۵ راه برای انتخاب کارتریج جوهری مناسب پرینتر ۵ راه برای انتخاب کارتریج جوهری مناسب پرینتر

۵ راه برای انتخاب کارتریج جوهری مناسب پرینتر

افزودن به لیست مطالعه
1 اکتبر 2019 | 1.0K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

انتخاب کارتریج جوهری

گاهی انتخاب یک کارتریج مناسب برای پرینت گرفتن، یکی از دغدغه‌های مهم بعد از انتخاب پرینتر است. مهم است بدانیم چه کارتریجی با دستگاه ما سازگار است و به آن آسیب وارد نمی‌کند. در این بحث قصد داریم ۵ راه برای انتخاب کارتریج جوهری مناسب پرینتر را معرفی کنیم.

همیشه کارتریج‌های جوهری، هزینه‌های سنگینی برای سازمان‌ها، به خصوص شرکت‌های کوچک دربر دارند. در طول یک ماه، تعویض کارتریج‌های جوهری هزینه‌های زیادی به همراه دارد. شاید تصور کنید که اگر تعداد دفعات استفاده از پرینتر را کم کنید، می‌تواند در کم کردن هزینه‌های تامین کارتریج جوهری موثر باشد، اما این تصور غلط است. استفاده نکردن از پرینتر جوهری می‌تواند موجب خشک شدن جوهر آن شود. که در نهایت باز هم مجبور به تعویض کارتریج هستید.

۱- سازگاری با پرینتر

اولین نکته مهم در هنگام خریدن کارتریج جوهری، توجه به نوع کارتریج و سازگاری آن با پرینتر است. زیرا کارتریج‌های جوهری تکنولوژی ساخت یکسانی ندارند و هر پرینتر، کارتریج متخص خود را دارد. برخی از کارتریج‌ها به صورت پک در کنار هم قرار دارند و برخی هم به‌صورت جداگانه به‌فروش می‌رسند.

انتخاب کارتریج جوهری

۲- مقایسه کارتریج XL با کارتریج استاندارد

بزرگ‌ترین تفاوت بین کارتریج‌های XL و استاندارد، در میزان حجم جوهر است. اگر تعدا صفحاتی که مایل به پرینت آنها هستید زیاد بود، پس باید از کارتریج نوع XL استفاده کنید. این نوع کارتریج‌ها نه تنها تعداد صفحات بالایی را پرینت می‌گیرند، بلکه از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه هستند. اغلب کارتریج‌های استاندارد را برای پرینترهای خانگی پیشنهاد می‌کنند و برای چاپ عکس در عکاسی‌ها بهتر است از کارتریج‌های XL استفاده شود.

انتخاب کارتریج جوهری

۳- مقایسه کارتریج ۳ رنگ با کارتریج‌های جداگانه

هم کارتریج ۳ رنگ و هم کارتریج مجزا، براساس نوع استفاده شما از آنها نقاط قوت و ضعفی دارند.

استفاده از کارتریج ۳ رنگ برای زمان طولانی، از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست. زیرا در صورتی که یکی از رنگ‌های کارتریج ۳ رنگ شما تمام شود، در واقع دیگر این کارتریج قابل استفاده نیست و باید پک کارتریج را تعویض کنید. با این کار هزینه‌ بالایی برای تعویض کارتریج صرف کرده‌اید. در واقع با وجود تمام نشدن کارتریج، با تعویض آن مبلغ زیادی به هدر می‌رود.

پیشنهاد مطالعه

اما در رابطه با کارتریج‌های مجزا، در صورتی که یکی از رنگ‌های کارتریج تمام شود، شما فقط همان رنگ را تعویض می‌کنید که این کار از نظر هزینه به‌صرفه‌تر است.

انتخاب کارتریج جوهری

۱- کارتریج جوهری را شارژ نکنید

شاید شارژ کردن کارتریج‌های جوهری از نظر به‌صرفه‌تر باشد، اما بهتر است این کارتریج‌ها را شارژ نکنید و برای پرینتر خود از کارتریج دست اول استفاده کنید.

کارتریج‌هایی که شارژ و یا به عبارت دیگر بازیابی شده‌اند، به‌طور قطع به دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌کنند.

۲- کارتریج تضمین شده بخرید

کارتریج را از شرکت‌هایی که کارتریج‌های خود را ضمانت می‌کنند، خریداری کنید. با این کار در صورتی که برای کارتریج شما مشکلی ایجاد شود، شرکت مربوطه پاسخگو خواهد بود.

پس تمام مدارک مربوط به گارانتی و ضمانت کارتریج را نزد خود نگهداری کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

منبع:
blog.inktonerstore.com

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com