رایج‌ترین مشکلات فکس چیست؟ | وبلاگ پرینت فید رایج‌ترین مشکلات فکس چیست؟ | وبلاگ پرینت فید

رایج‌ترین مشکلات فکس چیست؟

افزودن به لیست مطالعه
14 ژانویه 2020 | 1.6K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

مشکلات فکس

یکی از ماشین‌های اداری پرکاربرد، پرینترهای چندکاره و دستگاه‌های فکس هستند. درصورت خرابی این دستگاه‌ها، بخشی از کار سازمان دچار اختلال می‌شود. همانطور که می‌دانید، پرینترهای چندکاره، وظایف پرینت، کپی، اسکن و ارسال فکس را انجام می‌دهند. ما در اینجا قصد داریم مشکلات رایج فکس را بررسی کنیم.

تلفن دستگاه فکس، زنگ نمی‌خورد

یکی از مشکلات رایج دستگاه فکس، قطع شدن صدای زنگ است. ممکن است کاربر در هنگام دریافت فکس صدای زنگ تلفن را نشنیده و متوجه دریافت فکس هم نشود. با این وجود، اگر اضطراری برای پاسخ به فکس وجود داشته باشد، ممکن است به تاخیر بیوفتد.

پس باید به دنبال راهی باشید تا مشکل زنگ نخوردن دستگاه فکس را برطرف کنید.

زنگ نخوردن دستگاه فکس می‌تواند دلایل سخت‌ افزاری و نرم افزاری داشته باشد.

از دلایل نرم افزاری دستگاه فکس، به نوع تنظیمات آن اشاره می‌کنیم.  گاهی ممکن است شما از قبل تنظیمات دستگاه را روی حالت بی‌صدا قرار داده و این موضوع را فراموش کرده باشید.

پس باید وارد بخش تنظیمات دستگاه فکس شده و به تغییر وضعیت دستگاه از حالت بی‌صدا به حالت صدای زنگ اقدام کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، کافیست یکبار دستگاه را ری استارت کنید. با ری استارت کردن دستگاه، تنظیمات به حالت قبل بازگشته و ممکن است مشکل برطرف شود.

گاهی هم مشکل زنگ نخوردن دستگاه فکس، سخت افزاری است. مشکلاتی از قبیل سوختن بلندگوی دستگاه و یا سوختن و خرابی بورد، می‌تواند دلیل این امر باشد، که در این صورت باید به تعمیرکار ماشین‌های اداری مراجعه کنید تا مشکل برطرف شود. زیرا حل مشکلات سخت افزاری، باید توسط متخصص انجام شود.

مشکلات فکس

فکس ارسال و دریافت نمی‌شود

۱-هر زمانی که متوجه شدید دستگاه، هیچ فکسی دریافت و یا ارسال نمی‌کند، اولین کاری که می‌کنید، بررسی خط تلفن است. مطمئن شوید که تلفن یکطرفه نیست، وصل است و بوق دارد. اگر دستگاه تلفن دیگری روی این خط دارید، با استفاده از آن از وصل بودن خط مطمئن شوید، درغیر اینصورت، کابل تلفن را از پشت دستگاه جدا کرده و به یک گوشی تلفن وصل کنید.

اگر خط تلفن وصل بود، سوکت را بررسی کنید که سالم بوده و نشکسته باشد. همچنین بررسی کنید که سوکت به قسمت ورودی وصل باشد. گاهی کاربران، به اشتباه سوکت را به قسمت خروجی متصل می‌کنند و در اینصورت با اختلال در دریافت و ارسال فکس مواجه خواهند شد.

۲-سیم تلفن باید بدون رابط و به‌صورت مستقیم از پریز دیوار به دستگاه متصل شود. تلفن و یا دستگاه کارت‌خوان در مسیر کابل قرار نگیرد. فراموش نکنید که اگر روی خط تلفن اینترنت فعال است، یک اسپلیتر در مسیر کابل قرار دهید.

۳-در هنگام ارسال فکس، به شماره مقصد توجه کنید. گاهی با جابجایی یک رقم، شماره مقصد اشتباه بوده و قادر به ارسال نخواهید بود. همچنین باید مطمئن باشید که خط مقصد، دستگاه فکس دارد.

پیشنهاد مطالعه

سند اصلی داخل دستگاه گیر کرده است

گاهی ممکن است سند اصلی داخل فیدر دستگاه گیر کرده و فکس ارسال نشود. در این شرایط باید سند را بااحتیاط از دستگاه خارج کنید و دوباره آن را جا بزنید. به این نکته توجه کنید که سند پاره نباشد و یا به آن سوزن منگنه چسبیده نباشد.

فکس چاپ نمی‌شود

۱-گاهی به‌دلیل خالی بودن سینی کاغذ، یا بزرگ بودن ابعاد فایلی که دریافت می‌کنید، امکان چاپ فکس وجود ندارد. از این رو، ابتدا مطمئن شوید که داخل سینی، کاغذ وجود دارد. سپس وارد بخش تنظیمات شده و سایز کاغذ را در این قسمت با توجه به استانداردهای دستگاه تغییر دهید.

مشکلات فکس

۲-داخل دستگاه را بررسی کنید که کاغذی داخل آن گیر نکرده باشد. گاهی به‌دلیل وجود تکه‌های کاغذ، فرمان چاپ عمل نخواهد کرد.

۳- دلیل دیگر برای چاپ نشدن فکس، تمام شدن کارتریج است. کارتریج قدیمی را با یک کارتریج باکیفیت جدید تعویض کنید.

کیفیت فکس دریافتی پایین است

دلیل کیفیت پایین و یا لکه‌دار بودن فکس دریافتی، کثیف بودن شیشه اکسپوژر است. قبل از اینکه سند را روی شیشه Exposure قرار دهید، آن را تمیز کنید.

پیغام Fatal Error در دستگاه فکس

بروز پیغام Fatal Error در دستگاه فکس، تنها به دلیل وصل نبودن مودم ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل، مودم را از دستگاه جدا کرده و دوباره آن را متصل کنید.

اینها مشکلاتی بود که کاربران دستگاه فکس با آن مواجه می‌شوند. با مواردی که در این مقاله اشاره شد، برخی از مشکلات را خودتان می‌توانید برطرف کنید. اما اگر مشکلات سخت افزاری بودند، بهتر است با یک تعمیرکار ماشین‌های اداری مشورت کنید.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com