معرفی بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال معرفی بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال

معرفی بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال

افزودن به لیست مطالعه
26 ژانویه 2019 | 2.0K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال

به دنبال دستگاهی هستید که از وضوح عکس‌ها نکاهد و کیفیت چاپ را کاهش ندهد و تصاویری با رنگ‌های زنده چاپ کند؟ انتخاب بین پرینترهای لیزری، جوهرافشان اولین راهی است که به ذهن ما می‌رسد. اما به طور کلی فرقی نمی‌کند که شما از چه نوع کاغذ و یا جوهری استفاده کنید، همه چیز به کیفیت دستگاه چاپگر مربوط می‌شود. به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم، به معرفی بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال بپردازیم.

ویژگی بهترین چاپگر عکس خانگی

هنگامی که می‌خواهید برای سرگرمی و یا حتی کسب درآمد، به چاپ عکس و اشکال گرافیکی روی بیاورید، اغلب افراد ماهر در این زمینه به شما، خرید پرینتر جوهرافشان را پیشنهاد می‌کنند.
اما باید بدانید اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای در خانه، عکس‌های خود را چاپ کنید یک پرینتر جوهرافشان معمولی برایتان کافی نخواهد بود. امروزه چاپگر عکس خانگی، به دو دسته اختصاصی و نیمه اختصاصی تقسیم می‌شوند.
چاپگر‌های اختصاصی، همانطور که از نامشان پیدا است تنها چاپ عکس را انجام می‌دهند. این پرینتر‌های حرفه‌ای، اغلب اوقات ابعاد و اندازه‌ای جمع و جور داشته و قابل حمل هستند و می‌توانند عکس‌ها را در سایز ۷*۵ و ۱۵*۱۰و ۱۷*۱۲ چاپ کنند. استفاده از این چاپگر قابل حمل بسیار آسان است و البته باید این نکته را هم گفت که مدل‌های محدودی از این چاپگر‌ها در بازار وجود دارند.
در ادامه به شما کمی در مورد، چاپگر‌های نیمه اختصاصی خواهیم گفت. این چاپگر‌ها عکس‌ها و اشکال گرافیکی را، با کیفیت قابل قبولی چاپ می‌کنند و انتخاب اول بسیاری از عکاسان آماتور هستند. سایز عکس در این پرینتر‌ها به اندازه ۴۸*۳۳ می‌رسند. در هر حال هر دوی این پرینتر‌ها، وظیفه دارند چاپ عکس را به بهترین کیفیت ممکن انجام دهند.

ویژگی‌های بهترین پرینتر چاپ عکس

پرینتر‌های اختصاصی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، عملکردی فراتر از چاپ عکس داشته و دارای قابلیت و گزینه‌های فراوانی برای ویرایش عکس هستند. شما با استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید، تغییرات لازم را روی عکس اعمال کرده و از آن‌ها پرینت بگیرید. برخی از این پرینتر‌ها حافظه کافی، برای ذخیره صد‌ها عکس را دارند. بنابراین شما می‌توانید، این پرینتر‌ها را با خود حمل کرده، عکس‌ها را به دوستان خود نشان داده و سپس بدون معطلی آن‌ها را چاپ کنید.

هزینه‌ها را در نظر بگیرید

بعد از اینکه پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کردید، عجله نکنید باید زمانی را برای شناخت این دستگاه اختصاص دهید. در اولین قدم باید، این پرینتر را از نظر هزینه بسنجید و ببینید که قیمت خرید آن چقدر است. عده ‌ای از کاربران بعد از فهمیدن قیمت خرید، به سرعت برای خرید پرینتر اقدام می‌کنند. اما باید بدانید، این کار صحیح نیست. قدم دوم بعد از فهمیدن هزینه خرید پرینتر، تحقیق در مورد هزینه خرید کارتریج و مواد مصرفی دستگاه است. دلیل این کار چیست؟ اکثر پرینتر‌های جوهرافشان موجود در بازار و یا حتی پرینتر‌های قابل حملی که برای چاپ عکس بسیار مناسب هستند قیمت خرید بسیار پایینی دارند. قیمت خرید پایین، برای اغلب کاربران وسوسه کننده بوده و آن‌ها را به خرید تشویق می‌کند و باعث می‌شود به قیمت کارتریج توجهی نداشته باشند. لازم به ذکر است که قیمت خرید کارتریج‌های این پرینتر‌ها، ارزان نیست و چاپ عکس می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود.
نمی‌توان بعد از خرید پرینتر، هزینه تک تک عکس‌ها را محاسبه کرد، این کار غیر ممکن است. اما شما می‌توانید، قبل از خرید پرینتر با در نظر گرفتن این هزینه‌ها بهترین خرید را داشته باشید، بنابراین به قیمت‌ها دقت کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

عکس سیاه و سفید چاپ می‌کنید؟

اگر برای چاپ سیاه و سفید پرینتر می‌خرید، این را هم بدانید که اغلب پرینتر‌ها نمی‌توانند رنگ سیاه را در کنار رنگ سفید به وضوح نشان دهند. بنابراین عکس سیاه و سفید شما در پرینتر چاپ عکس، رنگی شبیه به خاکستری خواهد داشت. در حالت کلی نباید کیفیت چاپ عکس رنگی پرینتر را، با کیفیت چاپ عکس سیاه و سفید مقایسه کنید، زیرا این دو از یکدیگر متمایز هستند.

بهترین چاپگر عکس خانگی قابل حمل

بهترین چاپگر عکس خانگی، آنقدر ابعاد و اندازه جمع و جوری دار که به راحتی در کیف شما جا شود. بنابراین اگر قصد دارید، پرینتر خود را به مهمانی‌ها و جشن‌ها ببرید، تا بعد از ثبت لحظه‌ها به سرعت آن را پرینت بگیرید، باید انتخا‌ب‌های خود را محدود به پرینتر‌های موبایل کنید.
اگر می‌خواهید یک چاپگر معمولی جوهری را برای چاپ عکس انتخاب کنید، متراژ اتاق و فضایی که می‌خواهید در آن دستگاه را قرار دهید نیز در نظر بگیرید. اگر برای خانه پرینتر می‌خواهید، دستگاه باید روی میز کار شما قرار گرفته و فضای کمی را اشغال کند.

کیفیت چقدر برای شما اهمیت دارد؟

در حالت کلی دو نوع جوهر برای پرینتر جوهرافشان وجود دارد، دای و پیگمنت. اگر دوام و ماندگاری برای شما اهمیت چندانی ندارد، جوهر دای را انتخاب کنید. این جوهر مقاومتی در برابر نور آفتاب و رطوبت ندارد، اما قیمت خرید بسیار پایینی دارد.
اگر می‌خواهید عکس‌ها را قاب گرفته و به دیوار بزنید، جوهر پیگمنت را انتخاب کنید. این جوهر مقاومت زیادی در برابر نور خورشید داشته و مقاومت بالایی دارد، اما در هر حال قیمت آن نیز زیاد است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که، شما قادر به شارژ کارتریج پرینتر جوهری نیستید. کارتریج پرینتر‌های جوهری را تنها می‌توان تعویض کرد. زیرا شارژ کارتریج به علت نشت جوهر درون پرینتر، انجام نمی‌گیرد.

خرید از برند‌های معتبر

اپسون، کانن یا اچ پی؟ کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ این‌ها تنها برخی از برند‌های شناخته شده بازار دستگاه‌های اداری هستند. از خرید پرینتر‌هایی با برند ناشناخته خودداری کنید، تا در زمان تعمیر پرینتر به مشکل بر نخورده و بتوانید از خدمات برند دستگاه استفاده کنید.

در ادامه بحث محصولاتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در قادر به خریداری آن هستید و در فروشگاه‌های ایرانی در دسترس هستند.

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
جوهر پیگمنت مقاوت بسیار بالایی در برابر اشعه فرابنفش دارد

پرینتر Canon SELPHY CP1200

این دستگاه دارای کیفیت خوب چاپ درکنار هزینه‌های بسیار کم بوده که ابعادش کوچک و قابل حمل است. SELPHY CP1200 دارای یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی رنگی است که قابلیت‌های متنوعی دارد.

برای چاپ تصاویر قادر هستید پرینتر را مستقیم به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کنید. روش دیگر هم قرار دادن کارت حافظه‌ی SD و حافظه‌ی USB داخل پرینتر است. حتی با اتصال گوشی موبایل هوشمندتان از طریق Wi-Fi نیز می‌توانید از تصاویر خود پرینت بگیرید. حداکثر ابعاد برای چاپ عکس با این پرینتر حدود ۶ × ۴ اینچ است. تنها نقطه ضعف این پرینتر، سرعت پایین چاپ است. اما اگر سرعت چاپ برای شما هم نیست، این پرینتر گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. از ویژگی‌های مثبت این پرینتر قابل حمل بودن آن است.

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
قبل از خرید پرینتر، ابتدا باید ابعاد و اندازه فضایی که می‌خواهید در آن پرینتر را قرار دهید در نظر بگیرید

پرینتر Canon PIXMA G2400

چاپ بدون دردسر، طراحی شیک، قابلیت اتصال آسان و چاپ تصاویری با ابعاد ۶ × ۴ اینچ از ویژگی‌های این پرینتر است. این پرینتر موتوری پرقدرت دارد و از ۶ جایگاه جوهر برخوردار است. ظاهری کوچک داشته و فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و قابلیت به‌صورت وایرلس را دارد. شما قادر به پرینت گرفتن تصاویر خود با هر دستگاهی از گوشی موبایل هوشمند گرفته تا تبلت، کامپیوتر و مک هستید. با این پرینتر شما امکان اسکن کردن تصاویر چاپ شده روی کاغذهای مات و براق را دارید.

پیشنهاد مطالعه
بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
پرینتر‌های موبایل یا پرینتر‌های قابل حمل بهترین گزینه برای چاپ عکس خانگی هستند

پرینتر Brother MFC-3530DW

این پرینتر برای چاپ برگه‌هایی با ابعاد A3 بسیار کم‌هزینه است و طراحی بی‌نظیری دارد. کیفیت چاپ بسیار خوب و قابلیت بسیار متنوعی دارد. شاید ظاهری بزرگ داشته باشد، اما برای دفتر کار مناسب خواهد بود. این پرینتر از نظر اقتصادی کاملا مقرون‌به‌صرفه بوده و قابلیت چندگانه داشته، از ۴ جوهر استفاده می‌کند و وضوح بالا و کیفیت چاپ عالی دارد.

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
قبل از اینکه برای خرید پرینتر اقدام کنید، ابتدا باید هزینه‌های کارتریج و هزینه خرید پرینتر را در نظر بگیرید

پرینتر Canon PIXMA Pro-10S

این دستگاه یک پرینتر ۱۰ جوهره برای حرفه‌ای‌ها با سرعت چاپ بالا است. در صورت چاپ تصاویر رنگی و سیاه‌وسفید، شاهد اختلاف چشمگیری خواهید بود. این چاپگر طیف وسیعی از کاغذ را پشتیبانی کرده با استفاده از ابزار ذخیره‌سازی، رایانه، تبلت، گوشی هوشمند قادر به چاپ تصویر با آن هستید.

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
هنگام خرید پرینتر مناسب چاپ عکس خانگی، فروشندگان ابتدا به شما پرینتر‌های جوهرافشان را توصیه می‌کنند

پرینتر Fujifilm Instax Share SP-2

دوربین‌های پولاروید قدیمی را به خاطر دارید؟ در لحظه‌ای که عکس می‌گرفتید، قادر به چاپ آن بودید. حال با وجود Fujifilm Instax Share SP-2، باز هم می‌توانید در لحظه تصاویری زیبا خلق کنید. این چاپگر با فناوری چاپ لیزری تصاویر شما را چاپ می‌کند، اما انتظار کیفیت خوب را از این چاپگر نداشته باشید. دلیل این امر هم ابعاد کوچک عکس است. شما می توانید با لمس یک دکمه و با استفاده از تکنولوژی بی سیم از هر دستگاه اندرویدی یا اپل، به راحتی تصاویر را چاپ کنید.

بهترین پرینترها برای عکاسی دیجیتال
چاپ سیاه و سفید در پرینتر‌های چاپ عکس خانگی، رنگی شبیه به خاکستری دارد

پرینتر The HP Sprocket Portable Photo Printer

و اما محصول زیبای HP که یک پرینتر جیبی است. با این چاپگر در حین حرکت و در طول مسیر با گوشی خود عکس بگیرید و در لحظه چاپ کنید. کیفیت چاپ با این چاپگر از مدل Fujifilm Instax Share SP-2 بهتر است، اما ایدئال نیست. Sprocket وزن بسیار سبکی دارد و از طریق بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند. شما قادر هستید تصاویر را از هر رسانه‌ای دانلود کرده، فیلترهای دلخواه را روی آن پیاده کرده و با این چاپگر در ابعاد ۳ × ۲ اینچ چاپ کنید.

برای انتخاب چاپگر ابتدا باید نیازهای خود را سنجیده و بودجه‌ای مدنظر دارید را برآورد کنید. درنهایت بعد از تحقیق درمورد برند موردنظر، دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

عملکرد این چاپگر عکس به این شکل است که فاقد جوهر است و گرما باعث می‌شود تا ورق‌های کاغذ از پیش رنگ شده، به عکس تبدیل شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com