روز جهانی عکاسی مبارک روز جهانی عکاسی مبارک

روز جهانی عکاسی مبارک

افزودن به لیست مطالعه
18 آگوست 2018 | 1.1K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

روزجهانی عکاسی مبارک

«یک چیز هست که عکاس باید آن را در عکس های خود بگنجاند، انسانیت آن لحظه» – رابرت فرانک

لمس یک دکمه و ثبت یک لحظه برای همیشه … این جمله شاید وصف کوچکی باشد برای تمامی کسانی که با هنر شگرفشان لحظه‌های ماندگاری را در طول تاریخ برای همه ما ثبت کرده‌اند.

19 آگوست، مصادف با 28 مرداد، روز جهانی عکاسی است. روزی که شاید برای بسیاری از عکاسان و هنرمندان ارزشمند باشد و فرصتی جهت نمایش هرچه بیشتر هنرشان پیدا کنند.

به همین مناسبت، قصد داریم کار جذابی را در پرینت فید شروع کنیم. هر هفته عکس‌‎های زیبایی که بسیاری از هنرمندان خوش نام این عرصه ثبت کرده‌اند را در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی پرینت فید قرار می‌دهیم.

اما نکته جالب تر اینجاست که علاوه بر این عکس‌ها، هر هفته 10 عکس برتری که شما کاربران برای ما ارسال می‌کنید و خود شما آن را ثبت کرده‌اید را با نام خودتان در وبلاگ و اینستاگرام پرینت فید منتشر می‌کنیم تا هنر زیبای شما نیز دیده شود. شما می‌توانید از دو روش زیر عکس‌هایتان را با کیفیت مناسب برای ما ارسال کنید:

1- ارسال از طریق دایرکت اینستاگرام به آدرس زیر:

https://www.instagram.com/printfeed

2- ارسال از طریق ایمیل

info@printfeed.org

اما تاریخچه روز عکاسی از کجا شروع شد؟

قدیمی‌ترین عکس ثبت شده در طول تاریخ عکاسی تصویری در سال 1826 توسط نیسفور نیپس ثبت شد اما پس از او دو فرانسوری با نام های  ژوزف نیسه‌فورنیپس (Joseph Nicephore Niepce) و لوئی داگر (Louis Daguerre) با اختراع داگرئوتایپ تحول عظیمی در صنعت عکاسی به وجود آوردند.

داگرئوتایپ نخستین روش موفق در ثبت عکس‌های دائمی و استفاده تجاری از عکاسی است كه که طي آن تصویری مثبت، مستقیم و پایدار بر صفحه نقره‌اندود ثبت مي‌شود.

نامگذاری روز جهانی عکاسی در 19 آگوست، توسط انجمن‌های عکاسی در آمریکا اعلام شد ولی شورای عکاسی بین‌المللی هند در سال 1991 اولین نهادی بود که این روز را رسما به عنوان روز جهانی عکاسی جشن گرفت و از آن هنگام تا امروز هر سال کشورهای بیشتری این تاریخ را بعنوان «روز جهانی عکاسی» در تقویم‌های خود ‌گنجانده‌اند. بطوری که هر سال این رویداد نسبت به سال گذشته در گستره‌ی بزرگتری برگزار شده است.

 

5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com