9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر 9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

۹ نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

افزودن به لیست مطالعه
18 اکتبر 2017 | 4.8K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

این روزها با توجه به گسترش استفاده کاربران از پرینترها در مصارف اداری و خانگی خود، حساسیت‌هایی نیز برای نگهداری صحیح آنها وجود دارد که به کمتر آسیب دیدن دستگاه کمک می‌کند. کارتریج‌ها نیز یکی از قطعات مهم پرینترها محسوب می‌شوند که بدون آن نمی‌توانید هیچگونه اسنادی را چاپ کنید. حال در این مقاله نکاتی را درباره نگهداری از پرینتر و کارتریج‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم تا کمتر نیاز به سرویس دستگاه خود داشته باشید. با ما همراه باشید:

نکات نگهداری از کارتریج‌ها

۱- بهتر است کارتریج‌ها را همیشه در حالت افقی نگهداری یا حمل کنید.

9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

۲- دمای نگهداری کارتریج‌ها بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد بهتر است. همچنین کارتریج‌ها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید.

نکات نگهداری از پرینتر و چاپ اسناد

۱- بهتر است پرینتر را در محیط پر گرد و غبار، کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهید، چراکه باعث آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود.

9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

۲- به این نکته توجه کنید که پریز برق پرینتر با یک پرینتر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور لامپی مشترک نباشد و محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر شل نباشد تا از جرقه زدن جلوگیری و به دستگاه‌ها آسیبی نرسد.

۳- هرگز در زمان پرینت گرفتن، پرینتر را خاموش نکنید. همچنین درب پرینتر را باز نکنید، چراکه این کار باعث گیر کردن کاغذ در پرینتر می‎شود.

پیشنهاد مطالعه

۴- به هیچ‌وجه ‌بر روی کاغذهای منگنه‌‏دار یا چسبنده پرینت نگیرید.

۵- بهتر است پهنای سینی کاغذ را به شکلی تنظیم کنید که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.

9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

۶- در صورتی که هنگام پرینت، کاغذ در پرینتر گیر کرد، پس از شناسایی محل کاغذ به آرامی و با دقت به شکلی آن را آزاد کنید که تکه ‌ای از کاغذ کنده نشود، چراکه باقی ماندن تکه کوچکی از کاغذ در پرینتر، به سادگی می‏تواند دستگاه را متوقف کند.

9 نکته برای مراقبت بهتر از کارتریج و پرینتر

۷- هنگام استفاده از کاغذهای سنگین، نوع کاغذ را در درایور تعریف کنید تا پرینتر وزن کاغذ را شناسایی کرده و سرعت حرکت کاغذ را تنظیم کند.

۸- در پرینترهای با قدرت کمتر (مدلهای پایین‎تر از ۳۵۰۰ HP ) حداکثر ۶۰ برگ و در پرینترهای با قدرت بالاتر حداکثر ۱۵۰ برگ را در یک مرحله پرینت کنید و به مدت چند دقیقه به آن استراحت دهید. همچنین توجه داشته باشید که اگر هنگام پرینت، صدای فن خنک کننده پرینتر شنیده شد (این موضوع بیشتر در فصل گرما اتفاق می‏افتد) بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و با یک استراحت کوتاه (حداقل ۱۰ دقیقه) پرینت را از سر بگیرید.

۹- برای تمیز کردن داخل پرینتر از دستگاه‌های دمنده هوا (BLOWER) استفاده نکنید . چراکه پودر داخل پرینتر ممکن است جلوی شیشه لیزر لایه نازکی از گرد پودر ایجاد کند و تصویر چاپ شده را غیر شفاف کند. همچنین از جارو برقی استفاده نکنید چون تونرهای ریخته شده در پرینتر توسط جارو جذب نمی‏شود و از جارو به هوا پراکنده می‏شود . بهتر است در حالی که پرینتر خاموش است (و کابل برق را نیز کشیده‌‏اید) از یک پارچه مرطوب که آب آن به طور کامل گرفته شده است برای تمیز کردن داخل پرینتر استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به تعمیر پرینتر خود داشتید، می‌توانید درخواست تعمیر خود را در سامانه آنلاین آچارباز، اعزام تعمیرکار به محل ثبت کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.8/5 - (15 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.8/5 - (15 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com