میدونستید رنگ کارتریج فیلی هم داریم؟ میدونستید رنگ کارتریج فیلی هم داریم؟

میدونستید رنگ کارتریج فیلی هم داریم؟

افزودن به لیست مطالعه
12 آگوست 2018 | 1.3K بازدید 2 دقیقه ندا ایزدی

روز جهانی فیل

امروز ۲۱ مرداد روز جهانی فیله. به همین مناسبت قصد داریم راجع به کارتریج خاکستری که یه کمی هم شباهت به رنگ فیل داره با شما صحبت کنیم. جالبه که خیلی از افراد اطلاع ندارن که همچنین رنگی هم در بین کارتریج‌ها وجود داره!

رنگ‌های اصلی در کارتریج‌های جوهرافشان، به چهار رنگ مشکی، قرمز، زرد و آبی تقسیم میشه. در این بین رنگ دیگری به نام Grey یا خاکستری وجود داره که در پلاترها و پرینترهای حرفه‌ای که وظیفه چاپ کردن عکس‌های با کیفیت بالا را بر عهده دارند، استفاده میشه. کارتریج‌های خاکستری یا به قول خودمون فیلی رو می‌تونید در پرینت فید مشاهده و خریداری کنید:

 اما روز فیل از کجا و چطور شروع شد؟

فیل‎ها بسیار باهوشند، قدرت احساس دارند و به صورت خانوادگی زندگی می‌کنند، اما با این حال نسل آنها رو به انقراض است و از نظر زیست محیطی بسیار در معرض آسیب هستند.

افزایش شکار، افزایش فعالیت‌های کشاورزی و جنگل زدایی و کوچک شدن زیستگاه این حیوانات، همچنین قرار دادن آنها در باغ‌وحش و سیرک‌ها،  از جمله عواملی است که سلامت فیل‌ها را بسیار تهدید می‌کند. به طوری که اتحادیۀ بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) اعلام کرده است فیل‌ آفریقایی در معرض خطر و فیل‌ آسیایی در معرض انقراض است.

به همین دلایل، شخصی به نام پاتریشا سیمز براشی حمایت از فیل‌ها گامی بزرگ برداشت.

موضوع روز فیل در سال ۲۰۱۱ از سوی پاتریشا سیمز، فیلمساز کانادایی و سازمان بازپروی فیل تایلند به جهت حفاظت از فیل‌ها در برابر تهدیداتی که موجودیتشان را به خطر می‌اندازد، مطرح و نامگذاری شد. پس از آن از سال ۲۰۱۲ برای اولین بار در روز دوازدهم آگوست، مصادف با ۲۱ مرداد ماه این روز جشن گرفته شد. از سال ۲۰۱۲ تا به امروز پاتریشا سیمز به صورت پیگیرانه مسئولیت این روز و اهدافش را به عهده گرفته، به طوری که امروزه ۶۵ سازمان مربوط به حمایت از حیات وحش از این روز حمایت و برنامه‌های آن را پیگیری می‌کنند.

این امر بسیار مورد استقبال قرار گرفت و باعث شد تا توجه مخاطبین نسبت به زیست این جانور بیشتر و بیشتر شده و تحقیقات و اطلاعات عمومی افراد افزایش پیدا کند.

گفتنیست که، ویلیام شاتنر بازیگر محبوب سینما، بسیار از این پروژه استقبال کرد به طوری که متن فیلم بازگشت به جنگل  و زمانی که فیل‌ها جوان بودند را خواند. گفتنیست که فیلم مستند بازگشت به جنگل، در افتتاحیه روز فیل منتشر شد و مضمون آن بازگشت فیل‌های آسیایی بعد از اسارت به جنگل بود.

جالب است بدانید که:

  • امروزه ۳ گونه از فیل‌ها وجود دارند که عبارتند از: فیل بوش آفریقایی، فیل آسیایی و فیل جنگلی آفریقایی
  • عاج‌های فیل نر بالغ، حدود ۱۸ سانتی‌متر در سال رشد می‌کند.
  • فیل‌ها گیاه خوار هستند و تا ۱۶ ساعت در روز برای غذا خوردن صرف می‌کنند.

اما چطور می‌توانیم روز فیل را جشن بگیریم و از آنها حمایت کنیم؟

بهترین راه برای جشن گرفتن این روز این است که فرصتی برای آموزش خود و دیگران در مورد زیست این پستانداران باشکوه داشته باشیم و دانش خود را با دیگران در این زمینه به اشتراک بگذاریم. نظر شما چیست؟

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج
4.7/5 - (6 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.7/5 - (6 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com