راهکارهایی برای رفع خطای Device Setup Failed در پرینترهای اچ پی راهکارهایی برای رفع خطای Device Setup Failed در پرینترهای اچ پی

راهکارهایی برای رفع خطای Device Setup Failed در پرینترهای اچ پی

افزودن به لیست مطالعه
9 ژوئن 2019 | 2.2K بازدید 4 دقیقه زهرا چگینی

رفع خطای Device Setup Failed

یکی از مشکلات بزرگی که اکثر کسانی که با پرینترهای اچ پی سروکار دارند، با آن روبرو می‌شوند، نمایش پیغام خطای Device Setup Failed بعد از نصب پرینتر است. در این موارد بعد از اینکه پرینتر را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید، با مشکلات زیر مواجه می‌شوید.

  • نمایش پیغام Device setup failed to complete
  • دستگاه به درستی راه‌اندازی نشده است.
  • یک ضربدر قرمز رنگ روی صفحه نمایش، نمایان می‌شود.

رفع خطاهایی که در پرینتر ایجاد می‌شود، راهکارهای متعددی دارد. حل این مشکلات شاید برای کاربران عادی آسان نباشد، اما یک متخصص پرینتر به‌راحتی قادر به حل آن‌ها خواهد بود.

مراحلی که در ادامه بیان می‌شود، برای رفع خطاهای پرینتر کاربرد دارند.

۱- کابل USB را یکبار از دستگاه جدا کرده و دوباره آن را متصل کنید. بعد از اتصال مجدد کابل به دستگاه، مطمئن شوید که اتصال به درستی انجام شده است. سپس دوباره اقدام به نصب پرینتر کنید.

۲- پورت USB را بررسی کنید. گاهی به‌دلیل خرابی پورت، اتصال به درستی صورت نگرفته و با پیغام خطا روبرو خواهید شد.

۳- از کابل USB دیگری برای اتصال پرینتر به کامپیوتر استفاده کنید. به طور معمول پرینترهای HP از کابل‌های با طول کمتر از ۳ متر پشتیبانی می‌کند. بعد از تعویض کابل، دوباره اقدام به نصب پرینتر کنید.

۴- هر دستگاه اضافی دیگری از قبیل پرینتر و یا اسکنر را از کامپیوتر جدا کنید. خاطرنشان می‌کنیم که موس و کیبورد شامل این مورد نمی‌شود و اتصالشان به دستگاه مانعی ندارد. حال دوباره پرینتر را نصب کنید. اگر کار به درستی انجام شد، پس روش صحیح بوده است.

۵- پرینتر را ریست کنید. برای این کار ابتدا پرینتر را روشن کرده و صبر کنید تا آماده به کار شود. حال کابل برق را از پریز جدا کنید. بعد از یک دقیقه دوباره کابل برق را به پریز وصل و پرینتر را روشن کنید. صبر کنید تا پرینتر آماده به کار شود. اگر نصب پرینتر به صورت اتوماتیک انجام شد، پس کار درست پیش رفته است.

۶- Windows Device Manager را بروزرسانی کنید. گاهی به‌روز نبودن درایور Windows Device Manager موجب بروز پیغام خطا می‌شود. پس پیشنهاد می‌شود که درایور را بروزرسانی کنید.

۷- درایور و نرم افزار پرینتر را حذف کنید. برای این کار ابتدا کابل USB را جدا کنید و سپس بخش Control Panel را در ویندوز اجرا کنید. وارد قسمت Programs and Features شده و از لیستی که مشاهده می‌کنید، نرم افزار پرینتر را یافته و آن را Uninstall کنید.

رفع خطای Device Setup Failed

۸- تمام فایل‌ها و پوشه‌های غیرضروری را حذف کنید و مطمئن شوید که هیچ فایل خرابی داخل کامپیوتر وجود ندارد. برای این کار از طریق برنامه‌های پاکسازی که در ویندوز در دسترس است استفاده کنید و Free up disk space by deleting unnecessary files را انتخاب کنید. حال صبر کنید تا تمام فایل‌های غیرضروری اسکن و حذف شوند.

پیشنهاد مطالعه

۹- قبل از اینکه اقدام به برطرف کردن خطای Device Setup Failed کنید، بهتر است تمام برنامه‌هایی که در پس زمینه کامپیوتر در حال اجرا هستند را متوقف کنید. برای مثال برنامه‌های TSR که بلافاصله بعد از بالا آمدن ویندوز اجرا می‌شوند. این قبیل برنامه‌ها برای فعال‌سازی آنتی‌ ویروس کاربرد دارند، اما گاهی ممکن است نصب پرینتر را دچار مشکل کنند.

برای این کار از پنجره MSCONFIG عمل کنید. پس عبارت MSCONFIG را در Run وارد کرده و Enter را بزنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود از تب General تیک Selective Startup را بزنید و سپس تیک Load startup items را بردارید.

رفع خطای Device Setup Failed

در تب Services، عبارت Hide all Microsoft services را تیک‌دار کنید و سپس گزینه Disable All انتخاب کنید و در نهایت با Apply، تغییرات را ذخیره و کامپیوتر را ری استارت کنید.

رفع خطای Device Setup Failed

۱۰- درایورهای ویندوز را حذف کرده و دوباره نصب کنید. آخرین نسخه از درایور پرینتر را دانلود کرده و نصب کنید. با این کار دیگر با پیغام خطای Device Setup Failed روبرو نخواهید شد.

اگر با مراحلی که در این بحث ذکر شده، قادر به رفع پیغام خطای پرینتر نبودید، از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه خدمت به شما هستند.

خرید کارتریج اچ پی
جهت خرید انواع کارتریج لیزری و جوهری اچ پی با کیفیت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی پرینت فید مراجعه کنید. همچنین شما در اولین خرید خود می‌توانید از ۱۵۰۰۰ تومان اعتبار هدیه پرینت‌فید استفاده کنید.
خرید کارتریج اچ پی

منبع:
howtofixprinterissues.com

5/5 - (2 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
5/5 - (2 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com