تمامی مشکلات پرینترهای سه بعدی | پرینت فید تمامی مشکلات پرینترهای سه بعدی | پرینت فید

مشکلات پرینترهای سه بعدی

افزودن به لیست مطالعه
13 جولای 2020 | 779 بازدید 10 دقیقه زهرا میری

مشکلات پرینترهای سه بعدی

پرینتر‌های سه بعدی، فناوری حیرت انگیزی که خلاقیت کاربران را به چالش می‌کشد. این فناوری به شما اجازه می‌دهد که، هر چیزی را که دوست دارید و در ذهن دارید به وجود بیاورید. اما پرینتر سه بعدی نیز با وجود تمامی امکانات و تکنولوژی، گاهی اوقات دچار عیب‌هایی می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با، مشکلات پرینترهای سه بعدی آشنا کنیم.

پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی چیست؟ قبل از پاسخ به این پرسش بگذارید ابتدا، در مورد پرینت سه بعدی به شما بگوئیم. پرینت سه بعدی به معنای ساخت و تولید قطعاتی سه بعدی از تصاویری دیجیتالی و دو بعدی است که درون رایانه شما وجود دارد. به عبارت دیگر، شما با پرینتر‌های سه بعدی، تصویری که در رایانه خود دارید را به وسایل واقعی تبدیل خواهید کرد. ماده مصرفی مورد استفاده در پرینتر سه بعدی، ماده‌ای پودری شکل و کامپوزیتی است و دستگاه برای ساخت قطعات لایه‌های نازک را به صورت افقی روی هم قرار می‌دهد. معرفی انواع پرینتر‌های سه بعدی، در این مقاله نمی‌گنجد اما می‌توان گفت که از پرینتر‌های سه بعدی برای ساخت انواع مجسمه‌ها ساخته می‌شود و این دستگاه‌ها فرایند تولید وسایل را بسیار سریع‌تر کرده‌اند.

پرینترهای سه بعدی
پرینتر سه بعدی، از روی تصویر دیجیتالی که درون سیستم وجود دارد آن را به یک وسیله سه بعدی تبدیل خواهد کرد
خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

پرینتر سه بعدی چه کاربردی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، پرینتر‌های سه بعدی به شما امکان می‌دهد تصاویر دیجیتالی درون سیستم خود را به صورت سه بعدی پرینت بگیرید. این فناوری می‌تواند برای صنایعی مانند معماری، روباتیک، مجسمه سازی و یا حتی پزشکی بسیار مفید و کاربردی باشد. زیرا در تمامی صنایع گفته شده، ساخت ماکت و مجسمه و قطعات پیچیده در اولویت قرار دارد.

مشکلات پرینترهای سه بعدی

هیچ وسیله‌ای بی عیب نیست، پرینتر‌های سه بعدی نیز از این قائده مستثنی نیستند. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی، برخی از مشکلات پرینترهای سه بعدی بپردازیم.

پرینتر سه بعدی پرینت نمی‌گیرد: همه چیز را مهیا و کنترل کرده‌اید، مدل انتخابی نیز به درستی در نرم افزار پرینتر قرار گرفته است. با این حال هنگامی که دستور پرینت را به دستگاه می‌فرستید، متوجه می‌شوید که پرینتر سه بعدی تحت هیچ شرایطی پرینت نمی‌گیرد.

اما چه چیزی باعث بروز چنین مشکلی در پرینتر سه بعدی شما شده است؟ در بسیاری از مدل‌های پرینتر سه بعدی عیب یابی و تشخیص این مشکل بسیار آسان است. اما در مورد پرینتر‌هایی مانند XYZ DaVinci، Ultimaker و Cel Robox ریشه یابی مشکل کمی سخت می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت، مشکل پرینت نگرفتن پرینتر سه بعدی، به دلیل رو به اتمام بودن فیلامنت است. در طراحی پرینتر‌های سه بعدی، فیلامنت یا درون دستگاه قرار دارد و یا در پشت پرینتر قرار گرفته است. در بعضی از مدل‌های پرینتر سه بعدی، دستگاه به شما اعلام خواهد کرد که، فیلامنت رو به اتمام است. در چنین شرایطی شما باید، فیلامنت قدیمی را بیرون آورده و فیلامنت جدید را جایگزین آن کنید. این پروسه بسیار شبیه شارژ کارتریج در پرینتر لیزری است.

پرینتر سه بعدی چه کاربردی دارد
پرینتر‌های سه بعدی در صنایعی مانند پزشکی، مجسمه سازی و یا معماری بسیار کاربرد دارند
پیشنهاد مطالعه

نزدیک شدن نازل به صفحه ساخت

فیلامنت را درون دستگاه قرار داده‌اید، دستگاه روشن و همه چیز برای چاپ آماده است اما در کمال ناباوری، هیچ فیلامنتی روی صفحه ساخت قرار نمی‌گیرد. چه چیزی باعث بروز چنین مشکلی شده است؟ پاسخ بسیار راحت است، نازل دستگاه شما بیش از حد استاندارد به، صفحه ساخت نزدیک شده است.

اگر شما صفحه ساخت را طوری به نازل نزدیک کرده باشید، که هیچ فاصله‌ای بین آن دو نباشد هیچ فیلامنتی روی صفحه قرار نخواهد گرفت. در بهترین حالت پرینت شما، اولین لایه‌های خود را از دست خواهد داد و در بدترین حالت فیلامنت داغ شده باعث گرفتگی نازل خواهد شد.

برای حل این مشکل کافیست کمی ارتفاع نازل را بالا ببرید. اغلب پرینتر‌های سه بعدی به شما این امکان را خواهند داد، اما به یاد داشته باشید با افزایش ارتفاع نازل فاصله استاندارد صفحه ساخت را از بین نبرید. زیرا اینکار باعث خواهد شد، مواد به صفحه نچسبند.

مشکلات پرینترهای سه بعدی
با نزیدک شدن نازل به صفحه ساخت، پرینت سه بعدی با مشکل مواجه شده و لایه اول اشتباه قرار داده می‌شود

گرفتگی نازل پرینتر

دستور را به پرینتر فرستاده‌اید و منتظر چاپ هستید، اما متوجه می‌شوید چیزی از نازل خارج نمی‌شود. فیلامنت را از دستگاه در آورده و دوباره درون پرینتر می‌گذارید، اما باز هم چیزی از نازل خارج نمی‌شود. گاهی اوقات با شکستن انتهای فیلامنت، این قسمت درون نازل باقی می‌ماند. در نتیجه این تکه باقی مانده، باعث گرفتگی نازل پرینتر می‌شود. اغلب اوقات این رخداد، مشکلی را برای دستگاه شما ایجاد نمی‌کند. اما ممکن است وقتی که به مدل‌های پرینت شده نگاه کنید، گاهی اوقات سوراخ‌ها و شکاف‌های بسیار ریزی را درون مدل ببینید.

شما می‌توانید برای باز کردن گرفتگی نازل پرینتر، به control panel رفته و گزینه heat up nozzle را بزنید، تا نقطه ذوب فیلامنت گیر کرده را بالا ببرید.

خروج بیش از حد نازل

پرینتر سه بعدی کار خود را انجام داده است، وسیله پرینت شده را برداشته و نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که در قسمتی از آن، نازل بیش از حد مورد نیاز فیلامنت قرار داده است. در نتیجه در قسمتی از وسیله، با انبوهی از فیلامنت اضافی روبرو می‌شوید.

پرینتر سه بعدی چیست
اگر فیلامنت بیش از اندازه از نازل خارج شود، روی وسیله پرینت شده با ضایعات فیلامنت روبرو خواهید شد

مدل و رشته‌های پلاستیک

بعد از پرینت متوجه شده‌اید رشته‌های پلاستیکی از مدل انتخابی، بیرون زده و قابل دیدن هستند. مدل بی نقص پرینت شده، هیچ شکافی روی آن وجود ندارد، پروسه چاپ بسیار عالی طی شده، اما این رشته‌ رشته‌ها به خاطر چه هستند؟

رشته‌های پلاستیکی که روی مدل مشاهده می‌کنید، به دلیل عبور هد پرینتر روی قسمت‌های خالی ایجاد شده است. در چنین شرایطی مقداری فیلامنت ذوب شده در هنگام عبور هد از نازل خارج شده و این رشته‌ها را به وجود می آورد.

ایراد پرینترهای سه بعدی

 فناوری به کار رفته درون پرینتر سه بعدی، گاهی اوقات کار کردن با آن را دچار مشکل می‌کند. قطعات الکترونیکی پیچیده و البته قیمت بسیار بالای آن‌ها باعث می‌شود، عیب یابی این دستگاه برای کاربران بسیار سخت و مشکل باشد. بهتر است برای عیب یابی این دستگاه نیز، مانند تعمیر پرینتر لیزری و جوهری به دنبال یک تعمیرکار ماهر و متخصص باشید.

post

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
post

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com