آموزش نحوه تعویض کارتریج پرینتر HP | پرینت فید آموزش نحوه تعویض کارتریج پرینتر HP | پرینت فید

نحوه تعویض کارتریج پرینتر HP

افزودن به لیست مطالعه
2 ژوئن 2020 | 6.0K بازدید 5دقیقه زهرا چگینی

نحوه تعویض کارتریج پرینتر HP

اچ پی یکی از پرمصرف‌ترین برندهای تولید کننده ماشین‌های اداری است و با توجه به تنوع بالای محصولاتش، توانسته نیازهای تمامی مشاغل را پاسخگو باشد. از پرینترهای خانگی و اداری گرفته تا پرینترهایی برای چاپ عکس، توسط HP تولید شده است. اما مهم‌ترین اصل برای دارندگان پرینتر، نحوه تعویض کارتریج آن است. برای آموزش نحوه تعویض کارتریج پرینتر HP با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه درآوردن کارتریج اچ پی؛ چگونه کارتریج را در بیاوریم؟

در اغلب پرینترها، برای اینکه بتوانید کارتریج را خارج کنید، باید دستگاه روشن باشد، اما اگر در صورت روشن بودن دستگاه، درپوش کارتریج باز نشد، باید پرینتر را خاموش کنید تا بتوانید کارتریج آن را خارج کنید.

ابتدا درپوش بخش کارتریج را باز کرده و بسته به نوع پرینتر که جوهری و لیزری است، اقدام به خارج کردن کارتریج کنید.

برای خارج کردن کارتریج تونر، به راحتی می‌توانید آن را از جایگاهش درآورید. اما برای پرینترهای جوهری، باید ابتدا ضامن‌‍های نگهدارنده کارتریج را آزاد کنید تا بتوانید کارتریج‌ها را خارج کنید.

در برخی از پرینترها هم برای آزادسازی کارتریج باید دکمه نگهدارنده را بفشارید تا کارتریج آزاد شود.

بعد از اینکه کارتریج آزاد شد، آن را به طرف بالا کشیده و خارج کنید. پرینتر شما از هر مدلی که باشد، با این روش به راحتی می‌توانید کارتریج را تعویض کنید.

آموزش تعویض کارتریج hp
در حین آزاد کردن ضامن‌های کارتریج، مراقب باشید تا نشکنند.

نحوه جا زدن کارتریج HP؛ نحوه نصب کارتریج HP

کارتریج جدید باید کاملا مطابق با دستگاه باشد. هر پرینتری کارتریج مخصوص به خود را دارد و در زمان انتخاب آن باید به مدل و سری محصول توجه کنید. حال ببینیم که چگونه کارتریج را داخل پرینتر جا بزنیم.

کارتریج جدید را از بسته‌بندی خارج کنید. به آرامی کارتریج را تکان دهید. زیرا ممکن است جوهر و یا تونر داخل مخزن ته‌نشین شده باشد و این امر موجب پرینت بی‌کیفیت خواهد شد. اما با تکان دادن کارتریج، تونر و جوهر در سراسر مخزن نگهدارنده پخش خواهد شد و درنتیجه، شما از نتیجه چاپ راضی‌تر خواهید بود.

تمامی کارتریج‌های تونر و جوهری دارای یک نوار رنگی محافظ کارتریج هستند که برای استفاده، باید این نوار را جدا کنید. پس نوار محافظ را از کارتریج جدا کنید.

در کارتریج‌های تونر باید مراقب باشید که درام آن را با دست لمس نکنید و با جسم زبر و سختی با آن برخورد نکند. هرگونه لکه و یا آسیبی به درام، موجب می‌شود که نتیجه چاپ چیزی دور از انتظار شما باشد.

در کارتریج‌های جوهری هم باید مراقب نازل باشید. وجود لکه روی نازل، مانع از انتقال درست جوهر به کاغذ شده و کیفیت چاپ کاهش می‌یابد.

سپس به‌آرامی کارتریج را داخل پرینتر گذاشته و ضامن‌های نگهدارنده را ببندید و درنهایت درپوش کارتریج را ببندید.

تعویض کارتریج پرینتر اچ پی
بعد از جا زدن کارتریج، حتما ضامن و قفل آن را ببندید.

آموزش تعویض کارتریج HP 1102

پرینتر اچ پی مدل ۱۱۰۲ از پرمصرف‌ترین پرینترهای تولید شده این برند است. به واسطه سرعت خوب چاپ، کیفیت بالا و قیمت مناسب، این پرینتر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تعویض کارتریج این پرینتر هم بسیار آسان است و با سرعت قادر هستید کارتریج قدیمی را جایگزین کارتریج جدید کنید.

کارتریج سازگار با پرینتر ۱۱۰۲ از نوع ۸۵A است و این نوع کارتریج هم به راحتی در بازار در دسترس است. همچنین قادر هستید برای خرید کارتریج ۸۵A از سایت پرینت فید اقدام کنید.

برای تعویض کارتریج پرینتر ۱۱۰۲، ابتدا درپوش پرینتر را باز کرده و به آرامی کارتریج را خارج کنید. کارتریج جدید را از بسته‌بندی خارج کرده و با دو دست از طرفین آن را گرفته و خوب تکان دهید. با این کار، تونر ته‌نشین شده جابجا خواهد شد. نوار پلاستیکی محافظ را از کارتریج جدا کنید.

درپوش کرکره‌ای کارتریج را باز نکنید. این درپوش، درام آن را پوشش می‌دهد. سپس به آرامی کارتریج را در جای خود قرار دهید و درپوش پرینتر را ببندید.

فروشگاه آنلاین کارتریج اچ پی
برای تکان دادن کارتریج، هر دوطرف آن را با دو دست بگیرید که از دستتان پرت نشود.

شارژ کارتریج لیزری HP

اگر از مصرف‌کنندگان پرینترهای لیزری باشید، می‌دانید که امکان شارژ کارتریج این نوع پرینترها وجود دارد و در صورت اتمام تونر، کارشناس کارتریج قادر است آن را برای استفاده دوباره شارژ کند.

اما متخصصان پرینتر و کارتریج معتقدند که بهتر است کارتریج‌های جوهری را شارژ نکنید. زیرا برای شارژ این نوع کارتریج‌ها، باید حفره‌ای روی بدنه آن ایجاد کنید که این موجب هواگیری کارتریج خواهد شد.

برای شارژ کارتریج لیزری یا همان تونر هم گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد. اگر زمان کافی برای جستجوی یک مرکز معتبر برای این کار را ندارید، بهتر است از خدمات شارژ کارتریج در محل که توسط سامانه آچارباز ارائه می‌شود استفاده کنید. با ثبت درخواست خود در آچارباز، کارشناس مربوطه برای شارژ کارتریج به محل شما اعزام خواهد شد و با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی آن را شارژ خواهد کرد.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
post

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
post

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com