آموزش ریست کردن پرینترهای hp | پرینت فید آموزش ریست کردن پرینترهای hp | پرینت فید

آموزش ریست پرینترهای hp

افزودن به لیست مطالعه
14 ژوئن 2020 | 2.3K بازدید 8 دقیقه زهرا میری

آموزش ریست پرینترهای hp

اگر شما هم از کاربران پرینتر اچ پی باشید، گاهی اوقات با مشکلات نرم افزاری گوناگون این دستگاه روبرو شده‌اید. این مشکلات ریشه در دلایل و اتفاقاتی چون، ویروسی شدن شبکه کامپیوتری، کند شدن پرینتر و ظاهر شدن ارور‌های مختلف دارد. تمامی این عوامل دست به دست هم داده، تا دستگاه از کار افتاده و در نهایت برای بازیابی ریست شود. در ادامه این مقاله قصد داریم، به آموزش ریست پرینترهای hp بپردازیم.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

آموزش ریست پرینترهای hp

اولین نکته‌ای که باید، قبل از آموزش ریست پرینترهای hp به شما بگوئیم این است که، با انجام ریست تمامی تنظیمات اعمال شده روی پرینتر، از تنظیمات مربوط به شبکه گرفته تا ip و حتی تنظیمات کاغذ و کارتریج نیز به حالت کارخانه و اولیه خود بازخواهد گشت. این یعنی بعد از ریست دستگاه، باید دوباره تمامی تنظیمات و حالات پرینتر را از پیش فرض و معمول به حالت انتخابی خود برگردانید. پس قبل از اینکه، آموزش ریست پرینترهای hp یاد بگیرید و آن را انجام بدهید، ابتدا تمامی این نکات را در نظر بگیرید.

آموزش ریست پرینترهای hp
با ریست کردن پرینتر اچ پی، تمامی تنظیمات اعمال شده روی دستگاه به حالت پیشفرض بر می‌گردد

این آموزش در تمامی پرینتر‌های اچ پی که، صفحه نمایش دارند یکسان است و تغییری نمی‌کند. با استفاده از صفحه نمایش پرینتر اچ پی، وارد منوی setup دستگاه شده و از روی لیست داده شده گزینه service را انتخاب کنید.

اکنون که وارد گزینه service شدید، باید از روی فهرست داده شده، restore defaults را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، پیامی همراه با اخطار به شما نشان داده خواهد شد که می‌گوید با تایید این منو، تمامی تنظیمات پرینتر به حالت پیشفرض بر خواهد گشت، اگر موافق هستید باید گزینه ok را فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، این روش برای تمامی پرینتر‌های اچ پی دارای صفحه نمایش امکان پذیر است. اما اگر شما از پرینتر‌های قدیمی استفاده می‌کنید، بنابراین بهتر است از روش hard reset که برای پرینتر‌های فاقد صفحه نمایش است استفاده کنید.

آموزش ریست پرینترهای hp
برای ریست کردن پرینتر‌های اچ پی فاقد صفجه نمایش، باید از روش hard reset استفاده کنید

برای این روش کافیست در قدم اول، پرینتر را خاموش کرده و از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه در حدود سی ثانیه یا یک دقیقه در چنین حالتی باقی بماند. سپس آن را به برق متصل و دستگاه را روشن کنید و دکمه ok یا resume را برای بیست ثانیه، تا زمانیکه چراغ‌های پرینتر شروع به چشمک زدن کنند بفشارید. اکنون باید به پرینتر این اجازه را بدهید، تا خود عمل ریست کردن را انجام دهد. سپس تا بالا آمدن کامل دستگاه منتظر مانده و از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید در این مرحله دستگاه، ممکن است چند بار روشن و خاموش شود. اگر باز هم با ریست کردن پرینتر اچ پی، مشکلی در کارکرد آن مشاهده می‌کنید، بهتر است برای سرویس و تعمیر پرینتر اقدام کرده، تا هرچه زودتر دستگاه خود را عیب یابی و مشکل آن را برطرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (1 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com