دستگاه چیده و پرینتر را تست کنید. با این کار مشکل دستگاه شما برطرف خواهد شد.

از دیگر مشکلاتی که بعد از شارژ کارتریج اپسون ایجاد می‌شود، به چیپست آن مربوط است. در زمان شارژ کارتریج، بهتر است چیپست آن را هم ریست کنید.

تعمیر پرینتر اپسون
پیغام‌های پرینتر را با دقت بررسی کنید تا خرابی جدی‌تری به بار نیاید.

آموزش حل مشکل چشمک زدن چراغ کارتریج در پرینترهای اپسون

پرینترهای اپسون، به دستگاه‌های خانگی تبدیل شده‌اند، زیرا این ماشین‌ها برای چاپ عکس، گزینه مناسبی هستند. البته که این دستگاه هم مانند سایر پرینترهای جوهر افشان دارای مشکلات متعددی خواهند بود.در بحث مشکلات پرینترهای جوهر افشان، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

پرینتر اپسون دارای تعدادی دکمه برای انجام تنظیمات است که یکی از آنها دارای علامت قطره است که مربوط به کارتریج و جوهر پرینتر می‌شود. هر زمانی که چراغ نارنجی رنگ این دکمه روشن شد و شروع به چشمک زدن کرد، باید بدانید که یک جای کار درست پیش نمی‌رود.

هر زمانی که یکی از مخازن جوهر و یا یکی از کارتریج‌ها کمتر از حد استاندارد جوهر داشته باشد، چراغ جوهر شروع به چشمک زدن می‌کند. در این شرایط باید وضعیت جوهرهای پرینتر را بررسی کنید. در صورتی که یکی از مخازن کمتر از حد استاندارد جوهر داشت، باید آن را شارژ کنید.

فروشگاه آنلاین کارتریج
همیشه قبل از تمام شدن جوهر کارتریج، نسبت به تعویض و یا شارژ آن اقدام کنید.

اگر مخازن جوهر، همگی پر بودند و همچنان چراغ کارتریج در حال چشمک زن بود، می‌توانید با استفاده از نرم افزار WIC Reset Utility، پرینتر خود را ریست کنید. با این کار مشکل چشمک زدن پرینتر برطرف می‌شود.

اما اگر با انجام موارد بالا، همچنان مشکل چشمک زدن حل نشد، باید با تعمیرکار پرینتر مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن کارتریج جوهر افشان

خراب شدن کارتریج جوهر افشان به معنای خشک شدن است. این کارتریج‌ها اگر مدتی استفاده نشوند، خشک شده و دیگر قادر به چاپ نیستید. برای رفع این مشکل باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

ابتدا کارتریج‌ها را با دقت از پرینتر جدا کنید. مراقب باشید که با دست، نازل را لمس نکنید. با استفاده از یک دستمال نرم پنبه‌ای مرطوب، نازل کارتریج را تمیز کنید. سعی کنید تمام جوهرهای چسبیده به آن تمیز شوند. اگر نازل کامل تمیز نشد، یک ظرف کوچک تخت را تا حدود یک سانت از آب گرم پر کنید و کارتریج را داخل آن قرار دهید. با این روش، جوهرهای خشک شده نازل تمیز خواهند شد. سپس کارتریج‌ها را روی یک حوله نرم قرار دهید تا خشک شده و سپس داخل پرینتر بچینید.

بهتر است حالا که برای تمیز کردن کارتریج‌های پرینتر اقدام کردید، هد پرینتر را نیز تمیز کنید. در مقاله راهنمای تمیز کردن هد پرینتر، روش‌های تمیز کردن هد را خواهید آموخت.

تمیز کردن هد پرینتر
خشک شدن هد و کارتریج، یکی از دلایل مشکلات پرینتر اپسون است.

هواگیری دستی در پرینترهای اپسون

برخی از پرینترهای اپسون که دارای مخزن رنگ هستند، ممکن است بعد از گذشت زمان دچار هواگرفتگی شوند. برای رفع این مشکل، باید مخازن رنگ را هواگیری کنید. برای این کار، ابتدا درپوش بالای کارتریج‌ها را باز کرده و نوک سرنگ را داخل مخزن کارتریج کنید و سوپاپ سرنگ را به سمت بالا بکشید.

این کار را تا جایی که مقداری هم جوهر وارد سرنگ شود ادامه دهید، سپس درپوش مخزن را ببندید.

اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید، بهتر است آن را به تعمیرکار پرینتر بسپارید.

تنظیمات چاپگر اپسون

بعد از اینکه چاپگر اپسون را خریداری کردید، جایی مناسب برای آن انتخاب کنید. چاپگر را از جعبه خارج کرده و در جایگاهش قرار دهید. اول از همه دفترچه راهنمای پرینتر را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیوفتد. بهترین راهنمای برای تنظیمات پرینتر، استفاده از دفترچه راهنمای خود دستگاه است. پرینتر را به برق متصل کرده و با استفاده از کامل مخصوص، به کامپیوتر هم وصل کنید. درایور دستگاه را روی کامپیوتر نصب کنید و با توجه به توضیحات دفترچه، تنظیمات را انجام دهید.

راهنمای نصب پرینتر اپسون
برای تنظیم پرینتر اپسون، به دفترچه راهنما مراجعه کنید.
خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com