رفع پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ Jam in Top Cover Area در پرینترهای اچ پی رفع پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ Jam in Top Cover Area در پرینترهای اچ پی

رفع پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ Jam in Top Cover Area در پرینترهای اچ پی

افزودن به لیست مطالعه
28 جولای 2019 | 1.6K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

پیغام 13.20.00 Jam in Top Cover Area

ممکن است گاهی در حین کار با برخی از پرینترهای اچ پی، در نمایشگر آنها با پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ Jam in Top Cover Area روبرو شوید که در اینجا به بررسی راهکارهایی برای رفع آنها خواهیم پرداخت.

پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ در زمانی که فیوزی به صورت اشتباه روی دستگاه نصب باشد و یا سنسورهای پرینتر مسدود شده باشند و به‌درستی عمل نکنند رخ می‌دهد. اما دلیل اصلی این پیغام مربوط به جمع شدن کاغد در پرینتر، قرار نگرفتن پوشش رول‌های پرینتر در جای درست و یا قرار دادن حجم بالای کاغذ داخل سینی می‌شود.

در صورت مشاهده این پیغام، نگران رفع آن نباشید، زیرا این مورد یکی از رایج‌ترین خطاهای پرینترهای اچ پی است. راه رفع آن نیز بسیار آسان بوده و با چند راهکار ساده قابل حل است.

در ادامه چند مرحله برای رفع پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ را به شما آموزش خواهیم داد.

۱- بررسی کنید که کاغذ در دستگاه گیر نکرده باشد.

در ابتدا تمام مسیری که یک کاغذ در پرینتر طی می‌کند را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که حتی تکه‌ای کاغذ هم داخل دستگاه جا نماند. در صورت مشاهده خرده برگه، آن را از پرینتر خارج کنید. همچنین سنسورهایی که کاغذ را داخل دستگاه هدایت می‌کنند را کنترل کنید که به‌درستی عمل کنند.

پیشنهاد مطالعه

۲- سینی کاغذ و کارتریج را از دستگاه جدا کنید. این مرحله باید باید با دقت انجام شود. این دو قطعه بسیار حساس هستند و به مراقبت بیشتر نیاز دارند.

بعد از اینکه از سالم بودن کارتریج مطمئن شدید، دوباره آن را در جای خود قرار دهید.

۳- سینی کاغذ را کنترل کنید که قسمت متحرک آن به‌راحتی حرکت کند. در غیراینصورت آن را تنظیم کنید.

پیغام 13.20.00 Jam in Top Cover Area

۴- سنسورهای حرکت‌دهنده کاغذ را به‌دقت بررسی کنید که عملکرد درستی داشته باشند. این سنسورها در صورت عملکرد غلط، برگه‌ها را به‌درستی وارد روند چاپ نمی‌کنند.

۵- سنسورهای فیوز را کنترل کنید که به‌درستی عمل می‌کنند و از انباشته نشدن برگه داخل دستگاه مطمئن شوید.

۶- در صورت نیاز، برد کنترل کننده را تعویض کنید. گاهی به‌دلیل خرابی و وجود مشکل در برد کنترل کننده، پرینتر به‌درستی کار نمی‌کند و با پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ روبرو خواهید شد.

با انجام روش‌های بالا امید است که بتوانید پیغام ۱۳٫۲۰٫۰۰ را برطرف کنید تا دیگر در حین پرینت گرفتن با آن روبرو نشوید. در غیر اینصورت از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

خرید کارتریج اچ پی
جهت خرید انواع کارتریج لیزری و جوهری اچ پی با کیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرینت فید مراجعه کنید. همچنین شما در اولین خرید خود می‌توانید از ۱۵۰۰۰ تومان اعتبار هدیه پرینت‌فید استفاده کنید.
خرید کارتریج اچ پی

منبع:

printerfixes.com

4.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com