۳ راهکار برای رفع مشکل خطوط سفید در پرینترهای جوهری ۳ راهکار برای رفع مشکل خطوط سفید در پرینترهای جوهری

۳ راهکار برای رفع مشکل خطوط سفید در پرینترهای جوهری

افزودن به لیست مطالعه
29 آوریل 2019 | 4.6K بازدید 3 دقیقه زهرا چگینی

پرینترهای جوهری به طور معمول موجب بروز مشکلاتی در حین چاپ می‌شوند. اما وجود خطوط سفید در نتیجه چاپ، مشکلی است که از سوی بسیاری از کاربران پرینترهای جوهری اعلام شده است.

در این بحث ۳ راهکار برای رفع مشکل خطوط سفید در پرینترهای جوهری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وجود خطوط سفید رنگ در برگه‌های پرینت شده، مشکلاتی را برای مدارس، ادارات و یا در زمان ارائه کنفرانس ایجاد می‌کند. وجود این خطوط به معنای ناخوانا بود مطالب است. این خطوط سفید رنگ به دلایل بسیار زیادی رخ خواهند داد. در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم.

۱- استفاده از پاک کننده خودکار هد پرینتر

خطوط سفید رنگ روی برگه‌های چاپ شده می‌تواند به دلیل مسدود شدن منافذ میکروسکوپی سر چاپگر باشد. راه موثر برای برطرف کردن این مشکل استفاده از نرم افزار Utility است که یکی از قابلیت‌های پرینتر است.

در برنامه Utility پرینترها، گزینه‌های متعددی از قبیل پاک کننده هد، تنظیم کننده هد، پاک کننده عمیق هد، تست نازل و … وجود دارد.

درصورتی که اقدام به تمیز کردن هد پرینتر کنید، به صورت خودکار تمامی قطعات هد پرینتر تمیز شده و اجازه می‌دهد تا جوهر روی صفحات کاغذ پخش شوند.

به محض اینکه کار تمیز کردن هد تمام شد، با تست کردن پرینتر، کنترل کنید که آیا مشکل خطوط سفید رنگ روی کاغذ برطرف شده یا خیر؟

در صورتی که این موضوع ادامه داشته باشد، از کارشناس متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

۲- تمیز کردن دستی هد پرینتر

گاهی برای برطرف کردن مشکل وجود خطوط سفید رنگ بعد از پرینت، باید به روش دستی عمل کرده و هد پرینتر را تمیز کنید.

برای این کار سینی جلویی پرینتر را باز کنید و منتظر بمانید تا هد به صورت خودکار به سمت جلو تنظیم شود. کارتریج را به آرامی از دستگاه جدا کرده و تمام قسمت‌های آن را به دقت بررسی کنید. در صورتی که هر گونه آسیب و مشکل فیزیکی روی کارتریج مشاهده کردید، آن را با کارتریج جدید جابه‌جا کنید.

پیشنهاد مطالعه

گاهی هم به دلیل خشک شدن کارتریج، خطوط سفید رنگ روی برگه‌ها چاپ می‌شود. برای رفع این مشکل از یک پارچه پنبه‌ای استفاده کنید و نازل را پاک کنید. همچنین در صورت وجود جوهر خشک شده روی کارتریج نیز اقدام به تمیز کردن آن کنید. این کار موجب تسهیل در جریان جوهر می‌شود.

مشکل خشک و یا مسدود شدن کارتریج، گاهی با تکان دادن آن برطرف خواهد شد. بعد از اتمام کار با پرینتر صفحه‌ای را چاپ کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

۳- تنظیم کردن پرینتر

تنظیم نادرست چاپگر روی کامپیوتر، یکی دیگر از دلایل ایجاد خطوط سفید در چاپ است. در برخی موارد تنظیمات پیش فرض پرینتر، به خودی خود می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. باید در پی تنظیمات کیفیت چاپ باشید و در صورتی که این تنظیمات به صورت پیش فرض هستند، آن را استانداردسازی کنید تا هم کیفیت چاپ افزایش یابد و هم مصرف جوهر به حداقل برسد.

اگر هیچ کدام از این مراحل مشکل دستگاه شما را برطرف نکرد، باید مورد ایجاد شده را با کارشناس متخصص در این زمینه مطرح کنید.

سامانه آچارباز با دارا بودن کارشناسانی ماهر، آماده ارائه خدمت و تعمیر لوازم شما هستند. فقط کافی است درخواست خود را از طریق سامانه آچارباز در سایت و یا اپلیکیشن ثبت کنید تا پشتیبانان ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت تعمیرکار به محل شما اعزام شود.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.7/5 - (3 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.7/5 - (3 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com