چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟ چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

افزودن به لیست مطالعه
4 جولای 2020 | 5.0K بازدید 5دقیقه زهرا چگینی

چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند؟

هر کدام از مشکلاتی که برای پرینتر ایجاد می‌شوند، دلایل متعددی دارند. از سیاه چاپ کردن و پس دادن جوهر گرفته تا جمع کردن کاغذ، خرابی هد پرینتر، شناسایی نشدن کاغذ در پرینتر و …، همگی مشکلاتی هستند که می‌توانند ایجاد شوند و روند انجام کار شما را مختل کنند. در اینجا به بررسی اینکه چرا چاپگر سفید چاپ می‌کند، خواهیم پرداخت.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

دلیل سفید بودن پرینت چیست؟ حل مشکل سفید پرینت گرفتن

دلایل زیادی وجود دارند که موجب می‌شوند هربار پس از پرینت برگه‌ای سفید بیرون آید. در صورت بروز این مشکل، خروجی چاپگر شما یک برگه سفید بدون متن و تصویر است. مشکلاتی که در ادامه خواهیم گفت، دلایل سفید چاپ کردن پرینتر هستند.

خشک شدن و تمام شدن جوهر کارتریج

یکی از دلایل اصلی و اولیه سفید شدن چاپ، به عدم وجود جوهر در کارتریج برمی‌گردد. در صورتی که همه و یا یکی از جوهرهای کارتریج خشک شوند، جای آن رنگ در چاپ خالی خواهد ماند. همیشه در دفعات منظم، نسبت به بررسی وضعیت کارتریج پرینتر خود اقدام کنید.

البته ناگفته نماند که کسانی که پرینترهای جوهری دارند، باید حداقل یک روز درمیان صفحه‌ای را با آن چاپ کنند. با این کار مانع از خشک شدن کارتریج خواهند شد.

همچنین، از قرار دادن پرینترهای لیزری در جای مرطوب خودداری کنید. زیرا وجود رطوبت موجب خشک و سفت شدن پودر تونر می‌شود.

خرابی لیزر پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری با تکنولوژی چاپ لیزری کار می‌کنند. از این رو، در صورت خرابی قطعه لیزر و برد آن، نتیجه چاپ، صفحه‌ای سفید رنگ است. تعمیر قطعه لیزر و برد لیزر، باید توسط کارشناس پرینتر و تعمیرکار انجام شود. البته رفع مشکل لیزر پرینتر، همیشه با تعمیر آن امکان‌پذیر نیست و گاهی ملزم به تعویض این قطعه خواهید بود.

کثیف شدن و گرفتگی هد پرینتر

گاهی به دلیل چسبیدن ذرات جوهر به هد پرینتر، نتیجه چاپ یک برگه سفید است و متن و عکسی روی آن وجود ندارد. این مورد از مشکلات جدی و غیرقابل حل پرینتر نیست. کاربر پرینتر به تنهایی و به راحتی قادر است نسبت به تمیز کردن هد پرینتر اقدام کند.

خرابی کارتریج و خرابی درام کارتریج

اصلی‌ترین بخش هر پرینتر، کارتریج آن است. در صورتی که کارتریج پرینترتان خراب و یا دچار مشکل شود، صفحات چاپ شده، کثیف و سیاه و یا هیچ متنی روی صفحه چاپ نمی‌شود.

درام کارتریج، نقش مهم و کلیدی در چاپ صفحات دارد که با استفاده از بار الکتریکی، تونر را به کاغذ منتقل می‌کند. در صورتی خرابی این قطعه با مشکل سفید چاپ کردن پرینتر مواجه خواهید شد. بهتر است در هر باری که کارتریج را شارژ می‌کنید، درام آن هم تعویض شود.

فروشگاه آنلاین کارتریج
تحت هیچ شرایطی درام کارتریج را با دست لمس نکنید، زیرا موجب آسیب به آن خواهید شد.

به‌روز نبودن درایور پرینتر

گاهی با آمدن آپدیت‌های جدید برای درایور پرینتر، عملکرد دستگاه و تنظیمات آن هم تغییر می‌کند. اگر شما بی‌خبر از این بروزرسانی‌ها باشید، ممکن است با دسگاهتان با مکشل روبرو شوید. پس پیشنهاد می‌شود که گاهی نسبت به بروزرسانی درایور پرینتر خود اقدام کنید.

رفع مشکل سفید پرینت گرفتن HP؛ مشکل پرینت گرفتن صفحه سفید بعد از چاپ هر برگه

حتما گاهی با این مورد روبرو شده‌اید که بعد از هر دستور، یک صفحه سفید لابلای صفحات پرینت شده قرار می‌گیرد. این مورد به تنظیمات پرینتر برمی‌گردد. در تنظیمات پرینترهای اچ پی، این امکان وجود دارد که در صورت ارسال دستورهای پشت سر هم برای چاپ، بعد از هر دستور، یک صفحه سفید چاپ شود تا تفکیک صفحات آسان باشد.

این مورد در صورت پرینت گرفتن‌های بیش از یک بار از صفحات کاربرد دارد. اما اگر بخواهید آن را متوقف کنید، باید از مسیر Control Panel، گزینه Devices and Ptinters را انتخاب و روی پرینتری که مدنظرتان است، کلیک راست کنید.

گزینه Printer Properties را انتخاب و در تب Advanced، گزینه Separator Page را انتخاب و در آخر فایل موردنظر را مسیردهی کنید.

تعمیرات تخصصی پرینتر
بهتر است این گزینه فعال باشد تا صفحات چاپ شده باهم ترکیب نشوند.

چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت

حتما تجربه استفاده از پرینتر و چاپ شدن یک برگه سفید در هر دستور پرینت را داشته‌اید. این مشکل هم به راحتی قابل حل است. باید از مسیر Control Panel، گزینه Devices and Printers را انتخاب و روی پرینتری که مدنظرتان است، کلیک راست کنید.

گزینه Printer Properties را انتخاب و در تب Layout، گزینه Skip Blank Pages را انتخاب کنید تا دیگر خبری از چاپ شدن صفحات خالی نباشد.

پیشنهاد مطالعه

مشکل سفید پرینت گرفتن canon

مشکل سفید پرینت گرفتن چاپگرهای کانن هم مانند سایر دستگاهاست که در بالا به آنها اشاره کردیم و شامل:

  • خرابی کارتریج پرینتر
  • خرابی لیزر پرینتر
  • به‌روز نبودن درایور پرینتر
  • اتمام کارتریج
  • و …

هستند. در صورتی که پرینتر کانن دارید که مشکل سفید چاپ کردن صفحات را دارد، با تعویض کارتریج و خریدن کارتریج باکیفیت و به‌روز کردن درایور می‌توانید مشکل آن را برطرف کنید. اما اگر با خرابی لیزر پرینتر روبرو هستید، باید دستگاه شما توسط تعمیرکار پرینتر بررسی شود.

تعمیرات تخصصی پرینتر
استفاده از کارتریج باکیفیت، تاثیر بسیار مثبتی در نتیجه پرینت دارد.

مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون؛ مشکل سفید پرینت گرفتن سامسونگ

مشکلاتی از قبیل:

  • تمام شدن کارتریج
  • عدم قرارگیری کارتریج در جای درست
  • خشک شدن جوهر کارتریج
  • خشک شدن و انسداد هد پرینتر
  • خرابی لیزر پرینتر
  • خرابی سنسورهای پرینتر
  • و …

دلایلی هستند که برای پرینترهای اپسون و سامسونگ هم ممکن است رخ دهد. شما به راحتی با تمیز کردن هد پرینتر، تعویض کارتریج معیوب و جایگذاری کارتریج در جای صحیح، می‌توانید مشکل پرینتر خود را رفع کنید. اما برای تعمیر سنسورهای پرینتر و لیزر آن، بهتر است از تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

تعمیرات تخصصی پرینتر
یکی از دلایل اصلی چاپ بی‌کیفیت به کثیف بودن هد برمی‌گردد.

رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن

از دیگر مشکلات پرینتر نصفه پرینت گرفتن صفحات است. به این صورت که بخشی از متن چاپ شده و بخشی دیگر سفید و خالی از متن است. این نوع خرابی هم دلایل متعددی از قبیل:

  • به‌روز نبودن درایور پرینتر

همیشه از به‌روز بودن درایور پرینتر اطمینان حاصل کنید. در صورتی که مدت زمان زیادی از نصب درایور روی ویندوز می‌گذرد، حتما آن را Uninstall کرده و دوباره نصب کنید.

  • وجود مشکل در ویندوز کامپیوتر

اغلب مشکلاتی که برای پرینتر رخ می‌دهند، به وجود مشکل در ویندوز کامپیوتر برمی‌گردد و دستور پرینت به درستی ارسال نمی‌شود. اگر چاپگر شما نصفه پرینت می‌گیرد، بهتر است آن را به کامپیوتر دیگری متصل کرده و دوباره اقدام به گرفتن پرینت کنید.

  • خرابی کارتریج

مانند سایر مشکلاتی که برای چاپگر گفته شد، خرابی کارتریج هم از دیگر دلایل نصفه پرینت گرفتن است. کارتریج جدیدی را داخل پرینتر گذاشته و مطمئن شوید که دلیل نصفه چاپ کردن به کارتریج مربوط است یا خیر؟

فروشگاه آنلاین کارتریج
کارتریج بی‌کیفیت، به پرینترتان هم آسیب وارد خواهد کرد.

خشک شدن و اتمام کارتریج

تنظیم نبودن سایز برگه در پرینتر

تنظیم نبودن سایز برگه در پرینتر هم از دیگر دلایل نصفه چاپ شدن پرینت است. برای تنظیم سایز کاغذ باید از پنل دستگاه و یا از طریق کامپیوتر اقدام شود.

  • وجود شی خارجی داخل پرینتر

گیر کردن و در نهایت پاره شدن کاغذ داخل پرینتر موجب می‌شود که تکه‌های کاغذ داخل آن باقی مانده و در زمان پرینت گرفتن، مانع از تابیدن لیزر به کارتریج شود. حتی ممکن است یک شی خارجی وارد پرینتر شده و این مشکل را ایجاد کند.

  • قرار نگرفتن کارتریج در جای درست

قرار نگرفتن کارتریج در جای صحیح، باعث می‌شود که اتصال داخل پرینتر صورت نگرفته و پرینتر نتواند به درستی متن و یا تصویر را چاپ کند.

3/5 - (1 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
3/5 - (1 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com