آشنایی با پرینترهای لیبل زن و کارکرد آنها آشنایی با پرینترهای لیبل زن و کارکرد آنها

آشنایی با پرینترهای لیبل زن و کارکرد آنها

افزودن به لیست مطالعه
13 ژانویه 2019 | 2.2K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

پرینترهای لیبل زن

۱۳ ژانویه روز جهانی برچسب یا استیکر است. برچسب‌ها در واقع کاربردهای بسیار زیادی دارند به طوریکه آنها را می‌توان در طرح‌ها و اشکال مختلف در رسته‌های مختلف کاری، هنری و … استفاده کرد. آنها می‌توانند در بسیاری از اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف ظاهر شوند.

اما تاریحچه نامگذاری روز استیکر و برچسب از کجا آغاز شد؟

تاجران اروپایی نخستین کسانی بودن که در دهه ۱۸۸۰ محصولاتشان را با برچسب به بازار عرضه کرده و تلاش کردند تا محصولات خود را برای طرفداران تبلیغ کنند. آن‌ها با استفاده از موادی چسبناک، اقدام به تولید برچسب کردند و استیکر ایجاد شد. تا سال ۱۹۹۰ استفاده از این برچسب‌ها رایج شد و حتی از این روش برای تولید تمبر هم به‌کار بردند. امروزه این برچسب‌ها به وسیله دستگاهی به نام لیبل پرینتر چاپ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرینترهای لیبل زن

حالا به اینجا می‌رسیم که پرینترهای لیبل زن چه هستند؟ چگونه لیبل‌ها و برچسب‌ها چاپ می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

پرینترهای لیبل زن در واقع به پرینترهایی گفته می‌شود که وظیفه چاپ لیبل و برچسب‌ها را بر عهده دارند. با استفاده از این پرینترها به راحتی می‌توانید لیبل‌های دلخواه و خاص خود را برای اجناس و مصارف دیگر خود طراحی کنید.

پیشنهاد مطالعه

پرینترهایی که قابلیت چاپ لیبل و برچسب را دارا هستند، از ویژگی‌ها و امتیازهای فوق العاده‌ای برخوردارند و همین امر باعث شده است تا این پرینترها بسیار مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد. چراکه می‌توان از این دستگاه در بیشتر مکان‌ها از جمله رستوران‌ها، دستگاه‌های خود پرداز بانک‌ها (ATM)، دستگاه‌های نوبت دهی، تاکسی سرویس‌ها وپیک‌های موتوری، داروخانه‌ها ، سینماها، فروشگاه و… استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه به جوهر یا کارتریج احتیاجی ندارد، از نظر اقتصادی به‌صرفه است.

ویژگی‌های پرینترهای لیبل زدن:

  • بالا بودن سرعت چاپ
  • کم بودن هزینه چاپ
  • بادوام و عدم نیاز به شارژ و سرویس
پرینترهای لیبل زن

گفتنیست که پرینترهای لیبل زن دو نوع هستند:

۱- پرینترهای رومیزی یا Desktop Barcode Printer

از این نوع پرینترهای لیبل زن، بیشتر در مکان‌های اداری و آزمایشگاهی استفاده می‌شود. جنس پرینترهای لیبل زن رومیزی، از پلاستیک با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده است، اما در مقابل بدنه دستگاه مقاومتی ندارد و هد دستگاه در مقابل گرد وخاک با توجه به کارایی بسیار حساس است. از این پرینترها می‌توان برای چاپ لیبل با تیراژ پایین استفاده کرد.

۲- پرینترهای صنعتی یا  Industrial Barcode Printer

از پرینترهای لیبل زن نیمه صنعتی و صنعتی برای چاپ انواع برچسب و لیبل در تیراژ بالا استفاده می‌شود. همچنین جنس آن از آلومینیوم قالب‌گیری شده است و بدنه دستگاه در برابر ضربه مقاوم بوده و هد دستگاه برای محیط های صنعتی طراحی شده، گرد و غبار بر روی هد دستگاه تاثیری نخواهد داشت.

تکنولوژی که در چاپ لیبل و برچسب در پرینترهای لیبل زن استفاده می‌شود، از نوع حرارتی است و در رسته پرینترهای حرارتی قرار می‌گیرند.

همچنین کاغذ مورد استفاده در این پرینترها، به صورت رول بوده و جنس آن از کاغذ و پلاستیکی (PVC) است. جهت چاپ در این نوع پرینترها نیز از تکنولوژی مانند کاغذ کاربرن استفاده می‌شود که ریبون نام دارند.

ریبون‌ها نیز مانند لیبل‌ها به صورت رول بوده و سطح آن با نوعی موم و یا رزین خاص پوشیده شده است و هنگام حرارت دیدن در هر نقطه مانند کاغذ کاربن باعث چاپ روی لیبل می‌شود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ماه ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.7/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.7/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com