۳ نکته مهم در مورد پرینترهای جوهری که باید بدانید ۳ نکته مهم در مورد پرینترهای جوهری که باید بدانید

۳ نکته مهم در مورد پرینترهای جوهری که باید بدانید

افزودن به لیست مطالعه
7 می 2018 | 3.7K بازدید 3 دقیقه ندا ایزدی

پرینترهای جوهری

در صورتی که از پرینتر رنگی استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این ۳ نکته اساسی و مهم را مطالعه کنید چرا که در صورتی که به این ۳ ترفند اهمیت دهید، عمر پرینتر و جوهر آن را تضمین خواهید کرد. پس در ادامه با پرینت فید همراه باشید:

۱- در صورتی که عکسی چاپ کرده‌اید و در آن خطوط اضافی دیدید، به این دلیل است که در هنگام چاپ عکس تعداد زیادی از نازل های جوهرافشان به کار گرفته می‌شوند. در صورتی که همه آنها به درستی عمل نکنند، این خطوط دیده می‌شود. این مشکل زمانی بیشتر خواهد شد که به جای برگه معمولی از برگه‌های مخصوص عکس که چند لایه بوده و جوهر به صورت کنترل شده به آنها وارد می‌شود، استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

اما برای از بین بردن این خطوط برای پرینت‌های بعدی چه باید کرد؟

قبل از چاپ عکس، تستی از پرینتر بر روی کاغذ معمولی انجام دهید. به برگه تستی چاپ شده نگاه کنید، در صورتی که خطوط دارای حفره بودند، باید نازل های جوهرافشان را پاک کنید و سپس دوباره تست کنید.

۲- در آن دسته از پرینترهای جوهری که مغزی و هد چاپگر یک قسمت واحد را تشکیل می‌دهند، مشکل خشک شدن جوهر در هد چاپگر در حالتی که از دستگاه زیاد استفاده نشود، دیده می‌شود.
اگر میزان کثیفی نازل‌های پرینتر از حد خود گذشته باشد، دیگر حتی با پاک کردن نازل‌ها نیز کاری از دست شما ساخته نیست. در این مواقع بهتر است کارتریج مورد نظر را از دستگاه خارج کرده و هد چاپگر را با دستمال تمیز و خیس پاک کنید. برای خیس کردن دستمال از آب معدنی استفاده کنید، چرا که مواد درون آب لوله می‌توانند دوباره باعث گرفتگی سوزن‌ها شوند. اگر این کار هم به شما کمک نکرد، حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

۳- تمیز کردن هد پرینتر:

در صورتی که در پرینتر شما کارتریج و هد چاپگر از هم جدا است و بسیار کثیف شده است و می‌خواهید آن را تمیز کنید، به نکته زیر توجه کنید:

بعضی از هدهای پرینترها، به عنوان مثال در گروه Epson-Stylus هد به صورت ثابت در دستگاه نصب شده است و بهتر است آن را باز نکنید.
اکنون دستمال تمیز و خیسی را زیر هد کشیده و با یک دست آن را محکم نگه داشته و با دست دیگر هد را به جهات مختلف حرکت دهید. اگر وقت داشتید مکان اولیه در پرینتر که هد را از آنجا برداشتید، نیزتمیز کنید. بنا به تجربه ما، در این مکان نیز بخشی از جوهرهای خشک شده که با گرد و خاک نیز مخطوط شده است وجود دارند.

پرینترهای جوهری

هنگامی که همه چیز را تمیز کردید، سیم برق را به پریز وصل کنید. چاپگر دوباره روشن می‌شود برای اطمینان می‌توانید برگه‌ای را بصورت تست چاپ کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
2.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
2.5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com