رفع پیغام خطای E8 در پرینتر M1132 اچ پی رفع پیغام خطای E8 در پرینتر M1132 اچ پی

رفع پیغام خطای E8 در پرینتر M1132 اچ پی

افزودن به لیست مطالعه
16 سپتامبر 2019 | 5.3K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

پیغام خطای E8 در پرینتر

شاید در زمان استفاده از پرینتر اچ پی مدل m1132، متوجه نمایش کد خطای E8 روی صفحه نمایش شده‌اید. این خطا مربوط به سنسورهای حرکت دهنده اسکنر می‌شود. هر زمانی که سنسورهای حرکت دهنده اسکنر دچار مشکل شد، با نمایش خطای E8، متوجه خطای بوجود آمده خواهید شد.

این مشکل می‌تواند دلیل نرم افزاری داشته باشد، یا اینکه در اتصالات موتور اسکنر مشکلی بوجود آمده باشد. زیرا حتی اگر موتور اسکنر دچار مشکل شود هم شما با این خطا مواجه خواهید شد. راهکارهایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

با این حال، گاهی اوقات نمایش خطای E8 در پرینتر، مربوط به مشکلات مکانیکی است. این مشکلات مکانیکی هم به‌دلیل فرسودگی و یا پارگی برخی قطعات رخ می‌دهد. ممکن است گردوغبار روی بازوهای حساس مکانیکی و یاغلتک‌های پلاستیکی انباشته شود که این خود دلیل تاخیر در حرکت این بازوها شود. تمیز کردن این بازوها و غلتک‌ها، یکی از راه‌حل‌های برطرف کردن پیغام خطای E8 در پرینترها است.

پیشنهاد مطالعه

برای تمیز کردن پرینتر باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱- پرینتر لیزری اچ پی مدل m1132 را روی یک میز قرار دهید. بهتر است کار تمیز کردن پرینتر را در مکانی روشن که تهویه مناسبی دارد انجام دهید. برای ادامه کار هم به یک دستمال تمیز و نرم، الکل و پیچ گوشتی نیاز دارید.

۲- درپوش اصلی چاپگر و درپوش کوچک داخلی را باز کنید.

۳- اهرم نگهدارنده کارتریج را باز کنید و آن را بالا نگه داشته و کارتریج را خارج کنید.

۴- غلتک پرینتر را بررسی کنید که از نگهدارنده جدا نشده باشد.

۵- غلتک را با دستمالی که با الکل آغشته شده تمیز کنید و زمان دهید تا خشک شود. با این کار تمام گردوغبار و جوهر انباشته شده روی غلتک تمیز می‌شود.

پیغام خطای E8 در پرینتر

۶- غلتک را به محل قبلی خود در پرینتر بازگردانید. دقت کنید که غلتک به‌درستی در جای خود قرار گیرد.

۷- پرینتر را بچرخانید، طوری که بتوانید قسمت پشتی آن را ببینید.

۸- درِ پشتی پرینتر را باز کنید تا بتوانید قسمت داخلی آن را مشاهده کنید. رول‌های داخلی و تمام قسمت‌هایی که در دسترس هستند را خوب تمیز کنید و دوباره درپوش پشتی را در جای خود قرار دهید.

۹- کارتریج را با دقت تمیز کنید و سپس در جای خود قرار دهید.

۱۰- درپوش پرینتر را ببندید و آن را روشن کنید. اگر همچنان چراغ پرینتر در حال چشمک زدن است و کد خطای E8 نمایش داده می‌شود، درپوش اسکنر را باز کنید و aچرخ دنده‌های درایور را باز کنید.

پیغام خطای E8 در پرینتر

۱۱- کمی روغن به این چرخ نده‌ها بزنید و درپوش اسکنر را ببندید.

دوباره پرینتر را روشن کرده و اقدام به گرفتن پرینت کنید.

با استفاده از مراحلی که در این بحث ذکر شد، مشکل نمایش کد خطای E8 برطرف خواهد شد. در واقع بهترین راه نگهداری درست از پرینتر، تمیز کردن دوره‌ای آن است. با این کار عمر مفید پرینتر هم افزایش خواهد یافت. وجود گردوخاک روی غلتک‌ها ایجاد کرده و عملکرد دستگاه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

اگر به هر دلیلی قادر به رفع پیغام خطای E8  در پرینتر نبودید، از کارشناسان سامانه اعزام سرویسکار آچارباز مشاوره بخواهید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:
resources.lasertekservices.com

3/5 - (5 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (5 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com